گنجی در دهلران که سرمایه گذاران بی خبرند!

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام: در راستای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سلامت در استان آبگرم دهلران، ایلام معرفی شده است.

گنجی در دهلران که سرمایه گذاران بی خبرند!

خبرنگاران: استان ایلام یکی از زیباترین و بکرترین استان های کشور برای توسعه گردشگری است. طبیعت زیبا ، تنوع گیاهی ، بناهای تاریخی، آثار تاریخی گذشته، اماکن مذهبی و فرهنگی، آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی، لباس های محلی و حتی سبک زندگی از ظرفیت هایی است که با تجهیز زیرساخت ها و تبلیغات می تواند پای گردشگران را به این استان مرزی زیبا باز کند و تحول چشمگیری در اقتصاد مردمان آن ایجاد نماید.آبگرم دهلران یکی از جاذبه های بکر این استان است که با سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت هایی آن می تواند به مقصد طبیعتگردان و گردشگران سلامت مبدل گردد.

جاذبه های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بازار یک کارشناس گردشگری گفت: شهرستان دهلران یکی از بخش های استان ایلام است که دارای جاذبه های گردشگری و طبیعتی زیبا است و به علت جاذبه های فراوان در زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و مذهبی همیشه یکی از این شهرستان ها محسوب می گردد. محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران است که به همین علت سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی از این شهر تماشا می نمایند.

کارشناس گردشگری: گردشگری سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند بخش قابل توجهی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را جذب کند و عایدی پایداری برای جمعیت آن منطقه ایجاد کند.

علیرضا احمدی گفت: یکی از مواردی که همیشه با نام این شهر همراه بوده، وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و بکر و آثار تاریخی با قدمت قرون گذشته در نقاط مختلف این شهرستان است. به یکی از زیباترین نقاط استان ایلام تبدیل شده است.

وی اعلام کرد: از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان به غار خفاش، چشمه قیر، تپه علی کش، گمرک قدیم و سراب آب گرم در جنوب شرقی دهلران، چشمه ای وجود دارد که ترکیبی از قیر و آب گرم از آن خارج می گردد.

احمدی توضیح داد: گردشگری سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند بخش قابل توجهی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را جذب کند و عایدی پایداری برای مردم آن منطقه ایجاد کند.

چشمه های آب گرم دهلران ایلام برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت معرفی گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: برای توسعه زیرساخت های آبگرم دهلران اخیراً از سکوهای طبیعت گردی حاشیه جاده از آبگرم استفاده شده است.

فرزاد شریفی گفت: از محل اعتبار تملک دارایی استان 75 سکو به مساحت 16 متر مربع با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام: در راستای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سلامت در استان آبگرم دهلران، ایلام معرفی گردیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم تامین روشنایی مسیر چشمه ها است، اضافه نمود: برای روشنایی مسیر آبگرم ها 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در راستای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سلامت در استان ایلام، چشمه آبگرم دهلران معرفی گردیده است.

هم اکنون شهر و شهرستان دهلران و استان ایلام می توانند از این منبع خدادادی بهره مند شوند و حتی از آن به عنوان یک برند ممتاز در کشور و حتی دنیا نام ببرند.

آنالیز ها نشان داده است که صنعت گردشگری دهلران نه تنها از قابلیت های رشد و توسعه بسیار بالایی برخوردار است، بلکه توسعه صنعت گردشگری یکی از مهم ترین منابع عایدیی این منطقه محسوب می گردد که البته در سال های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است. زیاد بوده است.

متاسفانه در ایلام و به ویژه دهلران شرایط زیرساخت ها در حوزه گردشگری آنطور که باید نیست و همیشه با مشکلاتی مانند عدم دسترسی به راه های ارتباطی استاندارد، کمبود اقامتگاه های بوم گردی، کمبود اعتبار و کمبود جاذبه روبرو هستند. سرمایه گذاران، عدم حفاظت و بازسازی آثار تاریخی و باستانی، عدم دسترسی به برق، گاز، آنتن دهی تلفن، عدم فرهنگ سازی و معرفی جاذبه های گردشگری.

با توجه به فضای غنی مذهبی، فرهنگی، تاریخی و سبز استان ایلام و به تبع آن شهرستان دهلران، رونق گردشگری و تامین زیرساخت ها یکی از نیازهایی است که نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری، مالی دارد. رونق و توسعه استان. و باید به اطلاع مسئولان مربوطه برسد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1402 بروزرسانی: 3 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15314

به "گنجی در دهلران که سرمایه گذاران بی خبرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجی در دهلران که سرمایه گذاران بی خبرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید