هزینه های سفر به نایروبی، مرکز کنیا

به گزارش کنفرانس هکا، نایروبی شهری است که احتمالا نقطه اول شما برای سفر به کنیا می باشد. به عنوان مرکز کنیا، این شهر حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد و می توان آن را یکی از بزرگ ترین شهرهای شرق آفریقا دانست. سفر به نایروبی یکی از مقصدهای محبوب برای ما است؛ چراکه کشور کنیا برای ایرانیان ویزا را در مرز صادر می کند و خیلی راحت می شود به آن سفر کرد. همچنین این مقصد از آن دست مکان هایی است که هم می توانید یک سفر لوکس و گران قیمت به آن داشته باشید و یا برای سفرتان بودجه کمتری در نظر بگیرید. خبرنگاران به همین منظور هزینه های سفر به نایروبی را برایتان آورده است. با ما همراه باشید:

هزینه های سفر به نایروبی، مرکز کنیا

مدارک و هزینه های قبل از سفر

ویزای کنیا برای ایرانیان در مرز صادر می شود، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از تهران اقدام به گرفتن ویزا نمایید. پس می توان گفت که اخذ ویزای کنیا به دو صورت امکان پذیر می باشد:

  • شما باید به سفارت کنیا مراجعه کنید و با دادن مدارک مورد نیاز به سفارت، ویزایتان را اخذ نمایید.
  • در فرودگاه نایروبی نیز شما می توانید اقدام به اخذ ویزا نمایید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید در فرودگاه ویزا بگیرید، حتما باید پاسپورت تان حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

از بین این دو مورد پیشنهاد می شود که اگر برایتان دردسر خاصی ندارد، از سفارت ویزایتان را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز

شما نیاز است که از کل صفحات پاسپورت تان کپی تهیه کنید و به همراه اصل آن به سفارت ببرد.

فرم درخواست ویزا را پر نمایید و با خود به همراه داشته باشید.

بلیط هواپیما نیز لازم می باشد.

معمولا ویزای کشور کنیا به راحتی صادر می شود، اما برای اطمینان خوب است که همراه تان مدارکی مانند مدارک شغلی، اگر دانشجو هستید، مدارک تحصیلی و پرینت حساب بانکی هم همراهتان باشد.

قیمت ویزای یک بار ورود کنیا، 50 دلار می باشد که 1 دلار نیز برای خدمات به ان اضافه شده و جمعا 51 دلار باید با خود به همراه داشته باشید.

واحد پول

واحد پول کشور کنیا، شیلینگ است که در حال حاضر (به تاریخ 17 دی ماه 1396)، برابر با 34 تومان است.

هزینه تور

تورهایی که به سمت نایروبی می فرایند، معمولا هزینه های متفاوتی دارند. آن ها با دیگر شهرهایی که با سفر به نایروبی می بینید، مثلا مومباسا و … ترکیب می شوند و با توجه به نوع هتل، سطح خدمات و گزینه های دیگری که به شما می دهند، هزینه های متفاوتی را نیز برایتان خواهند داشت.

هزینه هواپیما

در این فصل از سال پروازها به قیمت های زیر می باشند. در نظر داشته باشید که پروازها در طول سال قیمت های متغیری دارند.

پروازهای رفت و برگشت کلاس اکونومی: حدود قیمت از 2,700,000 تومان

پروازهای رفت و برگشت کلاس بیزینس: حدود قیمت از 15,597,000 تومان

هزینه هتل و اقامت

زمانی که می خواهید در نایروبی بمانید، می توانید از گوناگونی اقامت گاه ها استفاده کنید. چه بخواهید در سفرتان در هتل های 5 ستاره بمانید و چه در هتل های 2 ستاره و یا حتی هاستل ها، همگی در این شهر موجود هستند. در ادامه به هزینه های کلی این اقامت گاه ها می پردازیم:

هزینه یک شب در هتل 2 ستاره: قیمت از 150,000 تومان

هزینه یک شب در هتل 3 ستاره: قیمت از 190,000 تومان

هزینه یک شب در هتل 4 ستاره: قیمت از 280,000 تومان

هزینه یک شب در هتل 5 ستاره: قیمت از 500,000 تومان

گزینه دیگری نیز در اینجا موجود می باشد که آن هم اقامت در هاستل است. هاستل ها اقامت گاه های اشتراکی هستند، به این معنی که شما یک تخت را در یک اتاق مشترک با دیگر مسافران اجاره می کنید. هاستل ها معمولا قیمت های ارزانی دارند که البته اگر خدمات بیشتری بخواهید (مثلا اتاق جداگانه، کمد قفل دار و …) هزینه آن ها بیشتر می شود.

در سفر به نایروبی می توانید در یکی از هاستل های این شهر، اقامت داشته باشید.

قیمت یک شب اقامت در هاستل: حدودا از 55,000 تومان

هزینه حمل و نقل

مینی بوس های ماتاتوس (Matatus)

در کشور کنیا مینی بوس هایی وجود دارند که به نام ماتاتوس شناخته می شوند و این روش ارزان ترین و سریع ترین راه حمل و نقل در کنیا مخصوصا در شهر نایروبی است.

هزینه استفاده از این ماتاتو ها معمولا از 30 شیلینگ (1000 تومان) شروع می شود. اگر شما در شب می خواهید از این وسایل نقلیه استفاده کنید هزینه بیشتری باید بدهید و همچنین در مسافت های بالا نیز هزینه بیشتر می شود.

اتوبوس

دو نوع اتوبوس در نایروبی قابل استفاده هستند:

  • Kenya Bus Service
  • Citi Hoppa

این دو اتوبوس هر دو حمل و نقل درون شهری در نایروبی و البته خارج از نایروبی را فراهم می کنند.

هزینه استفاده از اتوبوس معمولا ساعتی 100 شیلینگ (3400) می باشد. برای مثال اگر بخواهید از نایروبی به مومباسا بروید، چیزی حدود 700 تا 1000 شیلینگ (بین 23 تا 30 هزار تومان) باید هزینه کنید.

تاکسی

به خاطر مسائلی که در ارتباط با تاکسی گرفتن در شهر نایروبی مانند ثابت نبودن هزینه ها، برخی خطرات محدود از جانب راننده ها و … می باشد، معمولا مردم محلی از تاکسی هایی استفاده می کنند که آشنا هستند و در اطراف محل زندگی شان است.

بهترین راه این است که شما از فردی محلی یا از افرادی که در هتل و یا اقامت گاهتان هستند، سراغ یک راننده تاکسی آشنا را بگیرید و از او بپرسید که معمولا برای این جهت خاص چقدر هزینه تاکسی می شود.

به طور کل می توان گفت که ورود به تاکسی از 10 هزار تومان شروع شده و افزایش می یابد. معمول برای 1 کیلومتر حدود 6 هزار تومان به این نرخ افزوده می شود.

قطار

با اینکه در داخل شهر نایروبی این گزینه کاربردی آن چنانی ندارد اما برای آنکه بین شهرها رفت و آمد کنید، این مورد نیز یکی از گزینه های پیش رویتان است. نمونه زیر قیمت قطار نایروبی به مومباسا می باشد.

جهت نایروبی به موباسا حدود 530 کیلومتر است و با طی کردن حدود 13 ساعت و با توجه به شب رو بودن آن، شما حدود 11 صبح به مومباسا خواهید رسید:

هزینه های بلیط یک طرفه به شرح زیر می باشند:

بلیط درجه یک (بزرگسال): 60 دلار آمریکا

این بلیط برای یک نفر در کابین دو تخته به همراه سرویس بهداشتی می باشد. هزینه شامل شام، تخت و صبحانه است.

درجه یک (کودک 3 تا 11 ساله): 45 دلار کانادا

نوزادان 0 تا سه سال: رایگان

بلیط درجه دو(بزرگسال): 50 دلار آمریکا

این بلیط برای هر نفر در یک کابین 4 تخته به همراه سرویس بهداشتی می باشد که همراه تخت و صبحانه است.

درجه دو (کودک 3 تا 11 ساله): 35 دلار کانادا

نوزادان 0 تا سه سال: رایگان

هزینه خورد و خوراک

بخش مهم دیگری که در سفر به نایروبی باید در نظر بگیرید، هزینه های خورد و خوراک تان است.

صبحانه

اگر شما در هتل اقامت دارید، معمولا صبحانه بخشی از خدمت هتل می باشد. اما اگر در اقامت گاهی بدون صبحانه هستید، ادامه متن را مطالعه کنید:

صبحانه ارزان قیمت: در نایروبی فروشنده های خیابانی یا کافه های کوچکی هستند که برای مردم محلی و گردشگران صبحانه سرو می کنند که قیمت آن ها معمولا بین 2 تا 5 دلار می باشد.

اگر هم که می خواهید خودتان خرید کنید قیمت های حدودی زیر را در نظر بگیرید:

  • شیر (نیم لیتر): 23 شیلینگ (حدود 800 تومان)
  • یک قرص نان 125 گرمی: 13 شیلینگ (حدود 500 تومان)
  • تخم مرغ 12 عدد: 145 شیلینگ (حدود 5000 تومان)
  • گوجه (نیم کیلو): 44 شیلینگ (حدود 1500 تومان)

ناهار و شام

رستوران های متنوعی در نایروبی وجود دارند که آن ها نیز قیمت های گوناگونی دارند.

یک غذای معروف خیابانی در نایروبی که به نام اوگالی (ugali) شناخته می شود بین 60 تا 80 شیلینگ یعنی کمتر از 4 هزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت. این غذا از برنج، سبزیجات، لوبیا و شاید یک قطعه کوچک گوشت تشکیل شده است. به طور معمول غذاهای خیابانی کنیا بسیار ارزان هستند و خرید آن ها می توانند هزینه های مربوط به خورد و خوراک را در سفر به نایروبی تا حد قابل توجهی کاهش دهند. البته غذاهای خیلی ارزان چیز به جز نشاسته و سبزیجات نیستند.

گوشت گریل شده به نام نیاما چوما (Nyama Choma) در نایروبی، از غذاهای معروف است. 1 کیلو گوشت بز در سبک خیابانی نیاما چوما حدود 250 تا 350 شیلینگ (حدودا از 9 تا 12 هزار تومان) قیمت دارد.

کل مرغ سرخ شده باید حدود 400 شیلینگ هزینه داشته باشد.

غذاهای غیر خیابانی در فودکورت ها و یا رستوران های میانه که در محدوده 200 - 500 شیلینگ (7 تا 20 هزار تومان) در هر وعده هزینه دارند. برای مثال:

  • غذا در Burger Hut نایروبی (بهترین رستوران برگر در آفریقای جنوبی) هزینه حدود 400 شیلینگ (13600 تومان). برگر و نوعی سیب زمینی سرخ شده
  • رستوران Kenchic Inn مرغ و سیب زمینی سرخ کرده محبوبی در محدوده 200 - 400 شیلینگ (7000 تا 13600 تومان) دارد.

رستوران هایی با قیمت بالاتر نیز طیف قیمتشان را می توان بین 500 تا 1000 شیلینگ دانست.

بطری یک لیتری آب 50 تا 60 شیلینگ

هزینه تفریح و ورودیه ها

  • موزه ملی نایروبی

یکی از جاذبه هایی که می توانید از آن دیدن کنید، موزه ملی نایروبی است که به تاریخ کشور کنیا اختصاص داده شده است.

19.41 دلار برای بزرگسالان

9.70 دلار برای بچه ها

  • زمین اسکیت روی یخ سولار (Solar Ice Rink)

این جاذبه بزرگ ترین زمین یخی در آفریقا محسوب می شود که هزیه ای که پرداخت می کنید، شامل ورودیه و یک ساعت اسکیت می باشد.

6.79 دلار برای بزرگسالان

4.85 دلار برای بچه ها

  • پارک ملی نایروبی

پارک ملی حیات وحش نایروبی با بیش از 100 نوع از پستانداران شامل شیر، زرافه و کرگدن است. قیمت تنها شامل هزینه ورودیه است و شامل حمل و نقلی که شما نیاز به ترتیب دادن آن قبل از رفتن به پارک را دارید، نمی شود:

43 دلار برای بزرگسالان

22 دلار برای بچه ها

  • موزه کارن بلیکسن (Karen Blixen Museum)

از دیگر جاذبه هایی که در سفر به نایروبی می توانید ببینید، موزه کارن بلیکسن است که خانه نویسنده کتاب خارج از آفریقا (Out of Africa) می باشد.

19.41 دلار برای بزرگسالان

9.70 دلار برای بچه ها

  • تور پنیر

کارخانه پنیری در 30 دقیقه ای از کنیا وجود دارد که تورهای از پیش برنامه ریزی شده ای به این مقصد وجود دارند. این تور شامل بازدید از کارخانه به همراه یادگیری در مورد درست کردن پنیر است.

برای تمام افراد، 36 دلار

  • شرکت نگهداری و نجات David Sheldrick Wildlife Trust

در نایروبی یک پروژه حفاظت از فیل و کرگردن های نوزاد و کودک وجود دارد که بازدید از آن یکی از بایدهای این شهر محسوب می شود. این جا مرکز مراقبت از فیل ها و کرگدن های جوان رها شده است و برای برگرداندن حیوانات به حیات وحش تلاش می کند.

برای تمام افراد، 4.85 دلار

هزینه سرویس موبایل

هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی حدود 3.50 شیلینگ (120) تومان

هزینه اینترنت با سرعت 60 مگابایت و حجم نامحدود 180 هزار تومان

هزینه خرید و سوغاتی

کیتنگالا (Kitengela): کیتنگالا یک جامعه هنری در نایروبی است که آثار هنری درست می کند. شما می توانید آثار شیشه ای زیبایی از هنرمندان مختلف مانند حیوانات شیشه ای، گلدان، لیوان و … در اینجا خریداری کنید که قیمت های متفاوتی دارند. برای مثال یک گوشواره شیشه ای دست ساز در اینجا حدود 12 دلار است.

کاسه هایی با تزیین مهره: در کنیا استفاده از مهره را زیاد می بینید. در گردنبند، گوشواره و تمام زیور آلات، البته ما در این جا ظروفی را اشاره می کنیم که با مهره ها تزیین شده اند. آن ها را می توانید در فروشگاه ها و مغازه های زیادی پیدا کنید. کاسه ها سایزهای متفاوتی دارند که قیمت آن ها فرق دارد. اما معمولا قیمت آن ها از 5 دلار برای یک کاسه با میزان کوچک شروع می شود و به همین ترتیب افزایش می یابد.

مجسمه های چوبی دست ساز: این مجسمه ها نیز جزو سوغاتی های محبوب در سفر به نایروبی به شمار می فرایند. قیمت آن ها متغیر است و به دلیل آن که کار آن ها سخت است معمولا قیمت های ارزانی ندارند. حدود 50 دلار به بالا برای این مجسمه ها باید هزینه کنید.

کیکوس و خانگاس: این لباس هایی که مانند دامن های سارونگ می باشند و هم برای مردان و هم زنان درست می شوند، از نخ های رنگی درست می شوند و می توانند به عنوان لباس و یا حتی پرده استفاده گردند. فروشگاه های خیابانی معمولا طرح های عجیب و جالبی از این نوع پارچه ها را به نمایش می گذارند. قیمت آن ها فرق دارد و معمولا می توانید سر آن چانه زده و تخفیف بگیرید.

کیف بائوباب: کیف های سنتی که از درخت بائوباب درست می شوند و معمولا بندی چرمی دارند. پیشنهاد می شود که در سفر به نایروبی این سوغاتی را که قیمت پایه این آن ها معمولا از 30 دلار شروع می شود، خریداری نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13714

به "هزینه های سفر به نایروبی، مرکز کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به نایروبی، مرکز کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید