برای سفر به کره شمالی آمادگی داریم ، تماس ها بین روحانی و مکرون ادامه خواهد داشت

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات اخیر خود با رئیس جمهور فرانسه را سازنده و خوب مطرح نمود و گفت ایران و فرانسه به گفتگوهای خود ادامه خواهند داد و تماس ها بین آقایان مکرون و روحانی ادامه خواهد داشت.

برای سفر به کره شمالی آمادگی داریم ، تماس ها بین روحانی و مکرون ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف عصر روز آدینه بعد از دیدار با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در جمع خبرنگاران در شرح گفت وگوهای اجرا شده اظهار داشت: گفت وگو های روز آدینه با آقای مکرون در ادامه گفت وگو ها و تماس های تلفنی است که بین آقای روحانی و مکرون اجرا شده است، فرانسه پیشنهادی را ارائه داده ما هم پیشنهادهایی را داشتیم که همه آن ها در خصوص نحوه اجرای برجام و گام هایی است که احتیاج از سوی طرفین برای اجرای برجام برداشته گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که گفت وگو های اجرا شده بین وی و رئیس جمهور فرانسه در روز آدینه گفت وگوهای خوب و سازنده ای بوده است، ادامه داد: البته این موضوع بستگی به این دارد که اتحادیه اروپا چگونه بتواند به تعهدات برجامی خود و تعهداتی که بعد از خروج آمریکا از برجام داده است، عمل کند .

ظریف همچنین با اشاره به این که این گفت وگو در آستانه برگزاری اجلاس جی 7 اجرا شده است ، اظهار داشت: این اجلاس فرصتی را برای آقای مکرون فراهم می نماید که با سایر اعضای اروپایی برجام و دیگر اعضای گروه جی 7 در این ارتباط رایزنی و گفت وگو کند .

وی اظهار داشت : ما گفت وگوهای خود را با فرانسه ادامه می دهیم و تماس ها بین آقایان مکرون و روحانی نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه دیدگاه ایران در خصوص برجام کاملا تعیین است، اضافه کرد : ما برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می دانیم، اما برای اجرای برجام همانطور که در کمیسیون مشترک برجام گفت وگو می کردیم آمادگی داریم که در سطوح مختلف گفت وگو کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مورد بحث در این جلسه بحث آزادی کشتیرانی بود، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف گفته که آزادی کشتیرانی باید برای همه باشد و ایران به عنوان کشوری که دارای سواحل طولانی با دریای عمان و خلیج فارس است و بخش شمالی تنگه هرمز را در اختیار دارد، مطمئن ترین نیرو برای ایجاد امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است و همیشه علاقه مند به تامین آزادی کشتیرانی در این منطقه بوده است.

وزیر امور خارجه ایران به همین دلیل اضافه کرد : البته ضرورت دارد که این آزادی برای کشتی های ایرانی که حامل کالا و نفت برای ایران نیز هستند ،فراهم گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از گفتگوی خود در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر بحث سفر آقای مکرون به تهران مطرح است و در این دیدار بحثی در این ارتباط انجام شد ؟ گفت : بحث سفر آقای مکرون به تهران چندسالی است که مطرح است، ایشان از طرف آقای رئیس جمهور روحانی برای سفر به تهران دعوت دارند ولی این روزها بحث جدیدی برای سفر آقای مکرون به تهران مطرح نبوده است .

ظریف همچنین در خصوص سفر آینده خود به چین و ژاپن و اینکه آیا در سفر به شرق آسیا به کره شمالی نیز سفر خواهد نمود، گفت : آنچه که ما فعلاً در این مرحله طراحی کردیم سفر به چین و ژاپن و چند کشور دیگر است در این مرحله هنوز سفری برای کره شمالی طراحی نکردیم ولی آمادگی سفر به کره شمالی را داریم .

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5032

به "برای سفر به کره شمالی آمادگی داریم ، تماس ها بین روحانی و مکرون ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به کره شمالی آمادگی داریم ، تماس ها بین روحانی و مکرون ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید