10 مقصد خاص برای سفر درتعطیلات اسفند

به گزارش کنفرانس هکا، خوشبختانه ایران 4 اقلیم ما برای همه سلیقه ها مقاصد دوست داشتنی دارد. هم می توانید به شهرهای گرمسیری بروید یا آنکه به سراغ پیست های اسکی و تفریحات زمستانه بروید و از زمستان لذت ببرید.

10 مقصد خاص برای سفر درتعطیلات اسفند

خبرنگاران: اگر از آن دسته افراد هستید که می خواهید قبل از شلوغی نوروز به سفر بروید و آب و هوایی تازه کنید هفته آینده آخرین فرصت امسال برای سفر است شنبه را بتوانید مرخصی بگیرید یک تعطیلی 4 روزه برای سفر دارید . خوشبختانه ایران 4 اقلیم ما برای همه سلیقه ها مقاصد دوست داشتنی دارد. هم می توانید به شهرهای گرمسیری بروید یا آنکه به سراغ پیست های اسکی و تفریحات زمستانه بروید و از زمستان لذت ببرید.

در ادامه با ما باشید با 10 مقصد محبوب برای تعطیلات پیش رو.

جزیره لاوان

جزیره لاوان زلال ترین جزیره ایران و سومین جزیره بزرگ در خلیج فارس بعد از قشم و کیش می باشد.اگر مایل به اقامت در لاوان هستید، امکانات رفاهی در لاوان مهیا است. سوپرمارکت و فروشگاه های بزرگی در این جزیره دایر هستند؛ اما برای اقامت شبانه باید به حومه جزیره بروید. اگر طرفدار اقامت در فضای باز هستید، می توانید به ساحل گرت یا ساحل مرجانی بروید و چادرتان را برپا کنید. ساحل گرت بسیار بکر و مناسب برای شنا و عکاسی است.

ساحل وزارت نفت نیز برای اقامت و اجاره مکان مناسب، گزینه دیگری است. در نیمه اول سال این جزیره دارای رطوبت بالا و گرمای طاقت فرسا می باشد، اما می توانید با سفر به جزیره لاوان در نیمه دوم سال مخصوصا زمستان، هوایی بهاری (حدود 20 درجه بالای صفر) را تجربه کنید. همچنین با سفر در اسفندماه این امکان را دارید تا تخم گذاری لاک پشت ها را دیدن کنید.

بندر مقام

بندرمقام یکی از زیباترین شهرهای غربی هرمزگان است که در میان جاذبه های طبیعی زیبایی محصور شده است. تلاقی کوه های مرتفع با خلیج فارس در نزدیکی این بندر زیباترین سواحل صخره ای جنوب ایران را به وجود آورده است. سواحل بندر مقام از زیباترین مکان های دیدنی هرمزگان است.جاذبه های بندر مقام، جاده های زیبا، سواحل صخره ای شگفت انگیز و بکر، کوه ها و تپه های خاص، اسکله بندر مقام، جاده ساحلی مقام و بسیاری از جاذبه های طبیعی این منطقه می توانند سفری فراموش نشدنی و بی نظیر را برای شما رقم بزنند.

از جاذبه های طبیعی و گردشگری بندر مقام که در مسیر جاده بستانو واقع شده است گردنه عشاق است. گردنه عشاق نام محلی گردنه مقام است که بافت فسیلی مرجانی دارد. به همین دلیل، گردنه عشاق مقام که به خاطر نزدیک بودن به پارسیان، با نام گردنه عشاق پارسیان نیز معروف است، جلوه بسیار متفاوتی نسبت به آنچه در جای جای ایران وجود دارد پدید آورده است. گردنه عشاق بندر مقام به این دلیل یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بندر مقام محسوب می شود که فیتوپلانکتون ها در شب جلوه بی نظیری به این ساحل زیبا می دهند و در طول روز نیز شاهد آب شفاف و زلال در ساحل شنی خوش رنگ این گردنه خواهید بود.

مجموعه گردشگری توچال

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که نام مجموعه گردشگری و پیست اسکی بین المللی توچال به گوشش نخورده باشد. در مجموعه گردشگری توچال تهران همه چیز برای تفریحات زمستانی محیا است و برای شروع تفریحات، کافی است خودتان را به بام تهران برسانید. مسیر تله کابین توچال از ولنجک و بام تهران شروع می شود و اگر می خواهید اسکی کنید، باید در ایستگاه 7 تله کابین پیاده شوید.

اگر اسکی را دوست ندارید یا زیاد در این ورزش حرفه ای نیستید و فقط می خواهید تفریح و هیجان زمستانی را تجربه کنید، در همان ایستگاه اول سراغ سورتمه توچال یا اسنوموبیل ها بروید. زمانی هم که خسته و گرسنه شدید، سری به کافه ها و رستوران های این مجموعه بزنید و خستگی در کنید.

آبشار آبگرم در مشهد

روستای کلات یا کلات نادری در شمال مشهد، یکی از جاهای دیدنی مشهد در زمستان است و اگر از یک مشهدی سؤال کنید که تعطیلات زمستان کجا بریم؟ احتمالاً شهر کلات را به شما پیشنهاد می دهد. آب و هوای این شهر در فصل زمستان تقریباً معتدل است؛ اما امکان دارد شب هایی سرد داشته باشد. همچنین آب و هوای کلات در دی ماه سرد است و بهتر است سفر به این شهر را به بهمن و اسفند موکول کنید.

آبشار آبگرم یکی از جاذبه های کلات است و اطراف آن منظره های بکر و زیبایی دارد که چشم گردشگرها را به خود خیره می کند. شاید تصور کنید که چرا در فصل سرما باید یک آبشار را برای سفر انتخاب کنیم؟ دلیل این انتخاب حوضچه های آب گرم این آبشار است که دمای آن ها تا 35 درجه می رسد و برای آب تنی مناسب است. نزدیک این آبشار بقایای یک کاروان سرای قدیمی هم وجود دارد که دیدن آن خالی ازلطف نیست.

روستای آهار تهران

اطراف شهر پرهیاهوی تهران روستاها و منطقه ها دیدنی زیادی وجود دارد که تبدیل به تفرجگاه تهرانی ها یا افرادی شده است که به این شهر سفر می کنند. آهار یکی از روستاهایی است که در شمیرانات قصران قرار گرفته و آب وهوای تمیز و مطبوعی دارد. این روستا همان طور که در بهار، تابستان و پاییز دیدنی است، در زمستان هم لباس سپیدی از برف می پوشد و زیبایی طبیعت را به شکل دیگری نشان می دهد. روستای شکرآب، ایستگاه ییلاقی آهار، امامزاده طاهر و زاهد، آبشار شکرآب، قله قلعه دختر و قصر دخترک از جاهای دیدنی این روستا به شمار می روند.

پارک دلفین ها و مارینا پارک کیش

پارک دلفین ها و مارینا پارک کیش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش در زمستان هستند. - عکاس: علی حفیظی

این مورد از جاذبه های ایران در زمستان هم مخصوص افرادی است که علاقه یا به هوای سرد ندارند. اگر در پی مکانی با آب وهوای گرم یا معتدل برای سفر در زمستان می گشت، یکی از بهترین مقاصد سفر جزیره کیش است.

سفر به کیش برای عاشقان ورزش ها و تفریحات آبی رؤیایی باورنکردنی است؛ چراکه بهترین و متنوع ترین ورزش های آبی را می توانید در این جزیره شگفت انگیز تجربه کنید. بهتر است بدانید در فصل زمستان خبری از آب وهوای سرد در کیش نیست، حتی می توان گفت این جزیره در فصل زمستان بهترین آب وهوا را دارد.

پارک دلفین ها و مارینا پارک کیش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش در زمستان هستند. اگر به آبزیان باهوش و مهربان یعنی دلفین ها علاقه دارید و می خواهید بازی کردن آن ها را ببینید و نوازششان کنید، سری به پارک دلفین ها بزنید. اگر هم می خواهید با یاد سرمای زمستانی شهرتان اسکی روی آب، جت اسکی سواری و سایر تفریحات تابستانی را تجربه کنید و لبخند بزنید، مارینا پارک کیش را برای تفریح و لذت در زمستان انتخاب کنید.

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

تابه حال دریاچه ای به رنگ صورتی را از نزدیک دیدن کرده اید؟ پرنده های قو و درنای بلندقد را چطور؟ به منطقه ای بکر و رؤیایی سفر کرده اید که اسب های آزاد در آن خودنمایی کنند؟ اگر وسوسه شدید همه این ها را از نزدیک مشاهده کنید، زمستان امسال برای سفر به جزیره آشوراده و منطقه گمیشان استان گلستان برنامه ریزی کنید و به رؤیای خود رنگ واقعیت ببخشید.

کافی است ابتدا به استان گلستان و بندر ترکمن بروید و سپس از اسکله بندر ترکمن با قایق خود را به این جزیره فوق العاده برسانید. در منطقه گمیشان، زندگی سنتی عشایر و چادرنشینان چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و خود به عنوان یک جاذبه دیدنی به شمار می رود.

پیست اسکی آلوارس و آب گرم های اردبیل

اردبیل را به جرئت می توان قطب زمستانی ایران دانست؛ چون بعید است که در زمستان اخبار مربوط به شرایط آب و هوای ایران را گوش کنید و حرفی از این شهر به میان نیاید. این شهر چندین سال رکورددار بیشترین بارش برف و سردترین هوا بوده است و اگر عاشق زمستان و برف هستید، هیچ جایی بیشتر از اردبیل به شما خوش نمی گذرد.

پیست اسکی آلوارس که در غرب این شهر و در دامنه کوه های سبلان واقع شده است، میعادگاه عاشقان برف و اسکی است و بعید است در یکی از روزهای زمستانی به این پیست بروید و تیوپ سواران شاد و خندان را نبینید. اگر از گشت وگذار زمستانی در این شهر و اطراف آن خسته شدید، می توانید سری به آبگرم های این شهر بزنید تا هم گرم شوید و هم از خواص درمانی این چشمه ها استفاده کنید. البته یک راه آسان و خوشمزه برای گرم شدن در اردبیل وجود دارد و آن هم خوردن آش دوغ است.

جزیره ستاره ها در قشم

در فاصله 5 کیلومتری شهر قشم و نزدیکی های روستای برکه خلف، یکی از عجایب زیبای ایران به نام دره ستاره ها وجود دارد؛ مکانی که عمری دو میلیون ساله دارد! مکانی با تندیس و ستون هایی ماسه ای و عجیب که بسیار محسور کننده و زیبا هستند.

براساس افسانه مردم محلی سال ها قبل یک ستاره در این نقطه سقوط کرده است و این مکان را به وجود آورده است. به همین دلیل نام آن را در زبان محلی استاره کفته می گویند. البته مردم بومی قشم معتقدند که این مکان محل رفات و آمد اجنه است از رفت آمد به هنگام شب در آن واهمه دارند!دره ستارگان به عنوان بخش بزرگی از ژئو پارک جزیره قشم در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و دارای اهمیتی جهانی است و می تواند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان برای شما قرار بگیرد.

تنگه کول فرح، ایذه

این تنگه در هفت کیلومتری شمال شرق ایذه است که با داشتن شش نقش برجسته تاریخی؛ دارای قدمتی مربوط به دوران ایلامیان است. این محل در واقع پرستشگاه نارسینا است که یکی از خدایان ایلامی است. در قسمت راست ورودی این تنگه دو قطعه سنگ بزرگ نیز وجود دارد که بر بدنه آنها نقش هایی ظریف و زیبا از صورت انسان و حیوانات در حال نیایش و پرستش دیده می شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1402 بروزرسانی: 1 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15239

به "10 مقصد خاص برای سفر درتعطیلات اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد خاص برای سفر درتعطیلات اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید