هماهنگی بین دستگاه ها مهم ترین قدم برای جذب سرمایه گذار است

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، سعید شیرکوند صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، توضیح داد: سرمایه گذار باید فرایند شفافی برای ورود به سرمایه گذاری پیش روی خود داشته باشد، این راستا که از اخذ ویزا تا سایر مجوزها و حمایت هاست باید تعیین باشد.

هماهنگی بین دستگاه ها مهم ترین قدم برای جذب سرمایه گذار است

وی اضافه کرد: گام بعدی در جذب سرمایه گذار، سودآور کردن گردشگری است و این میسر نمی گردد مگر با رویکرد صنعت گردشگری؛ یعنی گردشگری را به عنوان صنعت مورد توجه قرار دهیم.

این مقام مسئول گفت: بخش گردشگری باید سودآور گردد و بتواند متکی به خود باشد، اگر همه نگاه ها به سمت دولت باشد، نمی توان انتظار توسعه گردشگری را داشت.

شیرکوند ورود سرمایه گذاران و برندهای خارجی را یکی از ظرفیت های سودآور کردن گردشگری برشمرد و یادآور شد: بسیاری از برندها امکان ورود به ایران را دارند اما در حال آنالیز شرایط موجود کشور هستند. امیدواریم فرایند مثبت فعلی آن ها که مسئولان و سرمایه گذارانشان پیش گرفته اند و وارد مذاکرات با ایران شده اند، ادامه داشته باشد.

وی گردشگری ایران را صنعتی بکر دانست و توضیح داد: گردشگری ایران استعداد رونق و توسعه دارد اما برای توسعه احتیاج به معرفی و ارتباط بیشتر بین کشورها ست.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جشنواره ها را زمینه ای برای معرفی ظرفیت های موجود در هر منطقه معرفی کرد و خواهان تقویت و استمرار آن شد.

30 درصد هزینه های گردشگری مربوط به تغذیه است

معاون برنامه ریزی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: 30 درصد هزینه های گردشگری مربوط به تغذیه است، بنابراین سرمایه گذاری در این بخش لازم است.

شیرکوند جشنواره آش را فرصتی مناسب برای معرفی استان زنجان به گردشگران و سرمایه گذاران برشمرد.

وی جذب سرمایه گذار را لازمه رونق گردشگری اعلام و اظهار کرد: معرفی فرصت های سرمایه گذاری و باز کردن پنجره امید و اطمینان به سوی سرمایه گذار نخستین اقدامی است که باید عملیاتی گردد.

معاون برنامه ریزی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: رونق گردشگری، اشتغالزایی و خدمات دهی، سودآوری و پویایی را افزایش می دهد همچنین موجب تقویت دوستی بین اقوام و ملت ها می گردد.

شیرکوند با اشاره به فواید برگزاری جشنواره غذا در استان ها، ابراز کرد: غذا 30 درصد هزینه های سفر را به خود اختصاص می دهد و با توجه به اینکه فراوری آن در خانه ها هم ممکن است، می توان با هزینه ای اندک سودآوری مناسبی داشت.

وی اضافه کرد: جشنواره هایی همچون جشنواره ملی آش، زمینه جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های موجود در استان را فراهم می نماید.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8632

به "هماهنگی بین دستگاه ها مهم ترین قدم برای جذب سرمایه گذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هماهنگی بین دستگاه ها مهم ترین قدم برای جذب سرمایه گذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید