ریل گذاری قانونی برای فرصت سازی و برطرف مسائل کشور ، جامعه دانشگاهی عادت های جدید را در سبک زندگی خود ایجاد کند

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر علوم با اشاره به ایجاد ریل گذاری های قانونی برای فرصت سازی و برطرف مسائل گفت: جامعه دانشگاهی باید عادت های جدید را در سبک زندگی دانشگاهی به وجود آورند.

ریل گذاری قانونی برای فرصت سازی و برطرف مسائل کشور ، جامعه دانشگاهی عادت های جدید را در سبک زندگی خود ایجاد کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که هم اکنون درحال برگزاری است، گفت: همفکری برای تقویت مدیریت و استفاده از تجربیات به دست آمده امری لازم است.

غلامی ادامه داد: امروز جهان با پدیده ای به اسم همه گیری بیماری ناشی از ویروس کووید-19 روبه رو است که پیامد های مختلفی (اعم از خلق فرصت و ایجاد چالش ها) را به همراه داشته است. این موضوع یک پدیده جهانی بوده و به شکل گسترده ای در جهان تجربیات و تصمیم گیری های جدید ایجاد می نماید ما نیز بخشی از این جمع هستیم و باید به دستاورد های جهان در این زمینه توجه داشته باشیم.

وزیر علوم بیان نمود: چگونگی کنار آمدن با شرایط فعلی به توانمندی های هر حوزه و همچنین همراهی مردم با این شرایط برمی گردد و ما در محیط های دانشگاهی شرایط بهتری را برای مدیریت و فراهم کردن شرایط همراهی و همدلی در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه همه گیری بیماری کرونا تمام زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، مطرح کرد: در این بین آموزش و همچنین آموزش عالی نیز متاثر شده اند و دانشگاه های عظیم و کوچک با چالش های و مسائل جدیدی روبه رو هستند که نشان می دهد این پدیده فرصتی برای کسب تجربه و توفیقات بیشتر در مدیریت دانشگاه ها بوده است.

غلامی توضیح داد: با توجه به آنکه تصمیم های مدیریت بخش آموزش، پژوهش و ... ضمن تاثیرگذاری روی دانشجویان، دانش آموختگان و خانواده های آنها، آثار بیرونی می تواند داشته باشد، باید در این تصمیم گیری ها بسیار دقت گردد.

وزیر علوم بیان نمود: باید کوشش کنیم در مجموع اختیارات و وظایف خود و همچنین آنچه در شرایط فعلی مورد احتیاج است ریل گذاری های قانونی را انجام دهیم تا ضمن فرصت سازی در برطرف مسائل کشور هم کوشا باشیم.

به گفته وی، افزایش تاب آوری خورده سیستم های درون مجموعه آموزش عالی مهم است لذا نباید از هیچ بخشی غفلت کرد.

وی با اشاره به تجربه برگزاری نشست های تخصصی مختلف تاکید نمود: اگر امروز در بخش آموزش نشست تخصصی برگزار می کنیم در آینده باید بتوانیم برگزاری نشست حوزه های دیگر از جمله پژوهش را داشته باشیم. جامعه دانشگاهی اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان باید عادت های جدید را در سبک زندگی دانشگاهی به وجود آورند و به افزایش کارآیی و توان افزایی آن ها مطابق با شرایط جدید یاری کنیم.

غلامی یادآور شد: خانواده آموزش عالی باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و ما نیز برای فراهم سازی زیرساخت های لازم این تطابق و هماهنگی کوشش کنیم. با توجه به اینکه عقبه گسترش این بیماری معین نیست باید بدون موکول کردن کار ها به آینده بعید شرایط را به نحوی مطلوب مدیریت کنیم.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11269

به "ریل گذاری قانونی برای فرصت سازی و برطرف مسائل کشور ، جامعه دانشگاهی عادت های جدید را در سبک زندگی خود ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریل گذاری قانونی برای فرصت سازی و برطرف مسائل کشور ، جامعه دانشگاهی عادت های جدید را در سبک زندگی خود ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید