دولت نظر دارد تا پایان سال سرخابی ها خصوصی شوند

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر ورزش با بیان اینکه سرخابی ها طی دو سال گذشته به طور چشمگیری سروسامان پیدا کرده اند گفت؛ نظر دولت به واگذاری این دوباشگاه به بخش خصوصی تا انتها امسال است

دولت نظر دارد تا پایان سال سرخابی ها خصوصی شوند

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در گفت وگو با یرنا گفت: از 2 سال گذشته وضعیت سرخآبی ها به طور چشمگیری سروسامان پیدا کرده و بیشتر بدهی های آنها پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: موضوع بودجه و حامی مالی این 2 باشگاه را به گونه ای حل کردیم که بدون کمک دولتی و تنها با تکیه بر کمک های مردمی و تبلیغات هزینه های خود را تامین می کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در مدت 2 سال، سامان دهی لازم را در ساختار باشگاه ها انجام دادیم و در نشست های مختلفی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم، نسبت به حسابرسی این 2 باشگاه شفاف سازی صورت گرفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به تصمیم دولت در واگذاری دو تیم بزرگ ایران به بخش خصوصی تاکید کرد: در کمیسیون اصل 44 موضوع واگذاری 2 باشگاه بزرگ فوتبال براساس مصوبه دولت و تکلیفی که در قانون بودجه بر عهده وزارت ورزش و فرا بورس قرار گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانی فر ادامه داد: در این جلسه به طور رسمی اعلام کردم که سیاست دولت و وزارت ورزش، واگذاری سرخآبی ها براساس مصوبه دولت است. این کار به خاطر الزامات بین المللی و تقویت 2 باشگاه انجام می شود زیرا اگر خصوصی سازی انجام گیرد، بدون شک رشد و توسعه نیز بدنبال خواهد داشت.

وی شرح داد: همچنین در جلسه ای که در کمیسیون اصل 44 برگزار کردیم و کنندگانی از چند نهاد مانند مرکز پژوهش های مجلس، بورس، فرابورس، دیوان محاسبات، سازمان خصوصی سازی و جمعی از کنندگان مجلس حضور داشتند، معاون قهرمانی وزارت ورزش را مامور کردیم تا روند واگذاری این 2 باشگاه به بخش خصوصی را به طور جدی پیگیری کند.

  • امیدواریم تا پایان سال 98 استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: هر یک روزی که زودتر کار خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ کشورمان انجام شود مورد استقبال وزارت ورزش و دولت است.

وی گفت: من به طور رسمی اعلام می کنم که نظر دولت و وزارت ورزش و جوانان این است که هرچه سریع تر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند و هر یک روزی که زودتر این اتفاق بیفتد بیشتر مورد استقبال ماست. هم از جهت الزامات بین المللی به این موضوع اصرار داریم هم فکر می کنیم باشگاه هایی که خصوصی باشند فرایند رشد و توسعه خود را بهتر طی می کنند.

وی در ادامه اضافه نمود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خمیر مایه اصلی فوتبال کشور هستند و با خصوصی شدن حتماً می توانند در خصوص آموزش پایه تیم های خود کارهای اساسی تری انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان، اضافه نمود: به نسبت دو سال و نیم قبل که مسئولیت ورزش کشور را در دست گرفتیم امروز این دو باشگاه وضعیت بسیار بهتری دارند. بحث تأمین منابع مالی آنها از اسپانسرینگ و تبلیغات آنها بدون وابستگی به بودجه دولتی ساماندهی شده است. همچنین در زمینه مالیاتشان نشست های مختلفی با سازمان مالیاتی داشتیم و شفاف سازی کامل انجام دادیم تا با این شفاف سازی بخش مهمی از مسائل آنها حل شود.

سلطانی فر در ادامه، خاطر نشان کرد: مقرر شده است کمیته ویژه ای متشکل از تعدادی از کنندگان مجلس، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس، کنندگان سازمان فرابورس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود تا با برگزاری جلسات مستمر هفتگی موضوع واگذاری این دو باشگاه را پیگیری کنند تا به امید خدا کل این فرایند در سال 98 انجام و استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3161

به "دولت نظر دارد تا پایان سال سرخابی ها خصوصی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نظر دارد تا پایان سال سرخابی ها خصوصی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید