راهنمای آغاز سئو برای کسب و کارها در سال 1401

به گزارش کنفرانس هکا، اگر صاحب یک کسب و کار هستید، احتمالا بارها با واژه هایی مانند فراوری محتوا، سئو، دیجیتال مارکتینگ و … برخورد نموده اید. شاید هم کنجکاو شده اید و درباره این واژه ها در اینترنت جست و جو نموده اید. اگر شما هم درباره فراوری محتوای متنی و سئو کنجکاو هستید و نمی دانید که آیا کسب و کار شما هم به این فرایندها احتیاج دارد یا نه، این مطلب برای شماست.

راهنمای آغاز سئو برای کسب و کارها در سال 1401

به جرئت می توان گفت که فراوری محتوا و سئو مهم ترین اقدامات برای دیجیتال مارکتینگ هستند. شاید برای شما هم شما هم جالب باشد که روزانه بین 5.6 تا 8 میلیارد جست و جو در گوگل و سایر موتوهای جست و جو انجام می گردد. حدود 46 تا 51 درصد افراد نیز به وسیله گوگل، محصولات یا خدمات مورد احتیاج خود را می خرند.

بیشتر از 90درصد افراد نیز در جست و جوهای خود به صفحه دوم مراجعه نمی نمایند و بیش از 60 درصد کلیک ها نیز برای سه سایت اول در صفحه اول نتایج جست و جو است. بنابراین اگر می خواهید که مردم سایت شما را پیدا نمایند، باید جزو سایت های برتر صفحه اول نتایج جست و جو باشید. در این حالت، تعداد مخاطبان و مقدار فروش شما افزایش می یابد.

برای رسیدن به صفحه اول، شما به سئو احتیاج دارید. برای آشنایی با ماهیت و فرایند سئو، این مطلب را کامل مطالعه کنید.

سئو چیست؟

به طور خلاصه، شما از بهینه سازی موتورهای جست و جو (سئو) برای افزایش دیده شدن وب سایت خود استفاده می کنید. موتورهای جست و جو از الگوریتم ها و ربات هایی برای آنالیز و رتبه بندی سایت ها استفاده می نمایند. با یاری اصول سئو شما به این ربات ها نشان می دهید که سایت شما شایستگی این را دارد که به کاربران نشان داده گردد.

با توجه به رتبه ای که هر محتوای وب سایت شما دریافت می نماید، نرخ کلیک وب سایت شما هم فرق دارد. اما به صورت کلی ترافیک سه سایت اول صفحه اول نتایج جست و جو، با اختلاف زیادی نسبت به سایر سایت ها بیشتر است.

سئو چه مواردی را در بر می گیرد؟

سئو جنبه های زیادی را مانند کیفیت و مخاطب پسندبودن محتوا، سرعت سایت، لینک دهی، سازگاری وب سایت با موبایل و … را در بر می گیرد. در واقع، گوگل برای رتبه بندی سایت ها از بیش از 200 عامل و معیار استفاده می نماید. هم چنین این فاکتورها ارزش یکسانی ندارند.

پیچیده به نظر می رسد؟ هم پیچیده است و هم نیست. در واقع اصولی کلی وجود دارد که با پیروی از آن ها می توانید، رتبه خوبی در گوگل و سایر موتورهای جست و جو کسب کنید.

چرا کسب و کارها به سئو احتیاج دارند؟

فراوری محتوای مخاطب پسند و سئو، مهم ترین عامل برای افزایش ترافیک سایت ها است. اگر رتبه خوبی در موتورهای جست و جو داشته باشید، سایت شما کلیک های بیشتری دریافت می نماید. هم چنین سایت هایی که رتبه بهتری در نتایج دارند، معمولا به نظر مردم مطمئن تر به نظر می رسند. در واقع سئو باعث افزایش اعتبار شما نیز می گردد.

جست و جو در اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروز است. احتمالا بارها شما هم این جمله را شنیده اید که در گوگل سرچ کن. در واقع در جامعه امروزی معمولا گوگل، اولین گزینه برای یافتن پاسخ سوال هایمان و کسب اطلاعات درباره هر موضوعی است و خرید محصولات و خدمات نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شاید بگویید که به جای صرف زمان و انرژی برای سئو که کاری نسبتا زمان بر است، از تبلیغات کلیکی خود گوگل استفاده می کنم که آسان تر است. اما مردم به راحتی تبلیغات را تشخیص می دهند و کمتر بر این سایت ها کلیک می نمایند. تبلیغات کلیکی بر برندینگ و ترافیک سایت تاثیر دارند ولی این تاثیر به مقدار سئو نیست.

عوامل موثر بر رتبه سایت ها

همان گونه که گفتیم گوگل از بیش از 200 معیار برای رتبه بندی سایت ها استفاده می نماید. برخی از این معیارها قطعی هستند و برخی دیگر نیز حدس و گمان کارشناسان سئو هستند. سئو به صورت کلی شامل سه نوع سئوی درون صفحه، سئوی فنی و سئوی خارج از صفحه است.

معمولا سئوی فنی یا تکنیکال به وسیله کارشناس سئو یا تیم برنامه نویسی انجام می گردد. سئوی تکنیکال مواردی مانند سرعت سایت، سازگاری با تلفن همراه، نقشه سایت و … را در بر می گیرد.

سئوی خارج از صفحه به عواملی وابسته است که معمولا به شما ارتباط مستقیمی ندارد. مهم ترین عامل در سئوی خارج از صفحه تعداد و کیفیت لینک هایی است که شما دریافت می کنید. مثلا اگر شما یک مطلب جامع و کامل درباره شیوه نگارش مقاله های مروری بنویسید، احتمالا دیگران برای نگارش یا شرح درباره مقاله نویسی از مقاله شما استفاده می نمایند و از لینک مطلب شما در سایت خود استفاده می نمایند. این گونه اعتبار سایت شما نزد ربات های گوگل افزایش می یابد.

سئوی داخل صفحه مهم ترین بخش فرایند سئو سایت شما است. برخی از متخصصان سئو، سئوی تکنیکال را نیز بخشی از سئوی درون صفحه می دانند. این بخش مواردی مانند چگالی کلمه کلیدی، استفاده از هدینگ های مختلف، لینک دهی داخلی و خارجی، ارتباط محتوا با سایت شما و کیفیت محتوا را در بر می گیرد.

یک نکته را همواره به خاطر داشته باشید که کیفیت محتوای شما مهم ترین عامل در نرخ کلیک و ترافیک است. اگر محتوایی بنویسید که برای مخاطب، جالب و کاربردی باشد، گوگل نیز تمایل دارد که آن را به افراد بیشتری نشان دهد، بنابراین رتبه سایت شما افزایش می یابد. پس همواره ابتدا برای مخاطبان بنویسید و سپس با یاری عوامل سئو آن را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید.

اما اگر زمان و تخصص کافی برای فراوری محتوا را ندارید، چه کاری باید انجام دهید؟ برترین راهکار برون سپاری خدمات فراوری محتوا وب سایتتان است. یکی از برترین سایت هایی که خدمات فراوری محتوا را با بالاترین کیفیت انجام می دهد، ترجمیک است.

خدمات فراوری محتوا در ترجمیک

ترجمیک، پلتفرمی آنلاین است که به ارائه خدماتی مانند ترجمه، ویرایش و فراوری محتوا می پردازد. سایت سفارش فراوری محتوا ترجمیک با بیش از 18هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می نماید. هم چنین برندهای معروفی برای انجام سفارش های خود به ترجمیک اعتماد نموده اند.

خدمات فراوری محتوا در ترجمیک در زمینه ها و زبان های مختلف انجام می گردد. تفاوتی ندارد که به فراوری محتوای متنی در زمینه کشاورزی و بیوتکنولوژی احتیاج دارید یا مهندسی مکانیک و فروش محصولات اداری، ترجمیک برای تمامی زمینه ها فراوری محتوا انجام می دهد.

خدمات فراوری محتوا در ترجمیک در سطح های مختلفی مانند نقره ای، طلایی و طلایی بازخوانی انجام می گردد. این سطح ها در زمان تحویل، مدت زمان گارانتی، هزینه و … با هم تفاوت دارند. بسته به زمان مورد احتیاج و اهمیت کار خود می توانید که هر کدام از این سطح ها را انتخاب کنید.

هم چنین سایت سفارش فراوری محتوا ترجمیک به خوبی از این نکته مطلع است که محتواهای کپی و تکراری نه تنها تاثیر مثبتی بر سئو رتبه سایت ندارند بلکه حتی شاید باعث جریمه سایت نیز شوند. به همین دلیل تمامی سفارش های فراوری محتوا به وسیله ترجمیک از نظر کیفیت، کپی نبودن و رعایت اصول سئو آنالیز می شوند.

در هنگام استفاده از خدمات فراوری محتوا ترجمیک لازم نیست که بابت زمان تحویل و کیفیت سفارش دغدغه ای داشته باشید. تمامی سفارش ها در ترجمیک بابت زمان تحویل و کیفیت گارانتی دارند. بنابراین با خیالی آسوده سفارش فراوری محتوا سایت خود را به ترجمیک بسپارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13989

به "راهنمای آغاز سئو برای کسب و کارها در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای آغاز سئو برای کسب و کارها در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید