مانع تراشی آمریکا برای خرید دارو ونزوئلا

به گزارش کنفرانس هکا، تداوم تحریم های دارویی آمریکا علیه مردم ونزوئلا در بحبوحه شیوع کرونا، با انتقاد دولت این کشور آمریکای لاتین روبرو شد.

مانع تراشی آمریکا برای خرید دارو ونزوئلا

به نقل از شبکه تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دیروز (یکشنبه) سیاست های خصمانه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ممانعت از خرید دارو توسط کاراکاس با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور را محکوم کرد.

مادورو در بیان بی اثر بودن تحریم های آمریکا و وجود راههای دور زدن این محدودیت ها گفت: در حالی که این روزها با خرید داروهای موثر و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت، نیاز کشور را تامین می کنیم اما در بسیاری مواقع برای جلوگیری از اقدامات امپریالیستی آمریکا، این خریدها را علنی نمی کنیم.

این مقام ارشد ونزوئلایی با بی ارزش جلوه دادن خصومت واشنگتن با کاراکاس گفت: ونزوئلا بر حمایت دوستانش در جهان حساب می کند. دولت مادورو همچنان از حمایت کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شاقتصادی به عنوان متحدان استراتژیک خود برخوردار است؛ این کشورها از تحریم ها و سیاست های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده و مادورو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور به رسمیت می شناسند.

تداوم تحریم های یک جانبه کاخ سفید علیه کاراکاس در بحبوحه شیوع گسترده کرونا، واقعیت روشنی از سیاست های امپریالیستی و ضد حقوق بشری در پرونده سیاه آمریکا علیه این کشور است.

بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت ونزوئلا تا کنون بیش از 15 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ ونزوئلا پس از بولیوی در جایگاه هشتمین کشور درگیر بیماری همه گیر در آمریکای لاتین به عنوان کانون جدید شیوع کرونا قرار گرفته است.

مادورو همچنین پیرامون موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: 80 تا 85 درصد موارد مثبت کووید-19، از گروه مبتلایان بدون علامت هستند. بر اساس تصمیم گیری دولت ونزوئلا، شرایط قرنطینه و محدودیت های سختگیرانه به منظور پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر در کاراکاس و شش ایالت دیگر همچنان ادامه خواهد یافت.

ونزوئلا در حالی به مبارزه با شیوع کرونا پرداخته است که تحریم های دارویی آمریکا از یک سو و تحریم های اقتصادی دولت ترامپ از سوی دیگر این کشور آمریکای لاتین را با چالش جدی روبرو کرده است.

اقتصاد ونزوئلا که برپایه صنعت پالایش و صادرات نفتی استوار است با تحریم های اخیر کاخ سفید علیه شرکت نفت ونزوئلا، کار برای دولت جهت فروش نفت بسیار سخت شده است؛ علاوه بر ممنوعیت تجارت اوراق قرضه ونزوئلا، دولت آمریکا واردات کالا به این کشور از جمله غذا و دارو را هم دچار مشکل کرده است؛ مادورو مقصر گرسنگی گسترده و فقدان تامین دارویی را ایالات متحده و متحدان مخالف خود عنوان کرده است.

مادورو پیشتر نیز گفت: ما درحال نبرد سختی علیه تحریم های بین المللی هستیم که باعث شد در سال 2018 ونزوئلا حداقل 20 میلیارد دلار را از دست بدهد؛ آنها در حال رصد حساب های بانکی مان و خریدهای خارجی مان (از تمام محصولات) هستند؛ این چیزی بیش از محاصره است؛ این آزار و اذیت است.

با گذشت حدود یک ماه از ارسال نفتکش های ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا، برخی شهرها شاهد تظاهرات پراکنده ای در اعتراض به کمبود سوخت است. در تازه ترین مورد اعتراضات دیروز یکشنبه در شهر آراگوا در شرق ونزوئلا به کشته شدن یک نفر انجامید.

به زعم برخی از تحلیلگران، تحریم های اقتصادی کنونی ایالات متحده علیه ونزوئلا با تحریم های سال 1962میلادی واشنگتن علیه کوبا قابل مقایسه نیست، چرا که این محرومیت ها ناشی از خصومت آمریکا با دولت ونزوئلا و با هدف آسیب به دولت مادورو است، تحریم هایی که تاثیر مستقیم بر زندگی عادی شهروندان ونزوئلایی دارد؛ هر دو کشور ونزوئلا و کوبا با گذشت سال ها از اقدامات غیرانسانی آمریکا نشان داده اند که ضمن دفاع از حاکمیت، آزادی و استقلال کشور خود در برابر خواسته های نامشروع واشنگتن سر خم نخواهند کرد.،ایرنا

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11477

به "مانع تراشی آمریکا برای خرید دارو ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانع تراشی آمریکا برای خرید دارو ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید