شرایط مشمولان بسته معیشتی عید

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران- لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز تعیین نموده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

شرایط مشمولان بسته معیشتی عید

در دو سال گذشته، دولت در آستانه سال نو، یارانه نقدی نوی به حساب بعضی از سرپرستان خانوار واریز می کرد. سال جاری هم وزیر کار از بسته معیشتی عید رونمایی نموده است. اما ماجرای بسته معیشتی عید چیست؟

به گزارش خبرنگاران، اگرچه حجت عبدالملکی جزئیاتی از یارانه عید نوروز اعلام ننموده اما پیگری های تجارت نیوز نشان می دهد بسته معیشتی نوروز، یارانه نقدی است که دولت به مردم پرداخت می نماید.

هنوز معین نیست بسته معیشتی عید، در قالب سبد کالاست و یا یارانه نقدی. اما پیگیری ها نشان می دهد به احتمال زیاد دولت میخواهد در اسفند ماه و در آستانه سال نو، علاوه بر یارانه های معمول، مبلغی به عنوان عیدی به حساب بعضی از سرپرستان خانوار واریز کند. بر این اساس به احتمال زیاد و طبق سنوات گذشته، بسته معیشتی عید، یارانه نقدی است.

مبلغ بسته معیشتی عید چقدر است؟

مبلغ بسته معیشتی نوروز هنوز معین نیست. پیشنهاد واریز یارانه نوروز مطرح شده و فهرست مشمولان هم آماده شده است. اما مبلغ یارانه نوروز، منتظر دستور رئیس جمهور و نظر سازمان برنامه و بودجه است. یعنی باید منتظر ماند و دید سازمان برنامه و بودجه چه اعتباری برای این یارانه تخصیص می دهد.

وزیر کار هم گفته بود پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده ایم، جمع بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی انجام شده و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

فرودین 1400 دولت یارانه ای را تحت عنوان بسته معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که قرار بود مبلغ آن، معادل یارانه معیشتی باشد. اما پس از واریز معین شد که مبلغ یارانه واریزی کمتر از یارانه معیشتی بوده است.

مشمولان بسته معیشتی عید

تجارت نیوز در ادامه گزارش خود آورده است: چه کسانی بسته معیشتی نوروز را دریافت می نمایند؟ فهرستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز معین نموده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

یعنی حدود 32 میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می شوند. به عبارت دیگر، اگرچه گفته می گردد احتمالا مبلغ یارانه نوروز، معادل یارانه معیشتی است اما مشمولان یارانه نوروز و یارانه معیشتی یکسان نیستند. احتمالا همان افرادی که یارانه 22 بهمن را دریافت کردند، می توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13224

به "شرایط مشمولان بسته معیشتی عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مشمولان بسته معیشتی عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید