بازی No Mans Sky چگونه شما را در دنیای بی سرانجام خود غرق می نماید؟

به گزارش کنفرانس هکا، در اینجا جیمز برگ (James Berg)، محقق بازی در الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، شرح می دهد که بازی No Mans Sky چگونه شما را در دنیای بی انتها خود غرق می نماید.

بازی No Mans Sky چگونه شما را در دنیای بی سرانجام خود غرق می نماید؟

ماجراجویی من با No Mans Sky تا به امروز 3 سال و بیش از 400 ساعت به طول انجامیده است. من ماجراجویی خود را در کهکشان هلو گیمز (Hello Games) در زمانی که عرضه شد، آغاز کردم. با به روز رسانی های NEXT و Beyond بازی تغییرات زیادی نموده و اگر قبلا هرگز بازی را تجربه ننموده اید، اکنون برترین زمان برای تجربه آن است. از طرفی اگر قبلا هم آن را بازی نموده اید، توصیه می گردد که بار دیگر آن را با فایل ذخیره قبلی خود آغاز کنید تا از ویژگی هایی که ممکن است در آخرین بازی شما وجود نداشته باشد، استفاده کنید.

به روزرسانی های بزرگ و رایگان بازی در چند سال گذشته به طور مداوم No Mans Sky را بیشتر بر کاوش های لذت بخش و کم استرس و کمتر در خصوص مدیریت خرد منابع متمرکز نموده است. در حالی که حالت بقا برای کسانی که آن را می خواهند باقی می ماند، من کاملا خوشحالم که می گویم کاوش دنیا No Mans Sky بسیار خوشایندتر از گذشته است.

هسته بازی No Mans Sky از نظر من مبتنی بر اکتشاف است. ویژگی فراوری محتوا به صورت اتوماتیک بازی دارای محدودیت هایی است، اما در درون آن، تنوع گیج نماینده ای از موجودات، سیارات، و ساکنان زیست های مختلف وجود دارد. از بهشت های سرسبز استوایی گرفته و دنیا های عجیب و غریب گرفته تا بیابان های آفتاب زده و شبکه های غار های اقیانوسی، چیز های نو و جالبی برای کشف در حداقل ده ها ساعت گیم پلی وجود دارد. حتی پس از صد ها ساعت، من هنوز چیز های معنی داری را کشف می کنم که نو هستند و برخی از آن ها را تنها یک بار در تمام مدت تجربه ام دیده ام.

یکی از جالب ترین بخش های No Mans Sky برای من این واقعیت است که می دانم، وقتی یک سگ عجیب و غریب با منقار اردک را در یک سیاره کشف می کنم که خودش مستقیما از کتاب دکتر زوس بیرون پریده است، به احتمال بسیار زیاد تنها انسانی هستم که تا به حال آن نژاد کوچک عجیب را کشف نموده ام. دنیا بازی به وضوح آنقدر وسیع است که حتی با وجود میلیون ها بازیکن، اغلب هیچ کس سیستمی را که در آن زندگی می کنید، کشف نخواهد کرد، چه برسد به موجودات آن. اکنون، من از شما می خواهم که یک لحظه به این موضوع فکر کنید که چند بازی وجود دارد که اکتشافات واقعا منحصربه فردی به ما می دهد؟ این برای من مهم است و چیزی است که من واقعا در No Mans Sky قدردانی می کنم.

این بازی بعلاوه تقریبا تنها اثری است که من تا به حال به خود زحمت داده ام از آن اسکرین شات بگیرم، بنابراین می توانم بعدا به برخی از جالب ترین اکتشافات خود نگاه کنم و آن را با دوستان و توییتر به اشتراک بگذارم. صحنه های فضایی باورنکردنی، موجودات عجیب و غریب و منظره ها وسیع، من همه آن ها را به اشتراک می گذارم، اما ترجیح می دهم خودتان آن ها را کشف کنید!

بنابراین، در خصوص ساختار کلی بازی می توان گفت که این ساختار بسیار آشناست؛ در حین کاوش، منابع را جمع آوری می کنم و یاد می گیرم که فناوری چشمگیرتری بسازم. داستان اصلی بازی بر نقش من در گذشته، حال و آینده دنیا تمرکز دارد. یک رمز و راز مرکزی نیز وجود دارد، اما من می توانم یک عمر را صرف نادیده گرفتن آن کنم و فقط به کاوش در دنیا بپردازم،و بازی هیچ تلاشی برای ملزم کردن من به درگیر شدن با روایت اصلی نمی نماید. همانطور که سفر من ادامه دارد، من همواره به سمت مرکز کهکشان سفر می کنم و از میان مجموعه ای از سیارات بی نهایت برای اکتشاف آن ها را انتخاب می کنم. با پای پیاده، حرکت در قاره ها روزها طول می کشند، بنابراین من بیشتر با کشتی فضایی ام بر فراز آن ها پرواز می کنم، یا با یکی از وسایل نقلیه مختلف خود به این طرف و آن طرف می روم.

سیارات عجیب و غریب، خارق العاده و گاهی بسیار سودآور هستند، اما من به همان مقدار از آرامش در دنیا هایی مانند زمین لذت می برم. دنیا هایی با اقیانوس های بزرگ تر برای کاوش، تنوع خوبی به سیارات اضافه می نمایند و قمر های بدون هوا یک تفریح آرام و کم جاذبه هستند. برخی از منظومه ها به سختی به وسیله خورشید های در حال مرگ روشن می شوند، برخی دیگر مملو از سیارات و قمر هایی از انواع مختلف هستند که در آن مجموعه ای از موجودات زندگی می نمایند. فعالیت های زیادی در آنجا وجود دارد و با اینکه همگی لذت بخش نیستند اما برخی سرگرم نماینده و سودآور هستند.

در طول این مدت، من در حال خرید و ساخت سفینه های فضایی، بهبود فناوری لباس شخصی خود، ساخت سلاح برای نابودی کوه ها و جانوران، ساختن یک مزرعه غول پیکر هیدروپونیک در داخل کشتی فضایی باری بزرگی هستم که معمولا آن را خانه (Home) می نامم و در تمام این مدت، یک رشته از پایگاه ها که می توانم به وسیله تله پورت به آن ها برگردم را پشت سر می گذارم. بیشتر پایگاه های من چیز هایی کاربردی هستند و برای این ساخته شده اند تا در صورت احتیاج بعدا به منابع سیاره دسترسی داشته باشم، اما من از بازیکنانی با مهارت هنری بیشتر از من قدردانی می کنم که خانه ها و مجتمع های فوق العاده زیبایی می سازند.

یکی دیگر از نکات کوچکی که من بسیار از آن لذت می برم، فرآیند یادگیری زبان های مختلف و تعداد انگشت شماری کلمه در یک زمان، به طوری که بتوانم تاریخ دنیا را کنار هم بگذارم و درباره آنچه در حال حاضر کهکشان می گذرد، بیشتر بفهمم. یادگیری سه زبان اصلی بعلاوه زمانی مفید است که من احتیاج به تعمیر یک کارخانه اتوماتیک باستانی داشته باشم تا بتوانم دانش با ارزش صنایع دستی را یاد بگیرم یا کالا های ناخواسته را از فروشگاه های متروکه آن بگیرم. در واقع No Mans Sky فضاهای زیادی برای تجربه کردن و کار های زیادی برای انجام دادن دارد.

من برای تامین بودجه امپراتوری در حال رشد خود، مستقیما در پی منابع می گردم و اگرچه ارزشمندترین آن ها مستلزم کشف و زنده ماندن در دنیا های به نوعی نه چندان مهمان نواز است که به نوبه خود بهبه معنای سرمایه گذاری در فناوری و ابزارهایتان است، با این حال گزینه های بی شماری دیگر نیز وجود دارد که من از آن ها استفاده می کنم که شامل مواردی نظیر حفاری برای پیدا کردن آثار گمشده برای فروش، دریافت حقوق از مشاغل مختلف در ایستگاه های فضایی یا پایگاه های تجاری، حمله به کشتی های باری، ایجاد پایگاه های استخراج اتوماتیک، تجارت کالا های تجاری در سراسر کهکشان، ساخت اقلام ارزشمند و موارد دیگر می گردد. برخی از شب ها روی یک سیاره می چرخم و سعی می کنم هر نژاد از حیوانات شگفت انگیز را که در آن پناه گرفته را لیست بندی کنم، در حالی که برخی مواقع از ده ها منظومه عبور می کنم و از میان سیاه چاله ها می چرخم.

من با گذشت زمان، کشتی های بیشتری را برای ناوگان باربری ام خریداری نموده و امپراتوری ام را رشد می دهم. من آن ها را مرتبا برای کاوش، تجارت و غارت روانه نموده و بعلاوه به دقت یاد گرفته ام که چگونه با استفاده از یک برگه اکسل که به دقت شبکه ای از ایستگاه های فضایی را ترسیم می نماید، از اقتصاد های کل سیستم برای کسب سود استفاده کنم. افسوس که در طول بسیاری از غروب ها و تعطیلات آخر هفته که در پیچ و خم مرکز کهکشان گذرانده ام، معما های کیهان را حل می کنم، به بسیاری از موجودات عجیب و غریب برخورده و چیز هایی می خورم که نباید خوراکی باشند، منظره ها شگفت انگیز زیادی را می بینم، پایان متوجه می شوم که در حال حاضر از اعماق اکتشاف خود راضی هستم.

در نهایت بازی استودیوی هلو گیمز به طور مداوم ارزش وقت من برای بازدید مجدد از دنیای آن را داشته است و من انتظار دارم هر زمان که به روزرسانی بزرگ بعدی آن از راه برسد، دوباره در آن غرق شوم.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1402 بروزرسانی: 21 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15924

به "بازی No Mans Sky چگونه شما را در دنیای بی سرانجام خود غرق می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی No Mans Sky چگونه شما را در دنیای بی سرانجام خود غرق می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید