کتاب هایی که رکورد شکستند، شرایط پرفروش های سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران: انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا در بیست و ششمین دوره از نمایشگاه کتاب چاپ جدیدی از کتاب های پرفروش خود مانند پایی که جاماند، نورالدین پسر ایران، دا و بابا نظر را ارائه کند.

کتاب هایی که رکورد شکستند، شرایط پرفروش های سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، انتشارات سوره مهر یکی از غرفه های پرمخاطب و پرفروش در طی چند سال اخیر در نمایشگاه است که هر وقت به این غرفه سر بزنیم، شلوغی حاضران همه را به سر زدن به این غرفه وسوسه می نماید. بعد از انتشار کتاب دا سوره مهر غرفه ای متفاوت از دیگر سال ها را تجربه کرد، این بار علاوه بر شلوغی جمعیت همیشگی، صفی مجزا برای خرید کتابی دیده می شد که حضور یک زن در صحنه جنگ را به تصویر می کشید، زنی که خاطراتش شبیه به یک افسانه تلخ اما جذاب بود.

بعد از آن هم کتاب هایی از این انتشارات در نمایشگاه عرضه شد به نوعی رکورد جدیدی در عرضه کتاب به ویژه در کتاب های دفاع مقدس ایجاد نموده بود؛ کتاب هایی مانند پایی که جاماند، نورالدین پسر ایران، بابا نظر و ... هر چند مثل یک برند تبلیغاتی برای سوره کار کردند و همه این انتشارات را با این عناوین می شناسند، اما بیشتر از آن این منابع آبرویی شدند برای حوزه دفاع مقدس که چند سالی بود در دام تکرار گرفتار شده بود. با انتشار این نوع آثار همگی به این باور رسیدند که حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری که به گمان بسیاری از منتقدان، دیگر مجالی برای انتشار و تألیف ندارد و به اصطلاح تاریخ انقضای آن سر آمده است، می تواند فضایی جدید را تجربه کند.

کتاب هایی که هر یک زاویه ای جدید از روزهای جنگ و حماسه را به تصویر کشیده اند، چه بسیار نگاه های جدید از ملتی که شبانه روز جنگ را با تمام وجود خود حس کردند و هنوز در گنجینه خاطرات باقی مانده و نوشته نشده است. سوره مهر در نظر دارد در این دوره نمایشگاه مجموعه آثار پرفروش خود را در چاپ های جدید عرضه کند که نمونه آن ارائه هشت چاپ جدید در قالب 20 هزار نسخه از کتاب پایی که جاماند است. این اثر که خاطرات یکی از رزمندگان و آزادگان جنگ را به تصویر می کشد، تا به امروز به چاپ چهل و یکم رسیده است. سیدناصر حسینی پور که خاطرات خود را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است، نمایی از رنج و در عین حال مقاومت رزمندگان ایرانی در دوران اسارات را به تصویر می کشد.

این اثر در سال گذشته جزء کتاب های پرفروش اعلام شده بود. حالا قرار است انتشارات سوره مهر چاپ چهل و دوم تا پنجاه و یکم را در نمایشگاه کتاب عرضه کند. علاوه بر این، به دلیل اینکه این اثر اولین کتاب پرفروش سوره مهر در سال گذشته بود، غرفه ای ویژه این کتاب در نظر گرفته شده است.

عرضه چهار چاپ جدید از بابا نظر از دیگر اتفاقاتی است که بریا پرفروش های سوره مهر رقم می خورد. این اثر خاطرات محمدحسن نظرنژاد ملقب به بابانظر، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در خود دارد. مصاحبه های این کتاب توسط سیدحسن بیضایی انجام گرفته و تدوین آن را مصطفی رحیمی به عهده داشته است.هم اکنون چاپ چهلو ششم این اثر در بازار کتاب توزیع شده و این کتاب به عنوان یکی از پرفروش های سال گذشته و همچنین نیمه دوم فروردین ماه سال جاری عنوان شده است.

کتاب دا، در بردارنده خاطرات سیده زهرا حسینی از روزهای جنگ است. عمده خاطرات این کتاب در رابطه با خرمشهر و وقایعی که برای این شهر در طی روزهای اشغال رخ داده است، شکل می گیرد. خاطرات حسینی در مقایسه با دیگر آثاری که در این قالب ادبی به رشته تحریر درآمده اندف تفاوت هایی دارد که همین تفاوت ها مزیت های اثر بر دیگر آثار به شمار می آید. از جمله این تفاوت ها می توان به توصیف دقیق خاطرات و ذکر جزئی ترین مسائل اشاره نمود که منجر می گردد مخاطب صحنه رخ داده را با تمام حواشی و جزئیات در ذهن خود تصور و خود را در آن فضا احساس کند. توصیف جزء اصلی این خاطرات است که وقتی با احساسات راوی تلفیق می گردد، بر مخاطب تأثیر بیشتری می گذارد، این در حالی است که در دیگر کتاب های خاطراتی کهاز بانوان نقل شده بود ما با کلی گویی روبرو بودیم، از این رو این اثر را می توان از این جهت متفاوت با دیگر آثار در نظر گرفت.

دا که اولین کتاب پرفروش و رکوردار در ادبیات پایداری به شمار می آید که توانسته نظر مخاطبان از طیف های مختلف را به سمت خود جلب کند، تا به امروز 148 بار بازچاپ شده است و چاپ یکصد و چهل و نهم آن برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

نورالدین پسر ایران از دیگر کتاب های پرمخاطب از این انتشارات است که در سال گذشته در شمار پرفروش های کشور هم قرار گرفته است. این اثر که خاطرات نورالدین عافی را به قلم معصومه سپهری در خود دارد، علاوه بر بیان خاطرات از جبهه های جنوب، از حیث پرداختن به جبهه های غرب و درگیری هایی که در آن هنگام در جبهه غرب رخ داده بود، حائز اهمیت است. چاپ پنجاه و پنجم این اثر در این دوره نمایشگاه عرضه خواهد شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8687

به "کتاب هایی که رکورد شکستند، شرایط پرفروش های سوره مهر در نمایشگاه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هایی که رکورد شکستند، شرایط پرفروش های سوره مهر در نمایشگاه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید