دوره آموزشی گردشگری سلامت در اهواز برگزار گردید

به گزارش کنفرانس هکا، با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و با هدف تبیین صندلی آژانسهای مسافرتی و تورلیدرها در صنعت گردشگری سلامت، دوره آموزشی ای تحت عنوان گردشگری سلامت با تدریس مسعود سپهری از کارشناسان این حوزه در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برپا شد.

دوره آموزشی گردشگری سلامت در اهواز برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مسعود سپهری در حاشیه این کلاس آموزشی که امروز دوشنبه 19 آذرماه 97 با حضور فعالان گردشگری استان در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار گردید، با بیان این که هدف از تشکیل این کلاس آموزشی تبیین صندلی آژانسهای مسافرتی و تورلیدرها در صنعت گردشگری سلامت برای شرکتنمایندگان بود گفت: مباحثی که در این کلاس ها مطرح میگردد بیشتر با موضوع آگاهسازی آژانسهای گردشگری و تورلیدرها است و ما در صدد این هستیم تا به واسطه برپایی این کلاس ها، آژانسهای گردشگری ضمن اطلاع از صندلی خود در حوزه گردشگری سلامت، دریابند که از چه نقطه ای باید کار خود را در این حوزه شروع نمایند و در نهایت چه خدماتی را به گردشگر سلامت ارائه دهند.

او در ادامه در تعریف گردشگری سلامت بیان کرد: گردشگری سلامت در تعریف سازمان جهانی گردشگری (WTO)، به آن نوع از گردشگری اطلاق می گردد که گردشگر با هدف استفاده از خدمات سلامتی روح و جسم و نیز خدمات درمان به مدت بیش از 24 ساعت در کشور مقصد اقامت پیدا می نماید.

این کارشناس حوزه گردشگری سلامت با اشاره به مباحث مطرح شده در این کلاس آموزشی توضیح داد: در این دوره آموزشی درخصوص مفاهیم، تعاریف اولیه گردشگری سلامت، اهداف این نوع از گردشگری در ایران و جهان و مزیت های نسبی ای که ایران درخصوص جذب گردشگر سلامت به نسبت سایر کشورهای جهان دارا است بحث شد.

وی افزود: همچنین درباره اقداماتی که از سال 82 به بعد در این حوزه در ایران انجام و منجر به این شده است که بین 0.5% تا 1% گردش اقتصادی گردشگری جهان (معادل یک تا دو میلیارد دلار در سال) در ایران جذب گردد صحبت شد.

سپهری اظهار داشت: در بخشی از این کلاس آموزشی، یک آمار مقایسه ای از هزینه های درمان در کشورهای پیشرفته، کشورهای منطقه و ایران ارائه و نشان داده شد که ایران باتوجه به تعرفه های موجود از مزیت نسبتاً خوبی برای جذب گردشگر سلامت برخوردار است.

او افزود: در انتها این دوره آموزشی نیز راهکارهایی که می توانیم به واسطه آن سهم گردشگر ورودی به کشور را در استان بالا ببریم، به حاضرین در کلاس ارائه کردیم.

این کارشناس حوزه گردشگری سلامت در انتها با بیان این که خوشبختانه طی سال های اخیر در استان خوزستان فعالیت های خوبی از سوی اداره کل میراث فرهنگی در حوزه ساماندهی آژانس های مسافرتی ای که تمایل به جذب گردشگر سلامت دارند اجرا شده است اظهار امیدواری کرد: با اقدامات اصولی در حوزه این نوع از گردشگری در استان شاهد توسعه بیش از پیش گردشگری استان خوزستان باشیم.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4975

به "دوره آموزشی گردشگری سلامت در اهواز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره آموزشی گردشگری سلامت در اهواز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید