در فصل تابستان چه مکان هایی از اردبیل دیدنی است؟

به گزارش کنفرانس هکا، در فصل تابستان که بازار سفر داغ است، باید تمام مکان ها و جاذبه های دیدنی مقصد سفر را بدانید تا به هنگام بازگشت افسوس نخورید. اردبیل برای فصل تابستان بهترین مقصد سفر معرفی شده که مکان های دیدنی بسیار زیادی دارد.

در فصل تابستان چه مکان هایی از اردبیل دیدنی است؟

با شناخت بهتر و بیشتر جاذبه ها و دیدنی های اردبیل، سفر خوب و بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

بهترین فصل سفر به اردبیل فصل تابستان و اواخر بهار است. اردبیل با دارا بودن دمای 19 درجه سانتیگراد در تابستان گزینه خوبی برای فرار از گرما محسوب می شود. پس اگر قصد سفر تابستانی دارید و مقصدتان اردبیل بی نظیر است، این مقاله را تا سرانجام خوانده و با جاذبه های گردشگریش آشنا شوید.

گورستان تاریخی اردبیل

این گورستان تاریخی در سی و یک کیلومتری شرق مشگین شهر واقع شده است. مساحت این مکان باستانی به 400 هکتار می رسد و علاوه بر این رود قره سو هم نزدیک این منطقه واقع شده است. به طور کلی نیز دژ نظامی، معبد و قوشاتپه سه قسمت اصلی این مکان باستانی به شمار می روند. قلعه و معبد 1450 سال پیش از میلاد و قوشاتپه 7 هزار سال پیش از میلاد احداث شده اند.

دریاچه نئور در شهر زیبای اردبیل

دریاچه نئور در فاصله 42 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل و با ارتفاع 2480 متری از سطح دریا واقع شده است. دسترسی اصلی به این دریاچه از جاده روستایی آسفالته به طول 13 کیلومتر است که از کیلومتر 29 جاده بین شهری اردبیل-خلخال به سمت شرق منشعب می شود.

رودخانه قزل اوزن خلخال

از پر آب ترین رودخانه های در قسمت غربی شهرستان خلخال است. جالب است بدانید که این رودخانه از ارتفاعات کردستان سرچشمه گرفته و بعد از گذر از مسیرهای پر پیچ و خم کردستان و آذربایجان شرقی به حوزه خلخال وارد می شود و در ادامه نیز با اسم سفید رود وارد دریای خزر می شود.

غار یخگان

از جمله مکان های دیدنی برای علاقمندان به طبیعت به شمار می رود که در 77 کیلومتری شهر خلخال و در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع شده است. مساحت غار یخگان چیزی در حدود 110 هکتار با دو دهانه با اختلاف حدود 25 کیلومتر از هم است. همچنین حوضچه آبی با عمق 20 سانتیمتر و در ارتفاع یک و نیم کیلومتری در کف غار وجود دارد.

دریاچه شورابیل اردبیل

از معروف ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی اردبیل، دریاچه شورابیل است که می توانید در سفر تابستانی تان از آن بازدید کنید. شورابیل قبلاً آب شوری داشته، ولی این روزها با افزوده شدن آب شیرین ماهی در آن پرورش داده می شود. شما با رفتن به دریاچه شورابیل اردبیل می توانید از امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی آن نیز بهره ببرید.

پل معلق مشگین شهر

بزرگ ترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع هشتاد متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر است. همچنین طول و عرض پل معلق مشگین شهر 365 متر در 2 است.

قلعه قهقهه اردبیل

یکی از انتخاب های عالی برای لیست بازدیدها و گردشگری ها در سفر به اردبیل، قلعه قهقهه است. این قلعه جز جاذبه های دیدنی به شمار می رود. قدمت قلعه به دوره صفویه باز می شود.

گردنه حیران

فکر کنم کمتر کسی باشد که گردنه حیران را نشناسد. جنگل فندقلو از خاص ترین مناطق جنگلی ایران است که با نزدیکی به گردنه حیران از منحصربه فردترین جاذبه های طبیعی و توریستی برای مسافران در روزهای تابستانی به شمار می رود.

دشت مغان اردبیل

قسمتی از دشت مغان اردبیل در کشور جمهوری آذربایجان و قسمتی نیز در اردبیل واقع شده است. مغان نام جلگه ای است که در ساحل جنوبی رود ارس و غرب دریای خزر واقع شده است.

پل معلق پیرتقی

اگر به دنبال هیجان و لذت هستید حتما بازدید از پل معلق پیرتقی در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین را در اولویت قرار بدهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5178

به "در فصل تابستان چه مکان هایی از اردبیل دیدنی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فصل تابستان چه مکان هایی از اردبیل دیدنی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید