آشنایی با برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا (سرمایه گذاری)

به گزارش کنفرانس هکا، مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا در کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرزمین سرد و زیبا کانادا در آمریکای شمالی، با 36 میلیون جمعیت، یکی از پهناور ترین و مدرن ترین کشورهای مهاجر خیز جهان بوده که در سه دهه اخیر با استقبال گسترده قشر تحصیل کرده و سرمایه گذار و کارآفرین ایران روبرو شده که به قصد دریافت پاسپورت دوم و خدمات رفاهی و بهداشتی و تحصیل، راهی این کشور شده اند.

آشنایی با برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا (سرمایه گذاری)

نیوزلند، استرالیا و کانادا، سه مقصد اصلی مهاجرت ایرانیان در شمال و جنوب کره زمین است و به نظر می رسد این رویه مهاجرت به خصوص در عرصه های تخصصی و سرمایه گذاری تا سالها ادامه داشته باشد. به خصوص آنکه مشوق های خوبی از طرف این کشورها برای جذب نیروی کار تخصصی و همچنین جذب سرمایه گذاران و فعالان اشتغال و کارآفرینی در دستور کار بوده تا در فرآیند آی تی محور، نسبت به تسریع و تسهیل صدور ویزا و اقامت دائم، منابع انسانی بیشتری در قالب مهاجر جذب شود.

بخش کشاورزی در استرالیا و بخش ساختمان و صنعت در کشور نیوزلند، نیاز زیادی به نیروی کار تخصصی دارد تا در این دو حوزه راهبردی مشغول به کار و سرمایه گذاری شوند. لذا اگر در زمینه های کشاورزی، مدیریت ساخت، مدیریت پروژه های صنعتی و همچنین حوزه های عمران و صنایع، دارای تجارب لازم هستید و علاقه به حضور در شرکت ها و مراکز بین المللی خارج از کشور در اقیانوسیه دارید، فرصت های مهاجرتی در قالب skilled worker میتواند نیازهای شما را برای اخذ گذرنامه دوم پوشش دهد.

(ایندکس سایت رسمی اداره مهاجرت نیوزلند)

(ایندکس سایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا)

علاوه بر این دو کشور زیبا و دیدنی اقیانوسیه که اتفاقا روابط خوب مالی و سیاسی و علمی با جمهوری اسلامی ایران در پیش و پس از انقلاب داشته اند، کشور کانادا نیز در فهرست اولویت های مهاجرتی و تحصیلی ایرانیان قرار داشته، هر چند اوضاع مالی این کشور در یک دهه اخیر با فراز و نشیب های فراوانی به خصوص در عرصه های سیاسی با ایران روبرو شده و این کشور در ایران سفارتخانه ندارد.

(تصویری از طبیعت زیبا و دیدنی دریاچه JOFFRE در استان بریتیش کلمبیا)

کانادا همچون کشورهای اقیانوسیه، مقصد تحصیلی، کسب و کار و مالی و زندگی مطلوبی برای ایرانیان است و محیط چند ملیتی و چند فرهنگی آن سبب شده تا ایرانیان به عنوان جامعه مهاجر پیروز و موثر در این کشور مطرح باشند. نکته ای که باید به آن توجه داشت ان است که مهاجرت به کانادا، تنها از طریق مهاجرت تخصصی یا دعوت به کار یا ازدواج نیست و میتوان با روش های سرمایه گذاری و کارآفرینی به این کشور مهاجرت نمود.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های منتخب استانی (PNP) است که هر استان، روش و سیستم پذیرش متقاضی منحصر به فرد و به مخصوص به خود را دارد. این برنامه ها عبارتند از: برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان، برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا (BC)، برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا، برنامه کارآفرینی استان انتاریو، برنامه کارآفرینی استان نوا اسکوشیا، برنامه کارآفرینی استان نیو برانزویک، برنامه کارآفرینی استان پرنس ادوارد.

(بر روی پلاک برخی از خودروها در این استان نوشته شده است: بریتیش کلمبیا زیبا)

(بریتیش کلمبیا مزارع وسیعی برای پروش اسب و اسب سواری دارد)

روش دیگر مهاجرت به کانادا و اخذ پاسپورت کانادایی، استفاده از روش های تجاری و سرمایه گذاری است که به 2 بخش فدرال و استان فرانسوی زبان کبک تقسیم بندی می شود. البته شیوه مهاجرت به کبک نیز خود به 3 بخش: برنامه سرمایه گذاری استان کبک، برنامه کارآفرینی استان کبک و برنامه خود اشتغالی طبقه بندی می شود.

از طریق سیستم نیروی متخصص (SKILLED WORKER) نیز می توان به کشور مهاجرت کرد که 3 بخش: مهاجرت نیروی متخصص به فدرال، مهاجرت نیروی متخصص به کبک و مهاجرت نیروی متخصص به نوا اسکوشیا را شامل می شود.

در گفتار امروز با برنامه کارآفرینی استان بریتش کلمبیا آشنا می شویم تا با مراحل و مدارک و همچنین امتیاز های لارم مطلع شوید.

حتما بخوانید : راهنمای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه جزیره پرنس ادوارد

با ما در گزارش امروز همراه باشید.

درباره دیدنی های بریتیش کلمبیا (BC)

استان بریتیش کلمبیا به راستی که از زیبا ترین شهرهای جهان است. این استان، غربی ترین ایالت کانادا به شمار می رود در سال 1871 میلادی به عنوان ششمین استان به کنفدراسیون کانادا ملحق شد. مرکز استان بریتیش کلمبیا کانادا، شهر ویکتوریا بوده و بزرگ ترین شهر آن، ونکوور نام دارد که یکی از مقصدهای گردشگری، تحصیلی و مهاجرتی هموطنان به این استان می باشد.

استان بریتیش کلمبیا در کنار اقیانوس آرام قرار گرفته است و یکی از پر جمعیت ترین استان های کشور محسوب می شود. در سال 2011 میلادی بیش از چهار و نیم میلیون نفر در این استان 940 هزار کیلومتر مربعی زندگی می کردند. این استان با داشتن شش پارک ملی بزرگ و مناطق طبیعی دیدنی از مقصدهای گردشگری و اقامتی و کسب و کار و طبیعت گردی به شمار می رود. مساحت این استان به اندازه مجموع مساحت آلمان و فرانسه است.

(نقشه بریتیش کلمبیا)

مهاجران از کشورهای آسیایی، بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت این استان را تشکیل می دهند که دولت محلی تلاش زیادی در دستور کار قرار داد تا ترکیب قومی و بین المللی استان را ارتفا دهد. مهمترین رویداد ورزشی این استان در سال 2010 میلادی روی داد که ونکوور، میزبان بازی های المپیک زمستانی شد.

این استان یکی از مقصدهای اصلی بومیان کانادا در هزاران سال پیش بوده است که یافته های باستان شناسی نیز آن را تایید می کند. به دلیل داشتن خط ساحلی، بالاترین سطح تراکم جمعیت بومیان کانادا را دارا بوده و فرایند توسعه آن از سال 1700 میلادی آغاز شد.

جنگل های وسیع و مزارع آماده برای هر نوع کشت و زرع سبب شده تا اقتصاد کشاورزی و دامپروی و باغداری و شیلات و صنایع چوب در این استان رونق خوبی داشته باشد و زمینه توسعه کسب و کار اقتصادهای کوچک و متوسط به خصوص اقتصاد های دانش بنیان را فراهم کند. شهرهای ونکوور و ویکتوریا در یک سده اخیر، شاهد معرفی صدها فعال هنری و فرهنگی از هنرپیشه تا نویسنده به جامعه هنری کانادا و جهان است.

شهرهای استان بریتیش کلمبیا کانادا را می بایست در فهرست تمیز ترین و زیبا ترین و مرفه ترین شهرهای این کشور به شمار آورد.

نکته ای که باید درباره استان دیدنی بریتیش کلمبیا بدانید آن است که این استان به دلیل واقع شدن در نزدیک اقیانوس آرام و قاره آسیا، بیشترین تعداد مهاجران آسیایی کانادا را در اختیار دارد و به شدت هم نیازمند سرمایه گذاران و نیروی تحصیل کرده و منابع انسانی حرفه ای در زمینه های گوناگون است. این استان را باید نگارستان قومی در کانادا به شمار آورد که به همین خاطر، آشنایی به زبان های آسیایی میتواند یک مزیت رقابتی برای مهاجران به این استان در نظر گرفته شود. مخصوصا برای کسانی که قصد راه اندازی بیزینس هایی دارند که مشتریان آسیایی از انها استقبال می نمایند.

ونکوور، بزرگ ترین شهر این استان بوده و در فهرست شهرهای برتر جهان از نظر رفاه و خدمات شهری و بهداشت و حمل و نقل و اموزش و تمیزی به شمار می رود. بیش از نیم میلیون نفر در این شهر زندگی می نمایند که تاریخی بیش از 130 سال دارد. ونکوور بر خلاف دیگر مناطق کانادا دارای آب و هوایی ملایم است و خبری از زمستان های سردی که در کبک و تورنتو و جزیره پرنس ادوارد شاهد هستیم در ونکوور نیستیم. بزرگ ترین پارک آمریکای شمالی به نام پارک استنلی در شهر ونکوور قرار گرفته است.

شهر ونکوور را به عنوان شهر محله ها نیز خطاب می نمایند. چرا که تنوع قومیتی زیادی در شهر ساکن هستند و هر فرهنگ، برای خود آداب و رسوم و سنت ها و روش سبک زندگی خاصی داشته که در خانه و محله هایی که حضور دارند قابل مشاهده است. مثلا JAPAN TOWN که همچون CHINA TOWN کوالالامپور، زندگی جالب ژاپنی ها را به تصویر می کشد. یا LITTLE ITALY که زندگی ایتالیایی ها در آن مشهود است یا بازار PUNJAB.

(تصویری هوایی از ونکوور در استان بریتیش کلمبیا)

اقتصاد ونکوور بر اساس خدمات مالی و حمل و نقل و ترابری تجاری پایه ریزی شده و میزان صادارت کالاها از این استان بیشترین سطح را در آمریکای شمالی دارد. هزینه های کم در ساخت و تولید فیلم و سریال و مستندهای تلویزیونی و سینمایی سبب شده تا به دلیل لوکیشن های زیبای جنگلی و ساحلی، کمپانی های فیلم سازی به این محل رجوع کرده و از آن استفاده نمایند.

به عنوان مهاجر به این استان زیبا و دیدنی و پر پتانسیل کانادا مطلع باشید که:

  • استان دیدنی بریتیش کلمبیا ، بزرگ ترین صادر نماینده محصولات چوبی در کانادا است. حتما فعالیت های مرتبط با صنایع چوب و بازیابی محصولات چوبی، ساخت دکوراسیون های چوبی و قطعات چوب تزیینی و لوکس، بازار کار خوبی داشته و متریال آن در دسترس شما خواهد بود.
  • فعالیت در عرصه های سینمایی و هنری در سطوح مختلف، در این استان زیبا با لوکیشن های بکر جنگلی و دریایی، رونق دارد و ظرفیت های خوبی برای فعالیت در این بخش در اختیار سرمایه گذاران و هنرمندان قرار می دهد.

(PORT METRO VANCOUVER)

  • شیلات و دامپروری از جمله سه صنعت پر رونق این استان است. اگر گواهی های صلاحیت حرفه ای برای فعالیت در این عرصه ها در ایران یا کانادا یا اروپا کسب کنید، میتوانید امیدوار باشید که در این صنایع پایه و پر رونق استان، جایی برای کار برای شما وجود خواهد داشت.
  • جنگل داری، معادن و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه خدمات خوبی را در استان ایجاد کرده است که متخصصان و فعالان این عرصه ها را به کارهای گوناگون دعوت می کند.

(استان بریتیش کلمبیا بهشت متخصصان و دانش اموختگان رشته های مرتبط به صنعت چوب و جنگل داری است)

  • توجه داشته باشید که استان دیدنی بریتیش کلمبیا ، سالانه میزبان صدها هزار گردشگر از سراسر کانادا و جهان است. مناظر طبیعی بکر آن مثل کوه های راکی و خط ساحلی هزاران کیلومتری و امکانات گردشگری جذاب سبب شده تا اقتصاد گردشگری پایدار استان مطلوب و آماده سرمایه گذاری باشد.
  • استان دیدنی بریتیش کلمبیا کانادا سومین تولید نماینده برق از طریق انرژی آب است.

(اتوبوس های آبی ونکوور از ابزارهای جذاب برای گردشگران شهر است)

(گردشگری ارتفاع در ونکوور)

  • استان دیدنی بریتیش کلمبیا کانادا دومین تولید نماینده گاز طبیعی در این کشور است و زیر ساخت های حوزه انرژی در ان بسیار فعال است. جهت اطلاع متخصصان عرصه انرژی و دانش اموختگان رشته های مهندسی پتروشیمی، نفت و گاز ایران.

(استان بریتسش کلمبیا برای فعالان عرصه انرژی ایران، فرصت های کسب و کار خوبی دارد)

(از رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مهندسی نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه بریتیش کلمبیا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این link بروید)

  • نرخ بیکاری در استان دیدنی بریتیش کلمبیا کم است و محل خوبی برای کار پیدا کردن و راه اندزی کسب و کار است.
  • هزینه های زندگی در این استان بالا است و شاید در شهر ونکوور، مقصد خوبی برای سرمایه گذاری تازه وارد ها نباشد.

(در طراحی برخی از خانه های استان بریتیش کلمبیا ، طراحی پایدار (SUSTAINABLE DESIGN) رعایت شده است)

(خانه های لاکچری حومه شهرهای بزرگ استان بریتیش کلمبیا)

  • هزینه خرید و اجاره مسکن در شهر ویکتوریا و ونکور بالا است و بیش از متوسط کانادا محسوب می شود.

اگر قصد سفر و اقامت در استان دیدنی بریتیش کلمبیا داشتید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در مرکز ونکوور بالا است و برخی از ساکنان ترجیح می دهد در حومه این شهر مثل ریچموند، سوری و برنابی سکونت کرده و برای کار به این استان بیایند. هزینه های مسکن در این سه ناحیه کمتر و شما میتوانید با پول کمتری، خانه بزرگ تری اجاره کنید. البته وسایل حمل و نقل خوبی برای انتقال روزانه ساکنان حاشیه نشین به نقاط اصلی شهر در دسترس است.

(معماری دیدنی بر اساس اصول طراحی پایدار دانشگاه سایمن فریزر در استان دیدنی بریتیش کلمبیا)

(تصویر ایندکس دانشگاه ویکتوریا استان بریتیش کلمبیل کانادا که یکی از مقصدهای تحصیلی دانشجویان ایرانی درمقطع PhD این کشور است)

در استان بریتیش کلمبیا ، 3 دانشگاه به نام دانشگاه دیدنی بریتیش کلمبیا ، دانشگاه سایمون فریرز و دانشگاه ویکتوریا وجود دارد که سالانه میزبان هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان است و در فهرست دانشگاه های برتر آمریکای شمالی قرار گرفته است. دانش آموختگان دانشگاه بریتیش کلمبیا تا کنون جوایز معتبر علمی از قبیل نوبل پزشکی و فیزیک را کسب نمایند.

آشنایی با مراکز گردشگری و اقامتی استان بریتیش کلمبیا

مناطق گردشگری بریتیش کلمبیا کانادا

برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا

برنامه های استانی کارآفرینی بریتیش کلمبیا این امکان را به متقاضیان واجد شرایط می دهد که با دریافت دعوت نامه کاری از این استان، نامزد دریافت اقامت دائم (PR CARD) شوند. اما برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا این امکان را به متقاضیان مهاجرت به کانادا می دهد تا بر اساس نیازهای سرمایه گذاری این استان و امتیازاتی که متقاضی باید ارائه کند، به این استان مهاجرت کرده و پس از طی مراحل قانونی، پیروز به اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادایی شود.

یکی از مزایای سیستم کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، زندگی در یکی از بهترین و زیباترین شهرهای جهان است که در فهرست 10 شهر برتر جهان از نظر معیارهای رفاهی، خدماتی و بهداشتی و مالی قرار داد.

این برنامه از ماه جولای سال 2015 میلادی با تغییراتی همراه شد. این برنامه مطلوب افرادی است که سوابق مدیریتی در ایران داشته و تجارب خوبی در حرفه صنعتی و خدماتی که مشغول به کار بوده اند داشته باشند و تجارب و قابلیت های مدیریتی و برنامه ریزی انها در رشته دانشگاهی آنان قابل احراز باشد.

افرادی که علاقمند به دریافت اقامت دائم از طریق روش مهاجرتی برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا هستند، می بایست از طریق BC PNP اقدام نمایند.

در سایت رسمی اداره مهاجرت آمده است:

ENTREPRENEUR IMMIGRATION - PROGRAM REQUIREMENTS

If you want to immigrate to B.C. and are ready to invest in and actively manage a valid business here, you may qualify for our Entrepreneur Immigration stream. Here is an overview of the requirements.

Personal requirements

To qualify, you must:

  • have a personal net worth of at least CAD$600,000
  • demonstrate business and/or management experience
  • have, or be eligible for, legal immigration status in Canada

You must also have been lawfully admitted in the country where you currently reside.

Please review our Entrepreneur Immigration Program Guide to see the complete personal requirements.

یعنی شما باید حداقل 600 هزار دلار کانادا دارایی منقول یا غیر منقول داشته باشید و تجربه کسب و کار و مدیریت شما مستند و قابل احراز باشد. هزینه آنالیز مدارک شامل 300 دلار کانادا هزینه REGISTRATION و 3500 دلار کانادا هزینه APPLICATION و هم چنین 1000 دلار کانادا برای استخدام هر نفر در کسب و کار در قالب KEY STAFF است. اگر میخواهید درباره شرایط کسب و کار این استان اطلاعاتی کسب کنید به این LINK بروید. جزییات این برنامه مهاجرتی در این PDF به خوبی تشریح شده است.

(مراحل 5 گانه جهت دریافت اقامت دائم کانادا)

استان بریتیش کلمبیا ، یکی از پویاترین اقتصادهای آمریکای شمالی را دارا می باشد. سرمایه گذاران و کار آفرینان مستعد می توانند از موقعیت ویژه جغرافیایی، نرخ پایین مالیات، بازارکار رقابتی و نیروی کار مجرب تحصیل کرده چند فرهنگی این استان بهره مند شوند. آب و هوای این شهر معتدل (22درجه) و فارغ از سرمای شدید است و بیشتر روزها بارانی است. یک سوم جمعیت را خارجی ها شامل می شوند که بیشتر ایرانی ها در قسمت North Vancouver زندگی می نمایند. به طور کلی برنامه های مهاجرتی این استان شامل 2 مورد است:

  1. برنامه مهاجرت تخصصی EXPRESS ENTRY بریتیش کلمبیا

که در صورت داشتن امتیاز لازم برنامه فدرال اسکیل ورکر قادر به شرکت در این برنامه خواهید بود.

  1. برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی BC Provincial Nominee Programs - PNP

بریتیش کلمبیا یکی از بهترین مقصدهای گردشگری، تجاری و کسب و کار در کانادا است. این استان کانادا، همسایه استان واشنگتن (به مرکزیت سیاتل) و آب و هوای مناسب دارد و به همین خاطر، ونکوور در فهرست بهترین مناطق برای کار و زندگی به شمار می رود.

برنامه مهاجرتی از طریق روش کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا برای افراد با تجربه و مدیران و صاحبان بیزینس که دارای سرمایه کافی و نقد هستند و می خواهند بیش از یکسال در بریتیش کلمبیا اقامت گزینند مناسب به نظر می رسد که می توان روی ان مانور داد.

این متقاضیان همانطور که در ادامه این گفتار جامع ارائه شده است، باید در یک بیزنس جدید یا با سابقه قبلی سرمایه گذاری نمایند و یک فرد مقیم کانادا را به استخدام خود درآورند و به صورت مستمر در مدیریت روزمره آن حداقل به مدت یکسال دخالت داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط این برنامه BC Provincial Nominee Programs - PNP گردند.

شما و خانواده تان با ویزای کار وارد این استان خواهید شد تا بتوانید بیزنس خود را راه اندازی کنید. با هماهنگی اجرا شده توسط آقای گنجی امکان اخذ اقامت دائم بعد از یکسال به شرط فعال و سود ده بودن بیزینس وجود دارد.

بر اساس این روش، متقاضی در صورت داشتن شرایط اولیه، ویزای کارآفرینی استان بربتیش کلمبیا را دریافت کرده و پس از طی کردن فرآیندهای قانونی مهاجرت، ویزا اقامت موقت دریافت می کند. این شرایط مشروط به آن است که متقاضی بتواند حداقل دارای منقول و غیر منقول معادل 600 هزار دلار کانادا که میتواند متعلق به خود یا همسر یا فرزندان باشد و به صورت ملک و زمین و مستغلات و اوراق قرضه و گواهی سهام و بانک باشد، احراز کند.

متقاضیان در این روش در صورتی که نسبت به راه اندازی کسب و کار یا خرید بخشی از سهام شرکتی فعال در عرصه کسب و کار قانونی این استان اقدام نمایند و 200 هزار دلار سرمایه گذاری نمایند، اقامت دائم را دریافت خواهند کرد.

متقاضیان مهاجرت به کانادا در قالب برنامه کارآفرینی استان بربتیش کلمبیا می بایست مطلع باشند که این استان، متقاضیان را بر اساس امتیازاتی که در ادامه معرفی شده است، انتخاب کرده و نسبت به دعوت آنها به مصاحبه اقدام می کند. حداقل امتیاز مورد نیاز برای دعوت به مصاحبه و آنالیز پفراینده و صدور ویزا اقامت موقت، 110 امتیار است.

البته این امتیاز میتواند هر ماه یا هر سال تغییر کند. به همین خاطر توصیه اکید میکنیم که آخرین اطلاعات مربوط به برنامه کارآفرینی مهاجرتی به استان دیدنی بریتیش کلمبیا کانادا را از طریق سایت اینترنتی آن دنبال کنید که در این LINK در دسترس است.

(ایندکس سایت رسمی اداره مهاجرت استان دیدنی بریتیش کلمبیا کانادا که برای ارسال مدارک و آنالیز شرایط و امتیازات باید از ان استفاده کنید)

شرایط عمومی متقاضیان مهاجرت به استان بربیتیش کلمبیا

شرایط عمومی افرادی که متقاضی مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا کانادا در قالب برنامه کارآفرینی ایالتی هستند به توضیح زیر است.

  • فرد متقاضی می بایست توانایی علمی و عملی مدیریت و برنامه ریزی و سازماندهی یک کسب و کار فعال در استان بریتیش کلمبیا کانادا را بر اساس تجارب و همچنین تحصیلات خود دارا باشد و این توانایی مستند و مستدل باشد.
  • توانایی شما در مدیریت و مهارت های برنامه ریزی باید بر اساس مستندات ضمیمه پرنده شما قابل احراز باشد. یعنی نمیتوانید ادعایی مبنی بر مدیریت صندوق های سرمایه گذاری داشته باشید بدون آنکه گواهی های صلاحیت حرفه ای معتبر و مدرک دانشگاهی مربوطه را در اختیار نداشته باشید.
  • فرد متقاضی مهاجرت به کانادا در قالب برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، می بایست توانایی زندگی و اقامت در این استان را به مدت حداقل 24 ماه داشته باشد.
  • متقاضی این برنامه مهاجرتی باید هیچ گونه منعی قانونی برای ورود به کانادا نداشته باشد.

شرایط اختصاصی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی

شرایط اختصاصی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا به این توضیح است:

  • متقاضی اصلی می بایست دارایی 600 هزار دلاری بر اساس واحد پول کانادا را در زمان ارسال پفراینده ارائه کند.
  • دارایی 600 هزار دلاری می تواند با گواهی بانکی (BANK STATEMENT) یا اوراق قرضه، اوراق سهام معتبر، سند ارزشیابی شده ملک، زمین و مستغلات باشد.
  • میزان دارایی می بایست به تایید واحدهای دولتی معرفی شده توسط دولت کانادا برسد.
  • دارا بودن سابقه پیروز در مدیریت کسب و کار های کوچک، متوسط یا بزرگ در کشور
  • خرید یک کسب و کار فعال در بریتیش کلمبیا کانادا یا شراکت در یک سرمایه گذاری فعال قانونی
  • اختصاص مبلغ سرمایه گذاری 200 هزار دلاری به صورت انفرادی یا 400 هزار دلار کانادا در صورت داشتن همکار در کسب و کار.
  • استخدام حداقل یک نفر شهفرایند یا فردی که مقیم کانادا باشد و پرداخت حقوق و بیمه ماهانه ایشان طبق قوانین کار رایج در این کشور.

فرآیند مهاجرتی از طریق برنامه کارآفرینی

فرایند آنالیز پفراینده متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا به این صورت است که متقاضیانی که واجد شرایط این رویه هستند و حداقل امتیازات لازم را میتوانند کسب نمایند، می بایست مدارک ترجمه شده رسمی خود را از طریق سایت اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا ارسال و سپس FILE NUMBER دریافت نمایند.

پس از آنالیز مدارک توسط آفیسرهای اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا ، در صورت نیاز به مصاحبه دعوت می شوند و پس از تایید مدارک، دعوت نامه انها به اداره مهاجرت فدرال برای صدور رواید اقامت موقت ارسال می شود.

در این مرحله متقاضی به کانادا رفت و نسبت به سرمایه گذاری در قالب اصول و شیوه اعلامی اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا اقدام می کند. مدیریت کسب و کار و شراکت در ان به مدت 20 تا 24 ماه از زمان آغاز سرمایه گذاری و فعالیت (نه از زمان ورود متقاضی به کانادا)، شرط دریافت اقامت دائم خواهد بود که در نظر داشته باشید.

امتیاز بندی سیستم مهاجرت کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

اگر قصد مهاجرت به کانادا در قالب برنامه کارآفرینی استان برپیتیش کلمبیا هستید می بایست امتیازات لازم را نیز کسب کنید. این امتیارات در 4 گروه تقسیم شده است که سن، تجربه کاری و دارایی و شرایط زبان از ان جمله است.

مثلا طبق این برنامه، متقاضیان می بایست حداقل 21 و حداکثر 59 سال سن داشته باشند. البته بهترین بازه اقدام برای این روش مهاجرتی، سن 40 تا 60 سال است تا امتیاز سنی افزایش یابد.

از طرفی، تجربه کاری هم برای متقاضیان مهاجرت کارآفرینی به استان بریتیش کلمبیا اهمیت دارد. متقاضیان می بایست حداقل 1 سال سابقه مدیریت ارشد و کلان داشته یا سابقه مدیریت خصوصی و بیزینس پیروز به مدت 60 ماه را ارائه کرده و این ادعای سابقه قابل احراز باشد که یکی از روش ها، سوابق بیمه تامین اجتمای در قالب خویش فرما یا بیمه اجباری است.

بخش سوم امتیازی که متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا باید احراز نمایند، مربوط به مبلغ سرمایه گذازی است. این مقدار بین 600 تا 800 هزار دلار کانادا بوده و اصلی ترین فاکتور آنالیز صلاحیت متقاضیان به شمار می رود.

شرایط زبان متقاضی در سیستم برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا اهمیت دارد. متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری نیز باید شرایط زبان خوبی داشته باشند و حداقل آیلتس 5 تا 5.5 مد نظر است و هر چقدر بیشتر باشد، امتیاز بیشتری دریافت مینمایند.

جدول امتیازات

متقاضیان برنامه کارآفرینی در قالب سیستم کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا می بایست حداقل امتیازات لازم را بر اساس گروه های 4 گانه کسب نمایند که به توضیح زیر است:

تجربه کار

  • تجربه کمتر از 12 ماه به عنوان مدیرعامل یا مالک بیزینس : صفر امتیار
  • تجربه 12 تا 24 ماه به عنوان مدیرعامل یا مالک بیزینس: 4 امتیاز
  • تجربه 25 تا 36 ماه به عنوان مدیرعامل یا مالک بیزینس: 6 امتیاز
  • تجربه 27 تا 48 ماه به عنوان مدیرعامل یا مالک بیزینس: 12 امتیاز
  • تجربه 49 تا 60 ماه به عنوان مدیرعامل یا مالک بیزینس: 15 امتیاز
  • تجربه 61 ماه و بیشتر به عنوان مدیرعامل یا مالک بیزینس: 20 امتیاز
  • تجربه کمتر از 24 ماه به عنوان مدیر اجرایی: صفر امتیاز
  • تجربه 24 تا 48 ماه به عنوان مدیر اجرایی: 4 امتیاز
  • تجربه 49 تا 60 ماه به عنوان مدیر اجرایی: 8 امتیاز
  • تجربه61 ماه و بیشتر به عنوان مدیر اجرایی: 12 ماه

دارایی ثابت

  • دارایی نقد کمر تر از 50 هزار دلار کانادا: صفر امتیاز
  • دارایی نقد بین 50 تا 199 هزار دلار کانادا: 1 امتیاز
  • دارایی نقد بین 200 تا 399 هزار دلار کانادا: 3 امتیاز
  • دارایی نقد بیش از 400 هزار دلار کانادا: 6 امتیاز
  • دارایی خالص کمتر از 600 هزار دلار کانادا: صفر امتیاز
  • دارایی خالص بین 600 تا 700 هزار دلار کانادا: 1 امتیاز
  • دارایی خالص بین 800 هزار تا 2 میلیون دلار کانادا: 3 امتیاز
  • دارایی خالص بین 2 میلیون تا 5 میلیون دلار کانادا: 5 امتیاز
  • دارایی خالص بیش از 5 میلیون دلار کانادا: 6 امتیاز

سرمایه گذاری

  • میزان سرمایه گذاری کم تر از 200 هزار دلار کانادا: صفر امتیاز
  • میزان سرمایه گذاری بین 200 هزار دلار تا 399 هزار دلار کانادا: 6 امتیاز
  • میزان سرمایه گذاری بین 400 هزار دلار تا 999 هزار دلار کانادا: 20 امتیاز
  • میزان سرمایه گذاری بیش از 1 میلیون دلار کانادا: 30 امتیاز

استخدام افراد یا ایجاد شغل در استان بریتیش کلمبیا (BC)

  • استخدام کم تر از 1 نفر : صفر امتیاز
  • استخدام 1 نفر: 2 امتیاز
  • استخدام 2 نفر : 6 امتیاز
  • استخدام 3 تا 4 نفر: 12 امتیاز
  • استخدام 5 تا 6 نفر: 20 امتیاز
  • استخدام 7 تا 8 نفر: 28 امتیاز
  • استخدام 9 تا 10 نفر: 32 امتیاز
  • استخدام بیش از 11 نفر: 36 امتیاز

انطباق پذیری

  • نمره زبان انگلیسی CLB کم تر از 3: صفر امتیاز
  • نمره زبان انگلیسی CLB 4: 2 امتیاز
  • نمره زبان انگلیسی CLB 5 و بالا تر: 4 امتیاز
  • تحصیلات دو سال تا دیپلم: صفر امتیاز
  • تحصیلات فوق دیپلم و بالا تر: 3 امتیاز
  • سن کم تر از 20 سال: صفر امتیاز
  • سن بین 21 تا 39 سال: 3 امتیاز
  • سن بین 40 تا 60 سال: 4 امتیاز
  • سن بین 61 تا 64 سال: 2 امتیاز
  • سن بیش تر از 65 سال: صفر امتیاز
  • تجربه بازدید از استان بریتیش کلمبیا نداشته است: صفر امتیاز
  • تجربه بازدید از استان دیدنی بریتیش کلمبیا در طی یک سال گذشته: 1 امتیاز
  • تجربه بازدید از استان بریتیش کلمبیا بیش از 1 سال: 2 امتیاز
  • سابقه کار یا تحصیل 12 ماه به بالا در کانادا دارد: 5 امتیاز
  • سابقه کار یا تحصیل 12 ماه به بالا در کانادا ندارد: صفر امتیاز

بیزینس پلن

  • جمعیت شهر محل بیزینس شما بیش از 500 هزار نفر: صفر امتیاز
  • جمعیت شهر محل بیزینس شما بین 200 تا 500 هزار نفر: 1 امتیاز
  • جمعیت شهر محل ییزینس شما بین 100 تا 200 هزار نفر: 3 امتیاز
  • جمعیت شهر محل بیزینس شما بین 70 تا 100 هزار نفر: 6 امتیاز
  • جمعیت شهر محل بیزینس شما بین 60 تا 70 هزار نفر: 8 امتیاز
  • جمعیت شهر محل بیزینس شما بین 35 تا 60 هزار نفر: 10 امتیاز
  • جمعیت شهر محل بیزینس شما کمتر از 35 هزار نفر: 12 امتیاز

(سفر مقدماتی به این استان جهت آنالیز فرصت های شغلی و مدیریت کسب و کار توصیه می شود)

آنالیز فرآیند درخواست

درخواست مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا ، بهتر اساس بر اساس برنامه زیر باشد تا به پیروزیت بهتری ختم شود:

  • سفر اول: متقاضیان برنامه کارآفرینی بهتر است که به منظور آنالیز شرایط کسب و کار و اوضاع مالی، مالی، سرمایه گذاری، آب و هوا و آشنایی با قوانین و اکو سیستم بیزینس این استان در راستای فرآیند نیاز سنجی بازار، یک ویزای موقت کانادا درخواست کرده و از بریتیش کلمبیا بازدید نمایند. در این بازدید، بهتر است از مناطق مختلف استان بازدید نماینده و با فعالان کسب و کار مشاوره نمایند و شرایط خرید یا اجاره یا شراکت بیزینس را آنالیز نمایند.
  • پروفایل الکترونیکی: متقاضیان می بایست در برنامه کارآفرینی ثبت نام کرده و پرفایل الکترونیکی داشته باشند تا امتیازهای آنلاین را آنالیز و پاسخ داده تا امتیازات جمع آوری شود.
  • شرایط POOL: در صورتی که امتیاز متقاضی حد نصاب لازم را اخذ کند، پروفایل وی در حالت POOL قرار می گیرد.
  • مدت زمان POOL: پفراینده متقاضیانی که در شرایط POOL قرار میگیرد، به مدت 6 ماه در این وضع می ماند.
  • گزینش POOL: اگر امتیاز کسب شده متقاضی در شرایط POOL، از سایر متقاضیان بیشتر باشد، به عنوان کاندید برتر انتخاب شده و از وی درخواست می شود تا مدارک خود را کامل و به نشانی اداره مهاجرت ارسال کند.
  • تعداد گزینش: هر ماه 200 پفراینده از شرایط POOL انتخاب می شود.
  • هزینه آنالیز: هزینه آنالیز مدارک می بایست به صورت ارزی و آنلاین در مهلت مقرر پرداخت شود.
  • ویرایش اطلاعات: امکان تغییر اطلاعات پس از ثبت نام وجود ندارد. لذا دقت لازم به عمل آید.
  • حجم طرح تجاری: بیزینس پلنی که در این فرآیند ارسال می شود می بایست حداکثر 1500 کلمه باشد.
  • دعوت نامه: در صورت تایید بیزینس پلن، دعوت نامه برای متقاضی ارسال می شود.
  • اقدام پس از دعوتنامه: متقاضی می بایست ظرف 4 ماه از تاریخ دریافت دعوت نامه، کلیه مدارک و فرم هاو گواهی ارزشیابی و برنامه بیزینس خود را تکمیل کند و به همراه هزینه آنالیز پفراینده نهایی باری اداره BC PNP ارسال کند.
  • انجام مصاحبه: در صورت نیاز به انجام مصاحبه، متقاضی می بایست در تاریخ و زمان اعلامی، به ونکوور آمده و جوابگوی پرسش های آفیسر پفراینده خود باشد.
  • سوالات مصاحبه: در مصاحبه احتمالی، درباره سوابق کاری و مدیریتی و هم چنین بیزینس پلن متقاضی سوال می شود.
  • قبولی در مصاحبه: اگر متقاضی در مصاحبه قبول شوید، می بایست موافقت نامه عملکرد (PERFORMANCE AGREEMENT) را با دولت استان بریتیس کلمبیا امضا کنید و تعهد کنید که مشاغل ادعایی را به صورتی که در بیزینس پلن درج شده است راه اندازی خواهید کرد.
  • صدور تایید نامه: پس از امضا تعهد نامه، BC PNP برای متقاضی، تایید نامه یا LETTER OF CONFIRMATION صادر می کند که در واقع نامه پشتیبانی اجازه کار (WORK PERMIT SUPPORT LETTER) است و این نامه باید به اداره مهاجرت فدرال ارسال تا اجازه WORK PERMIT صادر شود.
  • ورود به کانادا: پس از صدور ویزا، متقاضی 12 ماه فرصت دارد وارد کانادا شده و نسبت به راه اندازی بیزینس با خود و خانواده اقدام کند.
  • گزارش ورود: ظرف 60 روز پس از نخستین ورود به استان بریتیش کلمبیا (ARRIVAL DATE)، متقاضی می بایست گزارش ورود (ARRIVAL REPORT) را به BC PNP تسلیم کند که شامل اطلاعات اولیه تماس، محل زندگی، رواید کار و اعلام ورود مبلغ سرمایه گذاری به یکی از بانک ها و موسسات کانادا است.
  • مهلت 20 ماهه: متقاضی 20 ماه از زمان ورود به بریتیش کلمبیا فرصت دارد تا کسب و کار خود را راه اندزای کند.
  • گزارش نهایی: پس از 20 ماه از تاریخ ورود به کانادا، کلیه متقاضیان می بایست گزارش نهایی (FINAL REPORT) را به BC PNP ارسال نمایند. احتمال دارد تا آفیسرهای اداره مهاجرت برای آنالیز شرایط، از محل بیزینس بازدید به عمل آورند.
  • گواهی CN: اگر پس از گزارش نهایی و بازدید احتمالی آفیسرها، بیزینس تایید شود، گواهی CN یا CONFIRMATION OF NOMINATION صادر می شود که یکی از مدارک لازم برای اپلای اقامت دائم کانادا است.

(از مشاوره های حقوقی اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا استفاده کنید)

پاسخ به سوالات متداول

1-آیا برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی، تنها استان بریتیش کلمبیا در دسترس است؟

خیر. شما میتوانید از برنامه کارآفرینی استان های دیگر مثل پرنس ادوارد نیز به طور مثال استفاده کنید. هر استانی برای خود برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری مجزایی دارد.

2-آیا مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، سفر اکتشافی هم دارد؟

خیر. تنها برنامه اکتشافی چند روزه متعلق به جزیره پرنس ادوارد است و این برنامه کارآفرینی، سفر اکتشافی ندارد.

3-آیا مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، محدودیت سنی دارد؟

خیر. اما همانطور که در جداول امتیازات مشاهده میکنید، هر اندازه سن در یک بازه به خصوص قرار بگیرد، امتیاز حداکثری را کسب می کند که برای اخذ حد نصاب لازم اهیمت دارد.

4-آیا محدودیتی در تعداد پفراینده های دریافتی جهت برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا وجود دارد؟

هر گونه محدودیت در دریافت پفراینده ماهانه و سالانه را میتوان از سایت اداره مهاجرت استانی یا دولت محلی بریتیش کلمبیا مشاهده کرد که اطلاعات دقیق تر در اختیار متقاضیان قرار می دهد. اما توجه داشته باشید که این برنامه همیشگی نیست و در صورتی که میزان سرمایه مورد نیاز این استان از طریق برنامه کارآفرینی تکمیل شود یا اوضاع اقتصاد به گونه ای بشود که با مازاد سرمایه و عدم جذب روبرو شود، امکان توقف موقت یا کامل برنامه وجود دارد. لذا در صورت علاقمندی به مهاجرت در قالب این برنامه، در اسرع وقت اقدام کنید.

5)آیا متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی بریتیش کلمبیا ، موظف به اقامت در این استان است؟

بله بر اساس قوانین، مدت زمان خاصی پس از دریافت اقامت موقت می بایست در استان اقامت کرده و این اقامت تا 2 سال به منظور دریافت اقامت دائم ادامه داشته باشد.

6)آیا برنامه کارآفرینی استان برتیش کلمبیا نیاز به سابقه مدیریتی و اجرایی دارد؟

بله. یکی از امتیازات لازم برای پذیرش پفراینده متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا ، اخذ امتیاز تجربه کاری و سابقه شغلی است که نیاز به سابقه مدیریتی دارد.

7)چه نوع ویزای با مهاجرت کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا دریافت می شود؟

ابتدا یک ویزا کار به منظور سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار یا شرکت در کسب و کار فعال و قانونی به شما داده میشود که پس از گذشت زمان و اثبات توانایی به اقامت دائم و در نهایت گذرنامه کانادایی ختم می شود.

8)آیا حتما باید مدرک زبان ارائه شود؟

الزامی وجود ندارد. اما در صورتی که مدرک زبان داشته باشید، امتیازات لازم را برای آنالیز پفراینده در اختیار خواهید داشت و اداره مهاجرت همواره پفراینده هایی را سریع تر به مصاحبه دعوت میکند که امتیاز حداکثری داشته باشند. ضمناً عدم تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، تسریع در فرایند اشتغال زایی و کارآفرینی شما را در این کشور با کندی روبرو می کند. لذا توصیه می شود که سطح زبان شما در سطح IELTS GENERAL 5.5 باشد تا پس از ورود به کانادا ارتقا دهید.

9)آیا در این روش مهاجرتی ، بایستی مبلغی ودیه گذاشت؟

بر خلاف برنامه کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد و نیو برانزویک، نیازی به سپردن مبلغ ودیعه 200 یا 100 هزار دلاری کانادا نیست و این برنامه کارآفرینی، مبلغ ودیعه پس از قبولی در مصاحبه ندارد.

10)حداقل دارایی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا چقدر است؟

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا حدود 200 هزار دلار کانادا است.

11)آیا برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، نیاز به طرح توجیهی قابل اجر دارد؟

بله. برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا از متقاضیان درخواست می کند تا طرح توجیهی قابل اجرا کسب و کار خود را در قالب BUSINESS PLAN مستند و مستدل ارائه کرده تا مورد آنالیز اداره مهاجرت قرار بگیرد. تنها استان کانادا که نیاز به طرح توجیهی ندارد، فعلا استان فرانسوی زبان کبک است.

12)مدرک زبان حداقل مورد نیاز این طرح چیست؟

مدرک زبان حداقل آیلتس یا CLB با نمره 4 است.

13)حداقل سابقه مدیریتی در برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا چقدر است؟

حداقل سابقه مدیریتی برای احراز شرایط و صلاحیت جهت مهاجرت به کانادا در قالب برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، 2 سال در 5 سال گذشته است.

14)حداقل تحصیلات مورد نیاز برای این روش مهاجرتی چیست؟

برای اپلای برنامه مهاجرتی و کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، می بایست متقاضی، دیپلم داشته باشد . اما سابقه تحصیلی بالاتر، امتیاز بیشتر و تسهیل و تسریع پفراینده را در پی خواهد داشت.

15)آیا به محض ورود به کانادا، می توان نسبت به سرمایه گذاری اقدام کرد؟

بله. منعی وجود ندارد.

16)فرصت زمانی برای سرمایه گذاری پس از ورود به استان بریتیش کلمبیا چقدر است؟

متقاضیان پس از دریافت ویزا موقت و ورود به کانادا، 24 ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت سرمایه گذاری در کسب و کارهای قانونی در استان بریتیش کلمبیا اقدام نمایند. مدت زمانی که برای دریافت اقامت دائم که منجر به صدور PR CARD می شود از این زمان محاسبه می شود.

17)آیا برای دریاقت اقامت دائم، می بایست در کنار کسب و کار راه اندازی شده ساکن شد؟

خیر. در فاصله 100 کیلومتری می توانید ساکن باشید. اما سکونت شما نباید بیرون استان بریتیش کلمبیا باشد.

18)فرایند ارزیابی دارایی ها به چه صورت است؟

در قالب برنامه کارآفرینی استانی می بایستی حداقل 600 هزار دلار دارایی نشان دهید و این دارایی از روش قانونی احذ شده باشد. متقاضیان در صورت دریافت دعوت نامه از سوی اداره مهاجرت استانی به منظور تکمیل درخواست مهاجرت خود، می بایستی گزارش بازرسی دارایی که توسط یک نهاد واجد شرایط اعتباری شده توسط دولت استان بریتیش کلمبیا (BC QUALIFIED SUPPLIER) تایید شده باشد را به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی BC PNP، ضمیمه مدارک خود کند. هزینه ارزیابی بر عهده متقاضی است.

19)چگونه میتوان سابقه مدیریتی را در این طرح ارائه کرد؟

متقاضیان اپلای برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، می بایست سابقه کاری در ده سال گذشته و میزان آن بر اساس روش های زیر اثبات شود:

  • حداقل 36 ماه سابقه فعالیت در مالکیت و مدیریت یک کسب و کار با حداقل 10 درصد سهام
  • حداقل 48 ماه سابقه فعالیت مدیریتی سطوح بالا بدون داشتن سهام به گونه ای که نظارت بر حداقل 3 کارمند تمام وقت قابل احراز باشد.
  • ترکیبی از سابقه فعالیت 1 ساله در مالکیت یا مدیریت یک کسب و کار و 24 ماه سابقه مدیریتی بالا دستی.

20)آیا بازدید از بریتیش کلمبیا امتیاز مثبتی در فرایند ارزیابی پفراینده متقاضی است؟

در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا باشید و پیش از آن، سابقه سفر به کانادا و اقامت چند روزه یا چند هفته یا چند ماهه را داشته باشید، این اقامت برای شما امتیاز مثبت خواهد بود چرا که با شرایط و شرایط این استان از نزدیک آشنا شده اید. اگر چنین ادعایی در APPLICATION FORM داشته باشید، در روز مصاحبه، می بایست اسنادی مربوط به تایید ادعای خود به همراه داشته باشید. مثلا گواهی بانکی، گواهی اجاره محل مسکونی، گواهی شرکت در کنفرانس یا کارگاه آموزشی یا گذراندن دوره تحصیلی یا شرکت در نمایشگاه های تجاری و صنعتی و غیره.

21)آیا سابقه کار در کانادا، به امتیازات اضافه می شود؟

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا بر اساس برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا باشید و سابقه اقامت و کار در کانادا داشته باشید، طبق موارد زیر به امتیازات شما اضاقه خواهد شد:

  • داشتن حداقل 12 ماه کار پیوسته تمام وقت در هر حوزه کسب و کار که شامل سابقه مدیریت در بیزنس متقاضی نیز باشد.
  • داشتن حداقل 12 ماه پیوسته سابق هتحصیلی در بریتیش کلمبیا در سطح دبیرستان و دانشگاه به گونه ای که یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسه نباشد.

22)تعهد بیزینس پلن متقاضی چگونه است؟

متقاضی طرح مهاجرتی از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا کانادا می بایست متعهد شود که بیزینس قانونی سود ده در بریتیش کلمبیا ایجاد می کند و ایده اولیه آن را در زمان ثبت اولیه در قالب بیزینس پلن ارائه می کند که BC PNP ان را آنالیز و امتیازی به آن تعلق می گیرد که در سیستم امتیاز بندی و انتخاب متقاضی لحاظ می شود. در صورت دعوت برای تکمیل درخواست، می بایست بیزینس پلن تکمیل شده و دقیق اماده باشد.

23) آیا خرید یک بیزینس هم به عنوان سرمایه گذاری لحاظ می شود؟

بله. ثبت یک بیزینس میتواند شامل ایجادیک بیزینس، خرید یک بیزینس، شراکت و خرید سهمی از یک کسب و کار موجود از کارآفرینان بومی و یا خارجی باشد. بنابراین الزامی به راه اندازی یک کسب و کار جدید و خلاقانه نیست. توجه کنید که قبل از هر اقدامی، متقاضی باید کلیه تحقیقات و تصمیمان لازم و نیاز سنجی و آسیب شناسی کار را در قالب (SWOT ANALYSIS) انجام داده تا برنامه درستی برای سرمایه گذاری دنبال کنید.

چرا که طبق قوانین استانی، تغییر فرم و محتوا بیزینس (BUSINESS ECO SYSTEM/CONCEPT) امکان پذیر نخواهد بود.

24)قابلیت تجاری برنامه کسب و کار چگونه تعین می شود؟

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا می بایست قابلیت تجاری بیزینس پلن را خود احراز نمایند. این قابلیت تجاری شامل موارد زیر خواهد بود:

  • متقاضی باید چگونگی سود آفرینی و قابلیت پیروزیت و رشد این بیزینس را بر اساس مهارت های مدیریتی خود تشریح کند.
  • متقاضی باید مالک حداقل یک سوم کل سهام کسب و کار مورد نظر بوده و یا در صورتی که مبلغ سرمایه گذاری شخص بالاتر از 1 میلیون دلار باشد، میزان مالکیت سهام میتواند کاهش یابد.
  • متقاضی باید راهبرد و برنامه ریزی اثر بخش خود را برای ورود به این کسب و کار جدید یا در خصوص کسب و کار موجود و چگونگی رشد و گسترش آن تشریخ کرده و با مهارت های مدیریتی و دانش خود توضیح دهد.
  • متقاضی باید در طرح تجاری خود، نوع کالا یا خدماتی که قصد ارائه دارد تشریح کند و دلایل انتخاب آن را توضیح دهد.
  • امکان سنجی (FEASIBILITY STUDY) و نیاز سنجی بیزینس مورد نظر اجرا شده باشد.
  • پیش بینی ریسک پذیری و خطر پذیری کسب و کار آنالیز شده باشد.
  • متقاضیان باید در بیزینس پلن خود نشان دهنده که برای مخارج سربار و مازاد،پیش بینی های لازم را انجام داده اند و شرایط پرداخت هزینه های سربار را در شرایط غیر عادی دارند و به ورشکستگی کشیده نمی شوند.
  • متقاضی باید در بیزینس پلن خود نشان دهد که چگونه قصد توسعه کسب و کار و تحقیق در بازار (R&D) را دارد تا خدمات و کالا جدید تولید کند.
  • متقاضی باید نشان داد در طرح تجاری خود که چگونه سوابق مدیریتی و تجارب وی در پیش برد این کسب و کار در کانادا موثر خواهد بود.

25)آیا بیزینس هایی هست که مورد تایید اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا قرار نمی گیرد؟

بله. برخی از کسب و کارها مورد تایید اداره مهاجرت در قالب برنامه کارآفرینی استانی قرار نمی گیرد که از ان جمله میتوان به :

  • خدمات نقد کردن پول و چک.
  • پول شویی
  • ارائه خدمات به مهاجران و پناهندگان
  • پرداخت وام های روزانه
  • کارگزاری های اعطای وام
  • بازیابی آهن قراضه و خرید و فروش اسقاطی ها
  • خدمات خشکشویی های سکه ای
  • خدمات کارواش های اتوماتیک
  • هر گونه کسب و کار مربوط به خرید و فروش کالاهای دست دوم به استثنای کسب و کارهایی که ارزش افزوده از مدیریت بازیافت ایجادمی نمایند.
  • توسعه خدمات مشاوره املاک
  • کارگزاری بیمه
  • کسب و کارهای مرتبط با پرنوگرافی یا خدمات جنسی.
  • تاسیس فروشگاه های خرده فروشی خواروبار کوچک
  • تاسیس فروشگاه های اجاره محصولات دیجیتالی مثل DVD
  • تاسیس ایستگاه های پمپ بنزین و گاز
  • تاسیس خشکشویی

26)آیا تامین مالی سرمایه از نهادهای خارجی برای تامین مبلغ سرمایه گذاری امکان پذیر است؟

بله. از متقاضیان انتظار می رود تا حداقل مبلع سرمایه گذاری 200 هزار دلاری کانادا را از سرمایه خود انجام دهند. اما اگر از سرمایه خارجی یا شریک تجاری یا موسسه مالی و اعتیاری در ایران یا سایر نقاط جهان استفاده کردند، باید کلیه جزییات و چگونگی ان را مشخص نمایند تا آنالیز شود.

27)چه شرطی درباره ایجاد شغل در برنامه تجاری می بایست لحاظ شود؟

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا می بایست قادر باشند تا بیزینس پلنی تعریف نمایند که حداقل به مدت 6 ماه پیش از ارائه گزارش نهایی، برای یک فرد متقاضی کار به عنوان شهفرایند کانادا، یک کار جدید تمام وقت ایجاد کرده و او بتواند 120 ساعت در ماه کار کند و البته امکان حفظ و گسترش ان نیز موجود باشد. برای کسانی که برای KEY STAFF (کارمندان کلیدی) برنامه دارند، میبایست برنامه آنها بتواند 3 شغل جدید برای شهفرایندان کانادا ایجاد کند و حداقل مبلغ سرمایه گذاری به 400 هزار دلار کانادا می رسد.

کارمندان کلیدی باید تحصیلات و تجربیات لازم جهت اداره و انجام شغل مورد نظر را داشته و تحصیلات و تجربیات مرتبط داشته باشند. متقاضی اصلی باید نشان دهد که دلایل مستند و مستدل و منطقی برای استخدام KS دارد. KS ها نباید سهامی در بیزینس شخص متقاضی داشته باشند و حداقل 1 سال در 3 سال گذشته سابقه مدیریتی و صلاحیت حرفه ای قابل احراز ارائه نمایند. KS ها باید امادگی شرکت در مصاحبه را در صورت نیاز داشته باشند.

توجه داشته باشید که مشاغل ایجاد شده برای افرادی که به صورت مستقیم و در همان مکان اصلی بیزینس کار مینمایند در نظر گرفته می شود و درامد و حقوق ومزایا می بایست مطابق با استانداردهای سطح کاری انان تنظیم شود.

28) بیزینس پنل می بایست چه مواردی را شامل شود؟

بیزینس پلن متقاضیان سفر مهاجرتی به استان بریتیش کلمبیا ، می بایست موارد زیر را در بر بگیرد:

  • عنوان بیزینس و توضیح مختصر آن
  • چگونگی اجرای بیزینس
  • منطقه مورد نظر برای اجرای بیزینس تعریف شده
  • دلایل انتخاب موجه لوکیشن مورد نظر برای اجرای بیزینس
  • تشریح جزییات سرمایه گذاری
  • تشریح منابع انسانی و صلاحیت و تجارب مورد نیاز هر یک از آنها
  • تشریح چگونگی استخدان منابع انسانی مورد نیاز بیزینس
  • تشریح SWOT آنالیز بیزینس
  • تشریح نیازسنجی های اجمالی اجرا شده
  • تشریح ریسک پذیری و خطر پذیری استارت آپ مورد نظر
  • تشریح چگونگی حفظ و توسعه بیزینس با توجه به مهارت های مدیریتی و تجربی متقاضی اصلی.
  • تشریح چگونگی نقش فرد متقاضی در بیزینس
  • تشریح بیزینس و سابقه آن (در صورت خرید بیزینس یا شراکت در بیزینس موجود در کانادا)
  • تشریح دلایل شرکت در بیزینس (در خصوص خرید یا اجاره یا شرکت در بیزینس موجود در کانادا)
  • تشریح چگونگی ایجاد ارزش افزوده در بیزینس با حضور شما (در خصوص خرید یا شرکت در بیزینس موجود)
  • تشریح برنامه های شما برای توسعه کسب و کار

29)آیا به جای راه اندازی یک کسب و کار جدید در استان دیدنی بریتیش کلمبیا ، می توان در تجارتی شریک شد؟

توجه داشته باشید که برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، این امکان برای کلیه متقاضیان وجود دارد تا به جای اینکه یک تجارت جدید را آغاز نمایند و کسب و کار نوین را راه اندازی نمایند، نسبت به خرید یک تجارت محصولی یا خدماتی موجود اقدام و خدمات این بیزینس را ادامه دهند. تجارت مورد نظر شما باید حداقل توسط یک کانادایی در 60 ماه اخیر مدیریت شده باشد و حداقل یک فرد کانادایی که از اعضای خانواده شما نباشد، در استخدام این فعالیت باشد.

هم چنین، این تجارت می بایستی در فهرست نیازهای دولتی استانی باشد. ضمناً این تجارت می بایست فعال باشد و هیچ گونه قرض و تعهد دولتی و خصوصی نداشته باشد. در این روش، امکان استفاده از نیروی متخصص کلیدی (KEY STAFF) را دارا بوده و امتیاز افراد استخدامی نیز به صورت آنچه در بخش امتیازات این گفتار ارائه شده محاسبه می شود. اما امکان استقرار بیزینس در شهرهای پر جمعیت مثل ونکوور و ایستفورد برای شما مهیا نخواهد بود.

(تصویر ایندکس اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا)

(برای آنالیز شرایط BC PNP به این URL مراجعه کنید)

آنالیز سایت اداره مهاجرت

برای آنالیز شیوه های اپلای و مدارک مورد نیاز، به درگاه رسمی اداره مهاجرت استان مراجعه کنید که در زیر بخش های مهم آن معرفی شده است:

  • شرایط: برای آنالیز اینکه حائز شرایط اپلای در قالب برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا هستید یا خیر به قسمت BC PNP PATHWAY رجوع کنید.
  • پایلوت: برای آنالیز اینکه خدمات اداره مهاجرت در قالب برنامه تکنیکال چیست به قسمت BC PNP PILOT رجوع کنید.
  • مدارک: برای دسترسی به مدارک و فرم های مورد نیاز اپلای برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا به بخش DOCUMENT مراجعه کنید.
  • امتیاز: اخرین امتیازهای مورد نیاز جهت اپلای علاقمندان به مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان دیدنی بریتیش کلمبیا را در بخش SCORES ملاحظه فرمایید.
  • خبرها: اخرین خبرها و اطلاعات درباره شمار پذیرفته شدگان، آنالیز مدارک، امتیازهای جدید، رشته های مورد درخواست، قوانین ایالتی و استان را در بخش NEWS دنبال نمایید.
  • زمان آنالیز: برای مطلعی از زمان آنالیز مدارک و فرآیند اپلای برای برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا به بخش PROCESSING TIME رجوع فرمایید.
  • استخدام: اطلاعات لازم برای کارآفرینانی که قصد استخدام نیروی کار بین المللی در این استان را دارند در بخش EMPLOYER REQUIREMENT در دسترس است.
  • وکالت: اگر قصد دریافت وکیل برای انجام امور اداری و حقوقی در فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا را دارید از طریق USING REPRESENTATIVE مراجعه کنید.
  • ارزیابی مدارک: بخش مربوط به ارزیابی مدارک صلاحیت حرفه ای و دانشگاهی متقاضیان BC PNP را در بخش CREDENTIAL ASSESSMENT آنالیز کنید.
  • زبان انگلیسی: آشنایی با آزمون های زبانی و شیوه ارزیابی و نمره دهی و آخرین تغییرات را در بخش LANGUAGE TEST مشاهده کنید.
  • پاسخ فوری به سوالات: هر گونه سوال درباره اپلای و ارسال مدارک و ابهامات در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق استان بریتیش کلمبیا را در قسمت CONTACT دنبال کنید.

(جدید ترین جدول امتیازات مخصوص کارآفرینان که در فوریه 2018 میلادی منتشر شده است)

(شیوه های مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا عبارتنداز : Skills Immigration - Skilled Worker Skills Immigration - International Graduate Skills Immigration - Entry Level and Semi-Skilled Express Entry BC - Skilled Worker Express Entry BC - International Graduate Entrepreneur Immigration)

(بخش تخصصی BCPNP در این بخش در دسترس است)

اطلاعات تماس با اداره کارآفرینی بریتیش کلمبیا

برای ارتباط با اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا و یا مسئولان ایالتی به سایت مراجعه کنید و از طریق شماره تماس های زیر اقدام کنید که از ساعت 8 تا 5 عصر روزهای دوشنبه تا شنبه پاسخ گوی پرسش های هموطنان برای مهاجرت به این استان هستند.

(میتوانید با اعضای مجلس این استان نیز در تماس باشید که اطلاعات لازم در این نشانی در دسترس علاقمندان است)

  • EMAIL: [email protected]
  • Site: gov.bc.ca
  • Victoria: 250 387-6121
  • Vancouver: 604 660-2421
  • Elsewhere in B.C.:1 800 663-7867
  • Outside B.C.: 604 660-2421
  • Telephone Device for the Deaf (TDD)
  • Vancouver: 604 775-0303
  • Elsewhere in B.C.: 1 800 661-8773

همراهان گرامی

اگر برای سفر به بریتیش کلمبیا یا مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا ، برنامه ای دارید و با سوال حقوقی روبرو شدید، از طریق لینک های ارائه شده در این گفتار اقدام کرده و پرسش های خود را با مسئولان ایالتی در میان بگذارید. بهترین راه دریافت پاسخ به سوالات شما درباره مهاجرت به این استان زیبا و پر پتانسیل کانادا، مسئولان اداره مهاجرت هستند که در زمان و بودجه شما صرفه جویی می نمایند.

جهانی مد و لباس ولاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: لوکس تهران
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9811

به "آشنایی با برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا (سرمایه گذاری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا (سرمایه گذاری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید