کاراکاس: دولت آمریکا راهزن بین المللی است

به گزارش کنفرانس هکا، به دنبال تصمیم جدید ترامپ علیه دولت ونزوئلا، یک مقام ارشد ونزوئلا دولت آمریکا را فرقه ای تبهکار و راهزن بین المللی خواند.

کاراکاس: دولت آمریکا راهزن بین المللی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تصمیم جدید دولت آمریکا مبنی بر مصادره تمام اموال و دارایی های ونزوئلا، یکی از مقام های ارشد دولت ونزوئلا سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران، اقدام واشنگتن را راهزنی بین المللی خواند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ویلیام کاستیلو معاون وزیر ارتباطات بین المللی ونزوئلا دور جدید تحریم های شدید اقتصادی آمریکا علیه دولت خود را محکوم کرد و دولت ترامپ را فرقه تبهکار و راهزن بین المللی خطاب کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در ادامه کوشش های خود برای خلع رئیس جمهور منتخب ونزوئلا از قدرت، تمامی دارایی های دولت کاراکاس در آمریکا را مسدود کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با هدف افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک به دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور منتخب ونزوئلا برای وادار کردن وی به کناره گیری از قدرت، تمامی دارایی های دولت ونزوئلا در ایالات متحده آمریکا را مسدود کرد.

فرمان اجرایی فوق که به امضای ترامپ درآمده است، فراتر از تحریم هایی است که در ماههای اخیر، دولت آمریکا بر شرکت نفت پی دی وی اس ای ونزوئلا و همچنین بخش اقتصادی این کشور و همچنین چندین تن از مقامات و نهادهای ونزوئلا تحمیل نموده بود. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور منتخب ونزوئلا نیز آدینه گذشته هشدار داد که اگر آمریکا، برای انزوا و تحمیل محاصره علیه ونزوئلا کوشش کند، کاراکاس برای نبرد آماده است.

مادورو همچنین تاکید نمود که نماینده ونزوئلا در سازمان ملل این تهدیدات غیرقانونی آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد نمود. وی در این خصوص گفت: در صورتی که اشخاصی برای تحمیل انزوا یا محاصره علیه ونزوئلا کوشش نمایند، ما همگی برای مبارزه آمادگی داریم. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4625

به "کاراکاس: دولت آمریکا راهزن بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراکاس: دولت آمریکا راهزن بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید