طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و رژیمی مناسب همه

به گزارش کنفرانس هکا، آیا می دانستید که در دستورالعمل های مربای سنتی از شکر و میوه بر اساس یک به یک استفاده می گردد؟ اما آیا واقعا اینقدر شیرینی با توجه به این که میوه رسیده حاوی شیرینی طبیعی است زیاد نیست؟ واقعیت این است که شکر به ژله ای شدن بهتر میوه و در نتیجه غلظت مربا یاری می نماید بعلاوه به عنوان یک نگهدارنده عمل می نماید. اما می توانید به جای تهیه مربای توت فرنگی با شکر و طرز تهیه مربا توت فرنگی با وانیل آن را بدون شکر هم درست کنید. طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و رژیمی را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و رژیمی مناسب همه

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر

  • توت فرنگی 400 گرم
  • آب 2 قاشق غذاخوری
  • دانه چیا آسیاب شده 1 قاشق چایخوری
  • آب لیمو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر

1. خرد کردن توت فرنگی و پخت اولیه

اولین مرحله از طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر این است که توت فرنگی های خود را خرد نموده و در قابلمه بریزید. 2 قاشق غذاخوری آب (اگر قابلمه بزرگ 3 قاشق غذاخوری) آب اضافه کنید. این برای این است که وقتی توت فرنگی ها را نرم می کنید نسوزند.

2. پخت توت فرنگی

اکنون توت فرنگی ها را له کنید و بگذارید خوب بجوشد، در قابلمه را ببندید سپس حرارت را روی میانه قرار دهید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه حباب بزند. حالا توت فرنگی های شما مانند تصویر بالا هستند؛ نرم هستند و آغاز به ترشح مایع خود نموده اند.

3. پخت نهایی مربا توت فرنگی

اجازه دهید پوره توت فرنگی 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بجوشد تا مخلوط به نصف کاهش یابد. با تبخیر مایع، حباب ها کوچک تر می شوند. به طور مداوم تا سرانجام با کاردک هم بزنید تا مربا نسوزد. هنگامی که مخلوط دارای بافت مربا شد، کار تمام است! اکنون مربا را بچشید. اگر توت فرنگی حاوی شیرینی طبیعی کافی نیست، تا یک قاشق غذاخوری استیویا یا شیرین نماینده دیگری مثل عسل را به دلخواه خود اضافه کنید. برای سفت شدن کامل مربا به جای پکتین از یک قاشق چایخوری دانه چیا آسیاب شده بهره ببرید. در نهایت مربای آماده شده را داخل ظرف استریل شده بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر

همان طور که خواندید، تهیه مربای توت فرنگی هم درست مثل طرز تهیه انواع مربای دیگر کار سختی نیست اما بسیار لذت بخش است. بنابراین خوب است حتما تهیه انواع مربا را با رعایت نکات و فوت وفن های آن ها در منزل تجربه کنید.

توصیه لازم برای افراد مبتلا به دیابت در مصرف توت فرنگی بدون شکر

این دستور مربای توت فرنگی تنها حاوی 1.4 گرم شکر میوه در هر وعده (یک قاشق غذاخوری) است که مانند مربای معمولی سطح انسولین را افزایش نمی دهد. برای این که سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید، مطمئن شوید که آن را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی میل کنید.

مربای بدون قند چه مدت ماندگاری دارد؟

اگر آن را در یخچال نگهداری کنید، باید حداقل یک هفته مصرف کنید. برای افزایش ماندگاری این مربا می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو را در حین پخت اضافه کنید. اسیدها نه تنها به ژله ای شدن مربا یاری می نمایند، بلکه از رشد باکتری ها در حین نگهداری هم جلوگیری می نمایند. پس با این کار به راحتی می توانید آن را به مدت 3-4 هفته در یخچال نگهداری کنید.

آیا می توان این مربا را بدون شیرین نماینده درست کرد؟

اگر از میوه واقعا رسیده بهره ببرید و مایعات را تا حد امکان کاهش دهید، ممکن است حتی نیازی به شیرین نماینده اضافی نداشته باشید. با این حال، استفاده از آب لیمو به این معنی است که به احتمال زیاد باید یک قاشق شیرین نماینده مانند استویا اضافه کنید.

نکات تخصصی برای تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر

برای آن که مربای توت فرنگی بدون شکر شما خراب نگردد حتما از شیشه های تمیز و خشک برای نگهداری مربای توت فرنگی بهره ببرید تا از تجمع باکتری جلوگیری کنید.

اگر مربا پس از پخته شدن آبکی به نظر می رسد، نگران نباشید. با سرد شدن، دانه های چیا به جذب مایع ادامه می دهند و یک ژله کاملا بافت و غلیظ از خود به جا می گذارند.

انواع روش های استفاده از توت فرنگی و تهیه مربا

در تهیه توت فرنگی اگر ممنوعیتی برای استفاده از شکر ندارید می توانید آن را به اشکال مختلف تهیه کنید. البته سوای آن استفاده از توت فرنگی فقط به تهیه مربا محدود می گردد. می توانید موارد زیر را هم امتحان کنید:

  • تهیه مربای توت فرنگی با شکر
  • طرز تهیه شربت توت فرنگی
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی
  • طرز تهیه سس توت فرنگی
  • طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی
منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16871

به "طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و رژیمی مناسب همه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و رژیمی مناسب همه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید