ظریف: آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی هستیم

به گزارش کنفرانس هکا، سفرای جدید فرانسه، مونته نگرو، توگو، اسلواکی، اندونزی و ایلسلند ضمن دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان درباره روابط دو جانبه به رایزنی پرداختند.

ظریف: آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی هستیم

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد جواد ظریف در دیدار فرانسوا سنه مو سفیر جدید فرانسه با اشاره به سفر پیروز دکتر روحانی رئیس جمهور به فرانسه در سال گذشته ،ابراز امیدواری کرد ،قرار دادهائی که در جریان این سفر منعقد شده ، بطور کامل اجرائی شود .

وزیر امور خارجه کشورمان توضیح داد:جمهوری اسلامی ایران آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی از جمله مسائل منطقه است .

فرانسوا سنه مو سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اجرای برجام، بر عزم فرانسه جهت اجرای تعهدات در قالب برجام تاکید نمود.

سفیر جدید فرانسه در تهرا ن همچنین با اشاره به رفت و آمد مقامات دو کشور به پایتخت های یکدیگر ،لزوم تحکیم مناسبات بیش از پیش دو کشور را خاطر نشان ساخت .

فرانسوا سنه مو ابراز امیدواری نمود : به موازات گسترش مناسبات مالی بین دو کشور ،تعاملات بانکی فیمابین نیز براساس نرمهای بین المللی و در چارچوب برجام تسهیل شود. وی همچنین بر تداوم مصاحبه ورایزنی بین فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل منطقه تاکید نمود.

دیدار ظریف و سفیر جدید مونته نگرو

برانکو میلیچ سفیر جدید اگردیته مونته نگرو ، رونوشت پایدارنامه خویش را به وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم نمود و درخصوص تقویت مناسبات دو کشور بحث و گفتگو کرد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند مثبت روابط دو کشور گفت : ما آمادگی داریم مناسبات تجاری و مالی را در بخشهای خصوصی و دولتی فیمابین دو کشور گسترش دهیم و ما دارای ظرفیتهای فراوانی برای تعمیق مناسبات بویژه در زمینه مالی می باشیم .

سفیر مونته نگرو با اشاره به علاقمندی مقامات عالیه مونته نگرو برای تسریع بخشیدن به مناسبات دو کشور گفت : ما خواستار گسترش همکاریهای مالی ، توریستی دو کشور با ارائه تسهیلات ویزا آسانتر و فراهم ساختن تسهیلات پروازی برای تحرک بخشیدن به مناسبات دو کشور از قبیل تبادل توریستها ، تجار بین دو کشور می باشیم .

دیدار ظریف و سفیر جدید ایسلند

هرمن اینگلف سون سفیر جدید اگردیته ایسلند رونوشت پایدار نامه خویش را تسلیم وزیـر امور خارجه کشورمان نمود و پیرامون راههای تقویت مناسبات دو کشور رایزنی نمود .

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با ایسلند گفت : روابط جمهوری اسلامی ایران و ایسلند همیشه حسنه بوده است و در حال حاضر زمینه های جدیدی در پرتو توافق برجام برای گسترش مناسبات در بخشهای مالی ، تجاری ، اموربانکی ، تجاری و فعال ساختن بخشهای خصوصی فراهم شده است .

سفیر ایسلند با ابراز خرسندی در مورد مسئولیت جدید خود گفت : ما علاقمندیم فرصتهای جدید را برای توسعه مناسبات فیمابین شناسایی کنیم . ایسلند مایل است در زمینه های انرژی ، تکنولوژی ، کشاورزی ، تجاری ، شرکتهای صاحب نام خود برای حضور فعالتر در بخشهای فنی و مالی برای مشارکت در طرحها و ارائه خدمات فنی مهندسی فعال سازد .

وی اضافه نمود : تقویت مراودات بین مردم دو کشور به وسیله افزایش مراودات فرهنگی و توریستی می تواند به تعمیق مناسبات فیمابین یاری شایانی نماید .

دیدار ظریف و سفیر جدید توگو

محمد سعد اروساما سفیر جدید توگو آکردیته در جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت پایدارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار اظهار امیدواری کرد که سفیر جدید توگو بتواند روابط بین دو کشور را افزایش دهد.

سفیر جدید توگو ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه کشورش گفت : من از دوران دانشجوی یکی از تحسین کنندگان جمهوری اسلامی ایران بودم و بسیار خرسندم که به عنوان اولین سفیر اکردیته توگو در تهران انتخاب شدم. کوشش خواهم کرد روابط دو کشور را ارتقاء دهم. وزیر امورخارجه توگو از جنابعالی دعوت نموده که از کشور توگو دیدار کنند.

دیدار پریف و سفیر جدید اندونزی

اوکتاوینو علیمودین سفیر جدید اندونزی در جمهوری اسلامی ایران بعداز ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت پایدارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و وجود مشترکات بسیار زیاد فرهنگی و تاریخی بین دو کشور بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در زمینه های مختلف تاکید نمود.

سفیر جدید اندونزی ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه اندونزی گفت : در این ماموریت بدنبال آن هستیم که روابط را در تمام زمینه ها توسعه دهیم و همچنین تبادل هیات در سطح بالا را افزایش دهیم.

دیدار ظریف و سفیر جدید اسلواکی

لوبومیر گولیان سفیر جدید اسلواکی در جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت پایدارنامه خود را تقدیم نمود .

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار تاکید نمود ،دوکشور از ظرفیتهای متنوعی برای توسعه مناسبات بویژه در حوزه مالی برخوردارند و سفر مقامات عالیه دو کشور به پایتختهای یکدیگر ،همکاریهای مالی فیمابین را تعمیق خواهد نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود : جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با جمهوری اسلواک در چارچوب اتحادیه اروپا و بصورت دوجانبه می باشد .

لوبومیر گولیان سفیر جدید اسلواک در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بر علاقه مندی این کشور برای افزایش روابط مالی در زمینه های مختلف از جمله نفت و انرژی تاکید نمود .

سفیر جدید اسلواک همچنین لزوم گسترش مناسبات فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور از جمله با دانشگاه تهران در مورد مبادله استاد را خاطرنشان ساخت .

ayanketab.ir: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6339

به "ظریف: آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید