رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنان به دنبال حمایت نظامی آمریکا است

به گزارش کنفرانس هکا، تهران-خبرنگاران- رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال همکاری با پنتاگون برای حل و فصل بحران سیاسی در ونزوئلا است.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنان به دنبال حمایت نظامی آمریکا است

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز گذشته از نماینده اش در آمریکا خواست با مقامات پنتاگون برای همکاری با هدف حصول راه حلی برای بحران سیاسی این کشور منطقه آمریکای لاتین دیدار کند.

گوایدو همچنین خاطرنشان کرد که اظهاراتی از سوی چین شنیده که این کشور به اقدامات دیپلماتیک میان اروپا و کشورهای آمریکای لاتین برای مذاکره با هدف حل بحران ونزوئلا خواهد پیوست.

گوایدو چند روز پیش در مصاحبه یک روزنامه ایتالیایی گفته بود که اگر واشنگتن پیشنهاد مداخله نظامی در ونزوئلا را مطرح کند، وی شاید آن را بپذیرد.

در همین حال گوایدو روز گذشته طی گردهمایی در کاراکاس گفت: به کارلوس وسینو نماینده مان در آمریکا خاطرنشان کردم که فورا با مقامات پنتاگون دیدار کند. پیشتر نیز گفته بودیم که از همه منافع در اختیارمان برای اعمال فشار به دولت مادورو استفاده می کنیم.

این اظهارات گوایدو در حالی مطرح شده است که دولت ترامپ بارها اعلام نموده تمامی گزینه در قبال ونزوئلا روی میز است.

به گزارش خبرنگاران، خوان گوایدو رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا اخیرا تایید کرد که بدنبال آنالیز درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی با هدف سرنگونی دولت مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی عنوان نمود که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از بعضی گزینه ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.

دولت آمریکا به کوشش هایش برای افزایش سایر فشارهای اقتصادی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله تحریم های ثانویه علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند.

این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.

اروپام**9234**2040

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

tafreh.ir: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3188

به "رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنان به دنبال حمایت نظامی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنان به دنبال حمایت نظامی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید