نکاتی که به هنگام پارو کردن برف باید مد نظر داشته باشید

به گزارش کنفرانس هکا، این روز ها و در میانه زمستان، یکی از مسائلی که ممکن است افراد با آن درگیر شوند، بارش برف زیاد است.

نکاتی که به هنگام پارو کردن برف باید مد نظر داشته باشید

خبرنگاران - یکی از مسائلی که با فرا رسیدن زمستان، هر ساله افراد بسیاری با آن درگیر هستند، بارش شدید برف و پارو زدن آن است.

با آمدن فصل زمستان و بارش برف، در نقاط بسیاری از دنیا افراد مجبور می شوند برای تمیز کردن محل زندگی و یا کار خود، اقدام به پارو زدن برف ها نمایند؛ اما این مسئله می تواند خطراتی را نیز برای سلامتی افراد به همراه داشته باشد؛ از جمله ممکن است فرد دچار حمله قلبی گردد.

در همین ارتباط، دفتر روابط عمومی دانشگاه کنتاکی، با انتشار مطلبی از سوی دکتر دیوید بوث متخصص قلب به تشریح بعضی از این توصیه ها پرداخت.

در این مطلب آمده است:

هر زمانی که کنتاکی با برف پوشانده می گردد، بسیاری از ما زمان خود را صرف پارو کردن برف ها می کنیم؛ اما قبل از این کار، بایستی شما لحظاتی را در مورد قلب خود فکر کنید.

پارو کردن برف می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. ترکیب دمای پایین هوا و افزایش فعالیت های بدنی می تواند جریان خون را محدود نموده و فشار خون را افزایش دهد. این کار می تواند بر قلب فشار وارد کند و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است:

برای یاری به حفظ ایمنی خود و به حداقل رساندن خطر، پیشنهاد می کنیم اقدامات زیر انجام دهید.

افراد بالای 55 سال که نسبتا فعالیتی ندارند، باید مراقب باشند. اگر دارای مسائل قلبی هستید، بدون اجازه پزشک پارو نزنید. پس از صرف غذا و یا در حال سیگار کشیدن از پارو زدن اجتناب کنید.

بدن خود را گرم کنید؛ یعنی مانند این که قبل از هر ورزشی، حرکات کششی و گرم کردن بدن را به انجام برسانید.

به یک باره برف زیادی را بلند نکنید. به هنگام پارو زدن پا ها را منحنی و خمیده نموده و برف را بلند کنید و سعی کنید به کمرتان فشار وارد نکنید.

تا حد خستگی کار نکنید و اگر احساس می کنید نفس کم آورده اید، کمی استراحت کنید. صورت و دهان خود را با چیزی گرم بپوشانید؛ چرا که تنفس در هوای سرد می تواند شریان های شما را منقبض نموده و سبب افزایش فشار خون شما گردد و همین امر نیز می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

منبع: پایگاه دانشگاه کنتاکی آمریکا

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13846

به "نکاتی که به هنگام پارو کردن برف باید مد نظر داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که به هنگام پارو کردن برف باید مد نظر داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید