مجموعه سه جلدی کتاب های پژوهشی کانون منتشر شد

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، ادبیات تطبیقی بچه ها اثر ایمر اُ سالیوان با ترجمه مریم جلالی و محبوبه فرهنگی؛ درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک اثر ماریا نیکولایوا با ترجمه مهدی حجوانی و فاطمه زمانی و قرون کودکی، تاریخ اجتماعی، زندگی خانوادگی اثر فیلیپ اریه با ترجمه زینب سادات غنی عنوان های این مجموعه است که با هدف ایجاد زمینه گفت وگو میان پژوهش گران، منتقدان و صاحب نظران ادبیات کودک در ایران و دنیا منتشر شده اند.

مجموعه سه جلدی کتاب های پژوهشی کانون منتشر شد

مرتضی خسرونژاد و فریده پورگیو در مقدمه این مجموعه عنوان نموده اند که گرایش روزافزون دانشجویان دکتری در رشته های گوناگون علوم انسانی و تربیتی به تدوین رساله های خویش در قلمرو ادبیات کودک احتیاج به منبع های معتبر و به روز را افزایش داده است.

در بخشی از این مقدمه می خوانیم: پیمودنِ هموارِ فرآیندِ دانشگاهی شدن ادبیات کودک بی دسترسی به اثرهایی از این دست سخت به نظر می رسد. ادبیات کودک هنوز برای سخن گفتن مقتدرانه در عرصه دانشگاه احتیاجمند به رخ کشیدن روش شناسی سنجیده و توان نظری خویش است.

بر همین اساس علاقه مندان می توانند این آثار را که به موضوع هایی همچون حوزه های بنیادین تطبیقی بچه ها، آیا در قلمروی ادبیات به زیبایی شناسی مستقلی احتیاج داریم؟، دو مفهوم از کودکی و... پرداخته اند از فروشگاه های محصولات فرهنگی و کتاب فروشی های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تهیه نمایند.

دو کتاب ادبیات تطبیقی بچه ها و درآمدی بر روینمودهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک به قیمت 55هزار تومان و کتاب قرون کودکی، تاریخ اجتماعی، زندگی خانوادگی با قیمت 80 هزار تومان عرضه شده است.

یادآوری می گردد پیش تر نیز از این مجموعه، کتاب فلسفه کودکی به نویسندگی گرت بی. متیوز و ترجمه سعید و مریم حسام پور از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده بود.

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10846

به "مجموعه سه جلدی کتاب های پژوهشی کانون منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه سه جلدی کتاب های پژوهشی کانون منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید