سفرهای زمستانی و 10 مقصد سرد و گرم داخلی

به گزارش کنفرانس هکا، سفر های زمستانی را جدی بگیرید! واقعیت این است که در فصل زمستان و شش ماهه دوم سال، کم نیستند افرادی که تمایل به سفر ندارند و تصور می نمایند که زمستان فصل مسافرت نیست. اما واقعیت این است که اتفاقاً فصل زمستان به همین علت یکی از مناسب ترین و دوست داشتنی فصل های سال برای تجربه برترین سفرهای زمستانه است. البته بعضی از افراد با سرمای زمستان میانه خوبی ندارند و ترجیح می دهند که فصل زمستان را در خانه خود و در کنار شومینه و شوفاژ و بخاری سپری نمایند. اما باور کنید اگر تاب تحمل سرمای هوا را داشته باشید، فصل زمستان یکی از بی نظیرترین فصول سال برای تجربه سفرهای مجذوب کننده زمستان است. اگر تا این قسمت از مطلب با ما بوده اید یعنی قصد انجام سفرهای زمستانه را دارید، پس این مطلب متعلق به شماست.

سفرهای زمستانی و 10 مقصد سرد و گرم داخلی

سفرهای زمستانی و مجالی برای لمس حضور مطلق سرما

سفر های زمستانی شبیه به هیچ سفر دیگری نیستند. واقعیت این است که سفر در فصل زمستان شجاعت می خواهد. گاهی رفتن به منطقه ها زمستانی پرخطرترین انتخاب و گاهی سفر به منطقه ها گرمسیری محتاطانه ترین انتخاب است. اینکه شما چه مقصدی را برای سفر زمستانه خود انتخاب کنید، کاملاً شخصی و سلیقه ای است اما ما در ادامه برترین پیشنهادات برای سفر های مجذوب نماینده زمستانی شما را ارائه خواهیم کرد.

1.توچال تهران برای تجربه تمام جاذبه های زمستان

اولین منطقه برای گذراندن تعطیلات زمستانی که قرار است به شما معرفی کنیم توچال تهران است. این مجموعه یک مجموعه مجهز گردشگری با پیست اسکی بین المللی است که برای تفریحات زمستانی شما کاملاً بهینه شده. فقط کافی است که لوازم و تجهیزات مورجهانز را برداشته و راهی تهران شوید. بد نیست بدانید که مسیر تله کابین توچال از منطقه ولنجک و بام تهران شروع می گردد و اگر قصد اسکی کردن داشتید باید در ایستگاه 7 این تله کابین پیاده شوید.

اگر چندان طرف دار ورزش اسکی نیستید یا ادعایی ندارید و فقط با قصد تجربه هیجان و تفریح به این منطقه آمده اید، بهتر است همان ایستگاه اول پیاده شده و با اسنوموبیل و سورتمه توچال خودتان را سرگرم کنید. ضمن اینکه برای برطرف خستگی ها و گرسنگی هایتان هم کافه و رستوران های این مجموعه را تجهیز نموده اند تا هر زمان که اراده کردید خود را تقویت نموده و نیروی ازدست رفته را برای ادامه انجام تفریحات و تفریح ها به دست آورید.

2.مارینا پارک کیش و پارک دلفین ها مناسب تعطیلات زمستانه

همه ما می دانیم که جنوب ایران در شش ماهه دوم سال یعنی پاییز و زمستان مناسب ترین منطقه برای سفرها و انجام تفریحات زمستانه با آب وهوای بهاری و تابستانی محسوب می گردد. جنوب ایران گرم است و گرمای آن در شش ماهه نخست سال خصوصاً تابستان سبب می گردد که کمتر فردی راهی این منطقه باشد. اما خلوتی شش ماهه دوم سال جنوب ایران شما را مجاب می نماید که حتماً در فصل زمستان سری به کیش زده و از جاذبه های بی نظیر این منطقه تماشا کنید.

اگر عاشق تفریحات آبی و ورزش های این چنینی هستید توصیه می کنیم که به مارینا پارک کیش و پارک دلفین ها رفته و زمستان خود را با حیواناتی باهوش و مهربان مثل دلفین ها سر کنید. بازی کردن با آن ها و نوازش کردنشان یاری می نماید تا برف و سرمای زمستان را بهتر و بیشتر فراموش کنید. بعلاوه به یاد تفریحات زمستانه در شهر و منطقه خود می توانید جت اسکی سواری و اسکی روی آب و دیگر تفریحات مجذوب نماینده تابستانه کیش را هم در فصل زمستان تجربه کنید.

3.قدیمی ترین پیست اسکی ایران پیست پیغام

در میان منطقه ها مجذوب نماینده برای گذراندن تعطیلات و سفر های زمستانی به پیست اسکی پیغام می رسیم که یک مجموعه گردشگری کاملاً زمستانه بوده و ورزش ها و فعالیت های هیجان انگیز زمستانی در آن بسیار پرطرف دار است. همه ما از کودکی خاطرات مجذوب نمایندهی از برف و برف بازی داریم و به همین موضوع سبب می گردد که برای تعطیلات و گذراندن اوقات فراغت خود در زمستان هم راهی این منطقه شویم.

بد نیست بدانید که در روزهای سرد زمستان این مجموعه مملو از جمعیت است و شلوغ بوده و افراد زیادی به این پیست اسکی می آیند تا از انجام تفریحات و ورزش ها در این منطقه لذت ببرند. پیست اسکی پیغام در فاصله اندکی از مرند در آذربایجان شرقی واقع شده و از جمله مکان هایی است که در آن تیوب سواری و اسکی از جمله پرطرف دارترین فعالیت ها به حساب می آیند. این پیست اسکی را با نام یام هم می شناسند.

4.زیبایی سبز منطقه ها شمالی در روستای آهار تهران

بازدید از این روستای پرهیاهو اطراف تهران هم از دیگر جاذبه های فصل زمستان است. لمس بهار در قلب سرمای زمستان در این روستا سبب شده که افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود در فصل زمستان راهی این منطقه شوند. تفرجگاهی دلچسب و دلنشین برای تهرانی ها و مرکز نشینان که دیدار با آن در فصل زمستان خالی از لطف نخواهد بود. آهار یکی از مجذوب نماینده ترین روستاهایی است که در منطقه شمیرانات و قصران واقع شده و آب وهوای به شدت دلپذیر آن سبب شده که در فصل های بهار و تابستان و پاییز به شدت تماشای باشد. ضمن اینکه در زمستان هم با لباس یک دست سپید خود از برف، شما را به سمت خود فرامی خواند. از جمله تماشای ها و جاذبه های این منطقه می توان به ایستگاه ییلاقی آهار، روستای شکرآب، امامزاده طاهر و امامزاده ظاهر، قله قلعه دختر، آبشار شکرآب، قصر دخترک و دیگر منطقه ها اشاره نمود.

5.حضور در میان اسب های آزاد جزیره آشوراده و منطقه بکر گمیشان

پیشنهاد مجذوب نماینده بعدی ما برای سفر های زمستانی شما منطقه بندر ترکمن در استان گلستان است. حضور در میان قوها و درنا ها که بر فراز دریاچه صورتی رنگ همچون خواب های طلایی بچه ها در حال شنا هستند و تماشای اسب های وحشی که آزادانه در منطقه در حال تاخت و تازند، می تواند یکی از بی نظیرترین تصاویری باشد که تابه حال چشمان شما دیده و فکر شما در خود ثبت نموده است. پس توصیه می کنیم که زمستان سال جاری را به گلستان و حضور در منطقه گمیشان و جزیره آشوراده اختصاص دهید.

فقط کافی است که خود را به استان گلستان و بعد از آن به بندر ترکمن رسانده و از اسکله بندر ترکمن با استفاده از قایق خودتان را به این جزیره بی نظیر برسانید. در منطقه زیبای گمیشان زندگی سنتی چادرنشینان و عشایر بدون شک چشمان شما را به خود خیره نموده و تجربه فوق العاده ای از زندگی در میان طبیعت را برای شما رقم خواهد زد.

6.چابهار و سفر به مریخ

این منطقه نیز از دیگر منطقه ها عجیب تماشای برای سفرهای زمستانی به شمار میرود. به عبارتی اگر با سرما و برف رابطه خوبی ندارید و بیشتر ترجیح می دهید در نقطه ای از زمین ساکن باشید که همواره بهار است، آب وهوای چابهار و همین طور منطقه کوه های مریخی آن را به شما معرفی می کنیم. این منطقه در دی ماه با آب وهوای بهاری و متعادلی که دارد شما را به لمس شادی و سبزی بهار و گرمای مطبوع و دلنشین آن در قلب زمستان دعوت می نماید. جالب است بدانید که در دی ماه آب وهوای این منطقه بهاری و متعادل است و به همین علت برای مشاهده کوه های عجیب و شگفت انگیز این منطقه، زمستان برترین فصل است.

برای رسیدن به این جاذبه فقط کافی است که 40 الی 50 کیلومتر از سمت چابهار به سمت بندر گواتر بروید. کوه هایی زیبا و عجیب را خواهید دید که به محض مشاهده آن ها تصور می کنید که در فضا هستید. کوه های خاکستری و سفید که در طول شب هم یک تصویر جالب از خود در فکر شما بر جای می گذارند. جالب است بدانید که این کوه ها به واسطه فرسایش یافتن باران و باد این اشکال را به خود گرفته اند. فاکتوری که سبب می گردد این کوه ها شگفت انگیزتر باشند فاصله کوتاه آن ها با خط ساحلی و دریای عمان است. تماشاکردن این مرز زیبا با دریا یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های سفر به این منطقه محسوب می گردد.

7.لذت آب تنی در آبشار آب گرم مشهد

دومین منطقه مجذوب نماینده تفریحی برای سفر های زمستانی، روستای کلات یا همان کلات نادری در قسمت شمالی شهر مشهد است که از جاذبه های بسیار تماشای این شهر در زمستان محسوب می گردد. بدون شک اگر از یک فرد اهل مشهد سؤال کنید که ترجیح می دهد تعطیلات زمستان خود را کجا سپری کند، او شهر کلات را به شما معرفی خواهد نمود. آب وهوای این شهر در فصل زمستان معتدل و مطلوب است اما شاید شما شب های سردی را در این منطقه تجربه کنید. ضمن اینکه آب وهوای منطقه کلات در ماه دی تقریباً سرد بوده و توصیه می کنیم که سفر زمستانی خود به این منطقه را به بهمن و اسفند موکول کنید.

آبشار آب گرم این منطقه یکی از پرجاذبه ترین تفریحات و تماشای های آن است که در اطراف خود با چشم انداز هایی کمتر دیده شده و البته بکر چشمان هر فردی را به خود خیره خواهد نمود. البته شاید سؤال شما این باشد که چرا باید فصل سرما را برای تماشا این آبشار انتخاب کنیم؟! علت واقعی این انتخاب این است که حوضچه های متعدد آب گرم این آبشار با دمای آبی تا 35 درجه سانتیگراد کاملاً مناسب آب تنی هستند. جالب است بدانید که در نزدیکی این آبشار بقایای یک کاروان سرای بسیار قدیمی هم وجود دارد که تماشا آن را هم به شما توصیه می کنیم.

8.دره ستارگان و غرق شدن در میان آسمان شب آن

اگر تصمیم دارید که واقعاً سفر های زمستانی را تجربه کنید یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران برای این تجربه، جزیره قشم و دره ستارگان آن است. منطقه ای که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای تماشای تمام زیبایی هایش راهی آن می شوند. البته مشاهده دره ستارگان در دسته تفریحات آبی نیست. اما از راه آبی و قایق می توانید خود را به راحتی به این دره برسانید. پدیده ای منحصر به فرد و نادر که قدمت عمری بیش از 2 میلیون سال دارد و به واسطه رگبارهای فصلی و فرسایش تندباد و خاک شکل گرفته است.

به عبارتی شما در مقابل یک نمایشگاه مجذوب نماینده و تماشای از دیوارها، ستون ها و مخروط های نوک تیزی قرار دارید که همچون آن در هیچ کجای جهان وجود ندارد و شما را به یاد فیلم های علمی تخیلی مجذوب نمایندهی مانند جنگ ستارگان می اندازند. بد نیست بدانید که دره ستارگان قشم را در لیست میراث جهانی یونسکو هم قرار داده اند.

9.اردبیل و آب گرم آن برای سفر های زمستانی

بدون شک همه ما می دانیم که شمال غرب ایران در شش ماهه دوم سال خصوصاً در زمستان مملو از برف است. به همین علت پیست اسکی های متعدد و متنوعی دارد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. شهر اردبیل هم با وجود بارش برف و سرما، گوی سبقت را از سایر شهرهای اطراف خود ربوده است و یکی از سردترین منطقه ها در زمستان به شمار میرود. پس اگر عاشق تجربه برف بازی واقعی هستید، اردبیل مناسب شماست. در این بین پیست اسکی آلوارس که در غرب اردبیل قرار گرفته و در دامنه کوه های سبلان جا خشک نموده است یک میعادگاه لذت بخش برای عاشقان اسکی و برف است.

اگر دوست دارید با برف واقعی روبرو شوید، توصیه می کنیم در فصل زمستان خودتان را به این پیست رسانده و از انجام تفریحاتی مانند تیوب سواری در آن لذت ببرید. اگر سرمای استخوان سوز شما را بی طاقت کرد، آب گرم های این شهر هم می توانند تمام سختی زمستان و برف آن را برای شما جبران نمایند. ضمن اینکه این آب گرم خواص درمانی هم دارد. در آخر کار هم توصیه می کنیم که خودتان را به خوردن یک کاسه آش دوغ لذیذ اردبیل مهمان کنید و عسل سرعین را هم از قلم نیاندازید.

10.طبس و شجاعت حضور در دره کال جنی

آخرین پیشنهاد ما برای انجام سفر های زمستانی شما این است که در این فصل سری هم به دره جنیان بزنید. طبس در خراسان جنوبی قرار گرفته و یکی از تماشای ترین جاذبه های آن دره کال جنی است. حضور در این دره شجاعت زیادی می خواهد که اگر این شجاعت را در خود احساس نمی کنید، بهتر است قید حضور در آن را بزنید.

مردم محلی بر این باورند که این دره در طول شب صداهای عجیب وغریبی دارد که ناشی از حضور ارواح و اجنه است. به همین علت نام آن را کال جنی گذاشته اند. واقعیت این است که عوامل طبیعی مختلف و متعددی باعث وجود این صداها هستند و ارواح و اجنه نقشی در به وجودآوردن این اصوات ندارند. کال جنی یک دره چندلایه است که به واسطه باران های موسمی و فرسایش خاک شکل گرفته. ضمن اینکه پیچ وخم ها و حفره های موجود در آن فضایی ترسناک و وهم آلود را نیز برای بازدیدنمایندگان ایجاد می نماید. پس اگر شجاع نیستید، قید حضور در این دره را بزنید.

سفرهای زمستانی و تجربه هایی که سرد نیستند

این مطلب را به تجربه سفر های زمستانی اختصاص دادیم. البته که انتخاب منطقه ای که برای فصل زمستان مناسب باشد کاملاً به شما بستگی دارد. اگر تصمیم دارید در طول زمستان لحظه برف و سرمای واقعی را بچشید یا از این سرما فرار نموده و به منطقه ها بهاری و گرم و خوش آب وهوا بروید، کاملاً به شما بستگی دارد. درهرحال توصیه می کنیم که حتماً در فصل زمستان سفر کنید و تمام طول مدت این فصل، اوقات خود را در منزل نگذرانید. شاید باور نکنید اما فصل زمستان هم یکی از برترین فصل ها برای تجربه بی نظیرترین اتفاق ها و به یادماندنی ترین خاطرات است.

الی گشت

منبع: گردشبان
انتشار: 2 بهمن 1402 بروزرسانی: 2 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14430

به "سفرهای زمستانی و 10 مقصد سرد و گرم داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای زمستانی و 10 مقصد سرد و گرم داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید