پیش بینی تازه ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ

به گزارش کنفرانس هکا، ایلان ماسک در جدیدترین پیش بینی خود از قدم گذاشتن انسان بر روی سیاره سرخ می گوید: سال 2029 این اتفاق رخ خواهد داد، اما این تاریخ برای فرود ما روی مریخ ممکن است خیلی خوش بینانه باشد.

پیش بینی تازه ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، ایلان ماسک بار دیگر از حساب کاربری توییتر خود استفاده کرد تا پیش بینی کند که انسان ها در نهایت چه زمانی به مریخ می رسند. وی در پاسخ به یک توییت که از او پرسیده بود در قرن بیست و یکم بالاخره چه زمانی این اتفاق می افتد، گفت: 2029.

اما این پیش بینی، چندمین پیش بینی میلیاردر آمریکایی متولد آفریقای جنوبی و مدیر عامل شرکت فضایی تجاری پیشروی اسپیس ایکس(SpaceX) است. وی در دسامبر سال 2021 به مجله تایم گفته بود که اگر انسان ها در عرض پنج سال آینده روی مریخ فرود نیایند، شگفت زده خواهد شد.

ماسک پس از انتخابش از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال، پیش بینی اولیه خود را ارائه و به طور مفصل در خصوص برنامه های خود برای سیاره سرخ صحبت کرد؛ به عنوان مثال از یک شهر خودکفا که از مزارع هیدروپونیک با انرژی خورشیدی استفاده می نماید که قادر به پشتیبانی از سکونت دائمی انسان است، صحبت به میان آورد.

وی در مصاحبه با تایم گفت: کار واقعا بزرگ بعدی ساختن یک شهر خودکفا در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمین به آنجا است. مثل یک کشتی نوح آینده نگرانه. البته ما بیش از یک جفت از هر موجود با خود به مریخ خواهیم برد، چرا که اگر از هر موجود فقط یک جفت باشد، کمی عجیب است.

فضاپیمای اسپیس ایکس در حال پیشرفت است، اما هنوز برای مریخ آماده نیست.

قبل از اینکه ماسک بتواند به پیش بینی خود جامه عمل بپوشاند، شرکت او اسپیس ایکس باید کار خود را بر روی موشک استارشیپ(Starship) که نسل تازه موشک های میان سیاره ای است و اولین فرود موفقیت آمیز خود را پس از برخاستن در ماه مه 2021 انجام داد، تکمیل کند.

ماسک در یک مصاحبه در سال 2021 گفت: استارشیپ پیچیده ترین و پیشرفته ترین موشکی است که تا به امروز ساخته شده است.

وی اضافه نمود: در کوشش برای تکمیل طراحی استارشیپ، به حداقل رساندن هزینه گردش در مدار به ازای هر تن و در نهایت هزینه کلی برای فرود بر سطح مریخ به ازای هر تن بار، بسیار مهم است.

ماسک در این مصاحبه گفت که فناوری های کنونی نمی تواند کسی را با یک تریلیون دلار به مریخ ببرد، به همین علت است که وی می خواهد هزینه های عملیاتی استارشیپ را تقریباً به 200 میلیارد دلار یا حتی 100 میلیارد دلار در سال کاهش دهد.

این یک کاهش هزینه بزرگ است. ناسا حدود 546.5 میلیون دلار برای برنامه اکتشاف مریخ خود در سال 2020، زمانی که مریخ نورد استقامت(Perseverance) را پرتاب کرد، اختصاص داده بود و 6.88 میلیارد دلار دیگر برای برنامه آرتمیس در سال 2021 کنار گذاشت.

ماسک گفته است که استارشیپ اولین پرواز مداری خود را در امسال میلادی انجام خواهد داد. این یک گام بزرگ به سمت بازگرداندن انسان ها به ماه در دهه آینده و ساخت یک سکونتگاه دائمی خواهد بود، اما انجام این کارها در مریخ می تواند کمی بیشتر طول بکشد. بنابراین به نظر می رسد پیش بینی قدم گذاشتن انسان بر سیاره سرخ در سال 2029 کمی بیش از حد خوشبینانه است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13843

به "پیش بینی تازه ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تازه ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید