سهم بازار پهن باند شرکت های FCP و مخابرات برابر است

به گزارش کنفرانس هکا، یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : سهم بازار شرکت های FCP و مخابرات ایران در حوزه پهن باند تقریبا برابر است.

سهم بازار پهن باند شرکت های FCP و مخابرات برابر است

امیرحسین شکرانی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران، بدون هیچ انحصاری، زیرساخت های لازم برای سرویس دهی به مشتریان را ارائه می کند، اظهار کرد: همیشه، صحبت از انحصار مخابرات در حوزه زیرساخت می گردد و بعضی رسانه ها و یا اشخاص نیز بدون آگاهی کامل این مطلب را تکرار می نمایند، اما اینکه انحصار زیرساخت ها دست مخابرات بوده، حرف دقیقی نیست، در این زمینه اعداد و ارقام و استدلال ها مشخص است. در مورد اصل واگذاری، نحوه واگذاری شرکت مخابرات ایران بر اساس اصل 44 قانون اساسی، انجام و تمام فرآیندهای قانونی آن طی شده است، این فرآیند به وسیله مراجع ذی ربط آنالیز و تائید شده و تا به امروز گزارشی مبنی بر مشکل در مورد این واگذاری دریافت نشده است و اگر مساله ای در این خصوص وجود دارد، باید به قانون مراجعه گردد.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت شرکت نیز به هیچ وجه انحصاری وجود ندارد، بلکه مخابرات علاوه بر در اختیار گذاشتن تمام زیرساخت ها، در جایی که هیچ شرکتی حاضر به کار و فعالیت نیست، کار می کند و در این شرایط، باز هم یکی از مسائل شرکت مخابرات رخ می کند که علاوه براینکه هیچ عایدی و سودی از فعالیت در منطقه ها محروم ندارد، این فعالیت را بر طبق مسئولیت اجتماعی خود به برترین وجه انجام می دهد.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم بازار شرکت های FCP و مخابرات ایران در حوزه پهن باند تقریباً برابر است، اضافه نمود: در بحث زیرساخت هم شرکت مخابرات طبق مصوبات و قوانین ابلاغی سازمان تنظیم مقررات اقدام نموده و به شرکت ها زیرساخت و امکانات مورد احتیاج را ارائه داده است. قراردادی که با شرکت های FCP منعقد می گردد مطابق با مقررات و مصوبات سازمان تنظیم و مقررات است، یعنی مخابرات، تمام امکاناتی را که اپراتورها و شرکت های FCP می خواهند، در اختیارشان قرار می دهد و این با اشاعه بحث انحصار منافات دارد.

شرکت های FCP و اپراتورهای همراه، زیرساخت مورد احتیاجشان را از مخابرات دریافت می نمایند

شکرانی ادامه داد: مجموعه مخابرات در حال حاضر در حوزه بیت استریم بر طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات با پنج شرکت طبق مقررات قرارداد امضا نموده و بازار رقابتی و اشتراکی موجود در حوزه باند پهن بین همه اپراتورها نشان می دهد هیچ گونه انحصاری وجود ندارد. شرکت مخابرات ایران طبق مقررات و قوانین، زیرساخت های اپراتورهای ثابت و همراه را تامین می کند. بعلاوه، شرکت های FCP و اپراتورهای دیگر زیرساخت های مورد احتیاجشان را از مخابرات دریافت می نمایند و در حوزه تامین ارتباطات روستایی هم فعالیت های شرکت مخابرات بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه اگر منابع لازم وجود نداشته باشد، توسعه هم به سختی انجام می گردد، گفت: از این رو، حاکمیت باید شرکتی را که مهمترین مجموعه حوزه ارتباطات در کشور است، حمایت کند تا توسعه های لازم با توجه به احتیاجهای روزمره مشتریان انجام گردد. شرکت مخابرات ایران قبل از خصوصی سازی حدود 850 هزار مشترک پهن باند داشته و در حال حاضر حدود 9 میلیون مشترک پهن باند دارد. این آمار اصلاً قابل قیاس با قبل از خصوصی سازی نیست. آمار و ارقام نشان دهنده فعالیت گسترده مخابرات در همه حوزه های ارتباطی در سراسر کشور است، اما اینکه آیا این توسعه ها متناسب با احتیاج مشترکان است یا نه، موضوع دیگری است که جای آنالیز همه جانبه دارد.

این کارشناس گفت: شرکت مخابرات ایران با توجه به شرایط فعلی خود که با مسائل تعرفه ای و عدم تغییر تعرفه به مدت نزدیک به دو دهه روبرو است، با مشکل عدم وجود منابع اقتصادی ناشی از این بی تدبیری، امکان مورد احتیاج جهت پشتیبانی، نوسازی و بازسازی شبکه مخابرات ایران را از دست داده است و برای برطرف این مشکل، باید با توجه به تورم روزمره، ترمیم تعرفه ها بر طبق مدل تعرفه گذاری تازه برای مخابرات هرچه سریع تر انجام شده و تصویب گردد تا این مجموعه بزرگ و خدمت رسان، همچنان امکان ارائه خدمت و پشتیبانی و بازسازی شبکه زیرساختی تلفن و اینترنت ثابت را داشته و علاوه بر آن سرویس های مختلف و متنوع خود را همیشه با توجه به احتیاج مشتریان به روزرسانی کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12915

به "سهم بازار پهن باند شرکت های FCP و مخابرات برابر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بازار پهن باند شرکت های FCP و مخابرات برابر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید