خوسف چشم خارجی ها را گرفت

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/خراسان جنوبی فرماندار خوسف، ورود سرمایه گذاران خارجی در شهرستان را چشم گیر دانست و گفت: تنها راه چاره برطرف مسائل اشتغالزایی در شهرستان، سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

خوسف چشم خارجی ها را گرفت

محمد شفیعی، یکشنبه شب، در جمع اهالی روستای همچ گفت: دو واحد کندله سازی و کک در کارخانه چدن کویر خاوران شهر خوسف راه اندازی شده و سایر واحدهای آن در خال احداث است که امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به این مجتمع که از مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف در حال اجراست و تا دهه فجر این پروژه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران، فرماندار خوسف اعلام کرد: اولویت به کارگیری نیرو در این کارخانه افراد بومی شهرستان هستند و این موضوع به این واحدهای صنعتی اعلام شده است.

شفیعی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این مجتمع صنعتی بیش از یکصد میلیون دلار بوده که به عنوان بزرگترین واحد سرمایه گذاری خارجی در استان است.

وی یادآور شد: علی رغم اینکه تجربه های ناپیروزی همچون کارخانه فولاد جفت رود در شهرستان وجود داشت و اگر پیگیری های لازم صورت نمی پذیرفت نتیجه سرمایه گذاری در شهرک شهید رحمانی نتیجه ای جز این پروژه نداشت.

فرماندار خوسف گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان با ظرفیت ده مگاوات توسط سرمایه گذارانی از کشور آفریقای جنوبی با سرمایه گذاری 14 میلیون یورو راه اندازی شده است که می تواند در شرایط ضروری کل برق مصرفی شهرستان را تامین کند.

شفیعی اعلام کرد: هر چند تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران سختی ها و مسائلی را برای مردم ایجاد نموده است، امیدواریم با همدلی و همکاری آحاد مردم و دستگاه های اجرایی بتوانیم بر مسائل این تحریم ها فایق آییم.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه طرح مسکن محرومین به عنوان یکی از مهم ترین طرح های پیروز است که توانسته در راستای مهاجرت معکوس روستائیان نقش مهمی داشته باشد، اضافه کرد: این طرح در شهرستان خوسف در حال اجراست که تا به امروز 534 نفر برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی معرفی شده اند.

شفیعی گفت: 10 هزار واحد مسکونی در روستاهای شهرستان در حال احداث است که تا انتهای امسال این واحدها ساخته خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار برای احداث واحدهای مسکونی تسهیلات بلاعوض پرداخت می گردد که می تواند برای خانه دار شدن روستائیان و محرومین در روستاها بسیار مهم باشد.

گازرسانی به روستاها تا انتها امسال

شفیعی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به بخش جلگه ماژان شهرستان خوسف، گفت: این امر خواسته دیرینه مردم این بخش بود که با پیگیری های اجرا شده محقق شده و تا انتها امسال بسیاری از روستاهای این بخش به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

وی اضافه کرد: زیرساخت گاز به عنوان یکی از مشوق های مهم برای توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مطرح است که با گازرسانی به روستاهای دهستان ماژان شاهد توسعه سرمایه گذاری در این بخش خواهیم بود.

فرماندار خوسف اعلام کرد: دهستان معدن قلعه زری به عنوان قطب معادن استان مطرح است که با پیگیری های اجرا شده کلنگ گازرسانی به این دهستان در دهه مبارک فجر به زمین زده خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: با گازرسانی به این بخش، بسیاری از مسائل فراورینمایندگان مرتفع و زمینه سرمایه گذاری های جدید در این بخش فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: خوسف از نظر میزان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان رتبه سوم را دارا است و با در نظر دریافت تسهیلات از محل کارگروه ملی اشتغالزایی روستایی رتبه دوم را دارد.

فرماندار خوسف اضافه کرد: بیش از ده کارخانه در شهرستان خوسف در حال احداث است و این در صورتی است که قبل از سال 95 تنها سه کارخانه فعال در شهرستان وجود داشت.

شفیعی از احداث بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان در شهرستان خوسف اطلاع داد و ادامه داد: با راه اندازی این کشتارگاه چرخه فراوری دام در شهرستان تکمیل خواهد شد.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت های اشتغالزایی در شهرستان خوسف دانست و اضافه کرد: علی رغم همه مسائل موجود این شهرستان توانسته است در بحث گردشگری در استان طی دو سال گذشته صندلی ویژه ای داشته باشد.

شفیعی اظهار کرد: میزان گردشگر جذب شده در نوروز 97 و 98 نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نیست و توانسته ایم نه تنها در بحث معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان پیروز عمل کنیم، بلکه در میزان فروش محصولات صنایع دستی افزایش ویژه ای داشته و این فروش زمینه توسعه صنایع دستی در شهرستان فراهم کند.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغالزایی در بحث صنایع دستی بسیار مهم است و می تواند زمینه افزایش درآمد روستائیان را فراهم کند، توضیح داد: در تمامی روستاها برای احداث کارگاه های صنایع دستی زمین هایی پیش بینی شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره منابع طبیعی آمادگی دارند نسبت به واگذاری این زمین ها به متقاضیان اقدام نمایند.

شفیعی با اشاره به ظرفیت های اشتغالزایی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات، اضافه کرد: در بحث اجرای پروژه فیبر نوری در شهرستان اعتباری بالغ 15 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از 90 قنات احیا شده و از محل اعتبارات ملی و شهرستان بیش از 25 میلیارد ریال برای احیا و مرمت قنوات اعتبار در نظر گرفته شده است.

شفیعی اعلام کرد: برای افزایش درآمد کشاورزان یه کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان در حال احداث است و تا انتها سال این کارخانه ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی از نتیجه راه اندازی این کارخانه ها را افزایش درآمد کشاورزان و روستائیان دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از هفتاد درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند افزایش درآمد کشاورزان در اولویت دستگاه های اجرایی است.

فرماندار خوسف با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات، گفت: اجرای پروژه های عمرانی با اعتبارات دولتی با سرعت بسیار کمی پیش می رود و با توجه به اینکه جمعیت به عنوان تنها ملاک توزیع اعتبارات است، این موضوع برای شهرستان هایی که بیشترین پراکندگی را دارند مسائلی ایجاد می نماید.

بازدید از روستاهای همند، برمنج، دهمیر، پیرود و گارنجگان از دیگر برنامه های فرماندار خوسف بود.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8062

به "خوسف چشم خارجی ها را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوسف چشم خارجی ها را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید