رقیب تسلا از چین آمد!، عکس
به گزارش کنفرانس هکا، همشهری آنلاین نوشت: Tang EV که اولین بار در سال 2020 در نروژ عرضه شد، طی سال گذشته بازار خود را به آلمان، هلند و سایر بازارهای اروپایی توسعه داد.
تانگ برقی ظاهراً با قیمت نسبتاً تند 72هزار یورویی، می خواست به عنوان یک رقیب قدرتمند در بخش SUV های الکتریکی دیده شود. اما رقابت با تسلا مدل Y که در آلمان باقیمت پایه 42 هزار و 990 یورو عرضه می شد، این جاه طلبی با مشکل همراه بود.
از نظر ابعاد، Tang EV با طول 4870 میلی متر، عرض 1950 میلی متر و ارتفاع 1725 میلی متر قابل توجه بود. پرفروش ترین مدل Y تسلا 120 میلی متر کوتاه تر است، اما حتی نسخه پرفورمنس با قدرت 534 اسب بخار از 55 هزار و 990 یورو شروع می شود که تانگ را گران جلوه می دهد.
مدل Y تسلا به عنوان پرفروش ترین خودرو در اروپا در سال گذشته و پرفروش ترین خودرو در سراسر جهان رکوردی تاریخی را ثبت کرد و نقطه عطف مهمی را برای خودروهای الکتریکی رقم زد.
با این حال، در 3 ماه آخر سال 2023، BYD پیروز شد از تسلا به عنوان تولید کننده پیشرو خودروهای الکتریکی در جهان پیشی بگیرد و زمینه را برای رقابت بیشتر فراهم کند.
ارتقای کلیدی تانگ EV شامل به کارگیری باتری بزرگ تر است که ظرفیت آن را از 86 کیلووات ساعت به 108 کیلووات ساعت افزایش می دهد. این به معنی 130 کیلومتر برد بیشتر در چرخه WLTP است.
به گفته BYD، در حالی که برد قبلی 400 کیلومتر بود، تانگ ارتقا یافته اکنون می تواند تا 530 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. به روزرسانی باتری نسبتاً جامع است. Tang EV تازه دارای ظرفیت شارژ AC 11 کیلوواتی، افزایش قابل توجهی را نسبت به 7 کیلووات قبلی تجربه می کند و همچنین گزینه شارژ سریع تا 190 کیلووات DC آن را با ارزش کرده است.
علاوه بر این سیستم تعلیق هم نیاز به ارتقا داشت و BYD به واکنش مشتریان توجه کرد. به طوری که دمپرهای فعال تازه، حرکات آرام تر و قابل کنترل تری را نوید می دهند. علیرغم باتری بسیار بزرگ تر، برد تانگ همچنان کمتر از برد 565 کیلومتری تسلا Y است، اما سرعت این شاسی بلند چینی به مقدار شاسی بلند تسلاست. با این حال اگر BYD ارزان تر بود، قطعا می توانست تسلا را به چالش بکشد. این خودروساز چینی اگرچه به طور رسمی چیزی درباره تعدیل قیمت نگفته، اما به طرز جالبی گفت: برای یک شگفتی آماده باشید.
227323
منبع: خبرآنلاین