رشد 93 درصدی علوم پزشکی ایران در 10 سال اخیر

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری خبرنگاران-معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: علوم پزشکی ایران در عرصه جهانی از سال 2010 تا 2021 شاهد رشد 93 درصدی بوده است.

رشد 93 درصدی علوم پزشکی ایران در 10 سال اخیر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر یونس پناهی در بیست و هفتمین جشنواره علوم پزشکی رازی افزود: هم اکنون ایران با پیشی گرفتن از ترکیه در مرجعیت علمی در عرصه علوم پزشکی، کشورِ اول منطقه است.

وی با اشاره به این که مرجعیت علمی و تولید دانش در ایران یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: ایران در سال 2021 از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری در تولید دانش داشته و هم اکنون از نظر کمّی دارای رتبه 16 جهانی است و به زودی به رتبه 15 جهان می رسد، درحالی که در سال 2010 دارای رتبه 21 جهان بودیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از نظر کیفی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است نیز ارتقای قابل توجهی داشته ایم و دارای جایگاه 15 جهانی هستیم که در سال 2010 این رتبه 29 بود.

دکتر پناهی افزود: درحوزه پژوهش های مربوط به کرونا هم اکنون ایران رتبه 12 جهانی و رتبه اول منطقه را دارد.

وی ادامه داد: دانشمندان ایران، 10 هزار طرح تحقیقاتی و سرانجام نامه در عرصه کرونا تولید کرده اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در توسعه فناوری سلامت شاخص جهانی نوآوری با 7 رتبه ارتقا نسبت به گذشته، ایران هم اکنون رتبه 60 را در بین 132 کشور جهان دارد.

دکتر پناهی افزود: هزار و 670 شرکت دانش بنیان علوم پزشکی در کشور فعالیت دارند و 95 مرکز رشد فناوری، 343 محصول فناورانه و 335 ثبت اختراع پزشکی داریم.

وی با اشاره به تولید و عرضه 6 نوع واکسن ایرانی، گفت: به برکت امام رضا (ع) هشت محور تحول در بخش پژوهش در معاونت تحقیقات و فناوری در اجلاسیه معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در مشهد برگزار شد، تبیین شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دیده بانی نظام سلامت، رویکرد پاسخگویی پژوهش ها، عدالت در توزیع منابع تحقیقات، تربیت نیروی انسانی توانمند و پاسخگو، توسعه مرز های دانش با ایجاد رشته های میان رشته ای، شبکه سازی حوزه تحقیقات، نهادینه سازی اخلاق در پژوهش، تحقیقات و چاپ مقالات و خلق ثروت دانش بنیان به وسیله پژوهش، محور های یاد شده هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13249

به "رشد 93 درصدی علوم پزشکی ایران در 10 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 93 درصدی علوم پزشکی ایران در 10 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید