مسابقات بین المللی تکواندو ایران، فرصتی برای عملی کردن وعده تشکیل تیم امید

به گزارش کنفرانس هکا، ایران در مهرماه میزبان سه رویداد بین المللی تکواندو خواهد بود و این برترین فرصت برای تشکیل تیم امید و حضور در این مسابقات است.

مسابقات بین المللی تکواندو ایران، فرصتی برای عملی کردن وعده تشکیل تیم امید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، بسیاری از کارشناسان و مسئولان فدراسیون تکواندو پس از ناکامی در المپیک توکیو از عدم پشتوانه سازی و حفاظت و مراقبت از استعدادهای تکواندو کشورمان به اسم یکی از مسائل و دلایل افول تکواندو ایران نام بردند.

کمیته فنی فدراسیون تکواندو هم در بیانیه رسمی خود در آنالیز ناکامی این رشته در المپیک 2020، به احیای تیم امید به اسم یکی از راهکارهای مدنظر اشاره نمود.

موضوعی که انتظار می رفت هر چه سریعتر با انتخاب کادرفنی تیم امید، مراحل توجه به آن آغاز گردد، اما هنوز نه تنها در این زمینه هیچ اقدامی اجرا شده نشده است، بلکه تکلیف کادرفنی تیم ملی هم تعیین نیست.

این در حالی است که ایران در مهرماه میزبان سه رویداد جام فجر، جام باشگاه های آسیا و تورنمنت آزاد آسیا است و این می تواند برترین اتفاق و آغاز برای انتخاب و تشکیل کادرفنی تیم امید باشد.

تیمی که با دعوت از استعدادهای این رده سنی فرصت شرکت در تورنمنت جام فجر و تورنمنت آزاد آسیا را با کمترین هزینه خواهد داشت تا استارت کار خود را در فاصل سه سال تا المپیک 2024 پاریس به صورت رسمی بزند.

در اینکه در این دو رویداد احتمال حضور کشورهای آسیایی مطرح و تکواندوکاران قدرتمند خارجی بسیار کم است، هیچ شکی نیست، اما این نوجوانان می توانند پس از مدت ها در رقابت با برترین تکواندوکاران داخلی محک خوبی خورده و پس از مدت ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

از دست رفتن زمان و این فرصت ها شاید در آینده مجدداً داستان تشکیل تیم امید را به دست فراموشی بسپرد و تکواندو ایران را با فرصت سوزی عظیم دیگری روبرو کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12844

به "مسابقات بین المللی تکواندو ایران، فرصتی برای عملی کردن وعده تشکیل تیم امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات بین المللی تکواندو ایران، فرصتی برای عملی کردن وعده تشکیل تیم امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید