جزئیات المانیتور از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا

به گزارش کنفرانس هکا، یک رسانه آمریکایی جزئیاتی از بسته پیشنهادی که فرانسه قرار است به ایران و آمریکا ارائه کند منتشر نموده است.

جزئیات المانیتور از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی قبل از دیدار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه جزئیاتی از بسته پیشنهادی که پاریس قرار است به تهران و واشنگتن ارائه کند منتشر نموده است.

پایگاه خبری المانیتور نوشته امانوئل ماکرون بعد از چندین هفته رایزنی با مقام های ایران و مقام های کاخ سفید در صدد است در جریان دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فرانسه در حاشیه نشست نشست گروه 7 او را برای اعطای مشوق های مالی محدود به ایران در ازای آمدن این کشور به میز مذاکره و پایبندی کامل به برجام تحت فشار قرار دهد.

این رسانه به نقل از دیپلمات ها نوشته است فرانسه به دنبال مجاب کردن ترامپ به صدور معافیت های تحریمی برای بعضی از خریداران نفت ایران برای مدت زمان محدود، در ازای برگزاری مذاکرات است.

یک مقام اروپایی که خواسته نامش فاش نگردد گفته این پیشنهاد، اعطای مشوق های محدود برای مدت زمان محدود و در ازای مذاکرات محدود را شامل می گردد و هدف آن به محک آزمون گذاردن مذاکره است. او گفت که مقام ها معتقد نیستند فشار صرف روی ایران موجب خواهد شد ایرانی ها تسلیم شوند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت پیشنهادهایی برای یاری به کاستن از تنش ها میان تهران و واشنگتن به ایران ارائه خواهد نمود.

ماکرون، بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: ما پیشنهادهایی در مورد کاستن از تحریم ها یا یک مکانیسم جبرانی با هدف قادر کردن مردم ایران به زندگی بهتر ارائه نموده ایم.

رویترز نوشته آمریکا نشانه ای از اقدام برای کاستن از تحریم ها نشان نداده و تعیین نیست ماکرون به چه مکانیسم جبرانی اشاره می کرد.

المانیتور درباره این بخش از سخنان ماکرون نوشته او احتمالا به دنبال اعطای نوعی بسته مشوق اروپایی به ایران از جمله راه اندازی یک خط اعتباری برای این کشور است. این رسانه مدعی شده ماکرون در جریان گفت وگو با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پیشنهاد راه اندازی یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به عنوان روشی برای جبران کاهش فروش نفت ایران را مطرح نموده است.

ماکرون روز چهارشنبه همچنین گفت در ازای این اقدامات انتظار می رود ایران کاملاً به توافق هسته ای پایبند باشد و وارد مذاکرات جدیدی گردد که برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای این کشور را شامل می گردد.

ماکرون گفت: در ساعت های آینده باید ببینیم پاسخ ایرانی ها چه خواهد بود. ضمن آنکه باید ببینیم آمریکایی ها چقدر برای پیش رفتن آمادگی دارند.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5359

به "جزئیات المانیتور از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات المانیتور از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید