گنج پیدا شده در کوبا: خانه ارنست همینگوی

به گزارش کنفرانس هکا، موزه همینگوی کوبا | Hemingway Museum

حدودا 16 کیلومتر در شرق هاوانا، موزه همینگوی کوبا با نام فینکا ویخیا (Finca Vigia) به معنی خانه دیده بان وجود دارد. خانه همینگوی در بخش کوچکی به نام سان فرانسیسکو دِ پائولا واقع شده است. مردم کوبا همواره این نویسنده معروف را به خاطر آنکه انتخاب کرد که در طبقه میانه جامعه زندگی کند و میان بقیه مردم باشد، تحسین می نمایند. این موزه که در اصل خانه ارنست همینگوی بوده است در سال 1886 به وسیله معماری اسپانیایی ساخته شد و در سال 1940، همینگوی آن را خرید تا در این شهر زندگی کند. در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا شما را موزه همینگوی کوبا بیشتر آشنا کنیم.

گنج پیدا شده در کوبا: خانه ارنست همینگوی

ارنست همینگوی

ارنست همینگوی در 21 ژوئیه 1899 در ایالیت ایلینوی آمریکا به جهان آمد. پدر او پزشک و مادرش مدرست پیانو بود. همینگوی پس از اتمام دبیرستان، برای مدتی گزارش گاهنامه استار شد. در جنگ جهانی اول، او مجروح شد و برای ماه ها در بیمارستان بستری بود. پس از آنکه همینگوی به ایالات متحده بازگشت، کار خبرنگاری را مجددا آغاز و برای تورنتو استار آغاز به کار کرد. او سپس به نویسندگی بیشتر مشغول شد و بین سال های 1921 تا 1926، به یکی از نویسنده های معروف تبدیل شد. این نویسنده معروف در سال 1961 متاسفانه اقدام به خودکشی کرد.

از آثار معروف او می توان به پیرمرد و دریا، وداع با اسلحه، تپه های سبز آفریقا و داشتن و نداشتن اشاره نمود.

تاریخچه موزه همینگوی کوبا

خانه نویسنده معروف ارنست همینگوی در حومه شهری هاوانا با نام سان فرانسیسکو دِ پائولا (San Francisco de Paula) قرار گرفته است. در اینجا شما خانه ای را خواهید دید که به سبک خانه های موری ساخته شده است. این خانه به وسیله ارنست همینگوی در ابتدا اجاره شد و سپس آن را خرید.

در حال حاضر این خانه، موزه ای دلنشین و پر از حس خوب شده که برای بازدید عموم باز است. از مرکز هاوانا می توانید تنها با 20 دقیقه تاکسی سواری، به این جاذبه محبوب برسید. همینگوی و همسر سوم او به نام مارتا گیورن (Martha Gellhorn) در سال 1939 این خانه را برای زندگی انتخاب کردند و قبل از آن برای مدت کوتاهی در هتل بیتلمور سویا زندگی می کردند. این منطقه حدودا 15 هکتار مساحت دارد، جایگاه صدها گونه درخت است و آنقدر بزرگ هست که زمینی باشد تا بچه ها محلی در آن بیسبال یا فوتبال بازی نمایند.

این خانه درست جایی بود که همینگوی 9 مورد از رمان های خود را مانند زنگ ها برای که به صدا در می آیند نوشت. او بعلاوه در سال 1954 که پیروز به کسب جایزه نوبل ادبیات شد، در این خانه زندگی می کرد. همینگوی این خانه را La Finca Vigia یا خانه دیده بان می نامید و تا سال 1960 در اینجا زندگی کرد و پس از آن برای مدت کوتاهی قبل از مرگش خارج از کشور کوبا به زندگی خود ادامه داد.

افتتاح موزه همینگوی کوبا

از زمانی که همینگوی کوبا را ترک کرد (1960)، کارشناسان به ثبت و نگهداری خانه و لوازم و سبک زندگی او کردند و در سال 1961 دولت کوبا مالکیت این خانه به عهده گرفت و آن را به موزه تبدیل کرد. اما افسوس که کاربرد آن به عنوان یک مقصد فرهنگی با مسائل زیادی روبرو بود، چرا که بودجه کاملی به آن اختصاص داده نمی شد. پس از گذشت 15 سال پژوهشگران همینگوی از آمریکا این خانه را طوری یافتند که سقف آن چکه می کرد و زیربنایش دچار تحلیل شده بود و امکان داشت که هر لحظه این همه خاطره از بین برود.

آن ها از ترس اینکه این گنج ادبی را از دست ندهند، به فعالیت هایی پرداختند تا بتوانند برای بازسازی آن یاری های اقتصادی دریافت نمایند. از آنجایی که در آن موقع بین دو کشور تنش هایی دیده می شد، این کار بسیار سخت و ناممکن بود. اما اگر میان این دو کشور تنها یک مورد بود که با هم توافق داشتند، ارزش تاریخی موزه همینگوی کوبا و عشق آن ها به ارنست همینگوی بود.

بازگشایی موزه

نتیجه کوشش های این پژوهشگران ادبی این بود که با یاری های اقتصادی دریافت شده توانستند موزه همینگوی کوبا را به خوبی بازسازی نمایند. این موزه مجددا در سال 2007 برای بازدید از زندگی این نویسنده معروف به روی عموم باز شد. بازسازی این موزه آنقدر دقیقه و بدون خطا بود که دست خط همینگوی روی دیواری که وزن روزانه خود را روی آن یادداشت می کرد، هنوز دیده می شد. بعلاوه هنوز می توانستید ماشین تایپ او را روی قفسه کتاب ببینید؛ همینگوی به خاطر کمردرد مزمن، ایستاده تایپ می کرد.

این خانه پر از پسترهای گاوبازی اسپانیایی و بعلاوه هدیه هایی از سافرای آفریقای او است. بسیاری از گردشگران که از موزه همینگوی در کی وست فلوریدا نیز بازدید نموده اند، باور دارند که این خانه بسیار دیدنی تر و از آن بسیار ارزشمندتر است.

بازدید از موزه

می توانید برای بازدید از موزه همینگوی کوبا از راهنمایانی که در آنجا هستند و یا راهنمایان تور بهره ببرید. راهنمایان موزه اطلاعات بسیار جامع و کاملی از زندگی ارنست همینگوی و توضیح حال او زمانی که در کوبا زندگی می کرد، دارند. تور بازدید از موزه معمولا با پیاده روی در فضای بیرونی خانه و نگاهی اجاقتصادی از داخل پنجره ها آغاز می گردد. به عنوان یک امتیاز ویژه، قایق ماهیگیری مورد علاقه همینگوی پیلار (the Pilar) درست کمی پایین تر از استخر شنا دیده می گردد.

چه کتاب های همینگوی را خوانده باشید چه نه، بازدید از این موزه ارزش آن را دارد که خانه یکی از معروف و محبوب ترین نویسنده های جهان را ببینید. در حقیقت آنقدر این خانه مهم است که حتی ارزش آن را دارد که تنها به خاطر آن به کشور کوبا سفر کنید.

آدرس:

هاوانا، سان فرانسیس ده پائولا، فینکا ویخیا، موزه همینگوی کوبا

Museo Hemingway, Finca Vigía, San Francisco de Paula, Havana

ساعات بازدید:

این موزه هر روز از ساعت 10 صبح تا 4 عصر باز است. البته یکشنبه ها ساعت کار موزه 9 صبح تا 1 عصر می باشد.

منبع: visitcuba.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13334

به "گنج پیدا شده در کوبا: خانه ارنست همینگوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج پیدا شده در کوبا: خانه ارنست همینگوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید