پارک زیتون قشم؛ معرفی کامل امکانات و تفریحات پارک زیتون

به گزارش کنفرانس هکا، یکی از دیدنی ترین مکان های تفریحی در قشم، پارک زیتون قشم است که در امتداد خط ساحلی زیبای خلیج فارس قرار گرفته است. این پارک با منظره ها سرسبز و امکانات تفریحی هیجان انگیز خود، بازدیدنمایندگان متعددی را به جزیره قشم جذب می نماید. این پارک منحصربه فرد یک تفرجگاه خاطره انگیز است که در آن علاوه بر تماشای جذابیت دریا و منظره ها سرسبز، تفریح هایی برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است.

پارک زیتون قشم کجاست؟

پارک زیتون در یکی از شرقی ترین نقاط جزیره قرار گرفته است؛ ازآنجایی که این پارک از مرکز جزیره فاصله دارد، مسافران می توانند با خودروی شخصی خود به پارک زیتون قشم بروند یا تاکسی سرویس کرایه نمایند. این پارک که یکی از جاهای دیدنی قشم محسوب می گردد بین میدان حافظ و میدان گل ها واقع شده است، به وسیله مراکز خرید و پاساژهای پررفت وآمد احاطه شده است، بنابراین اگر قصد خرید در قشم و سرزدن به مراکز خرید را دارید، می توانید به پاساژهای اطراف پارک مراجعه کنید.

پارک زیتون قشم؛ معرفی کامل امکانات و تفریحات پارک زیتون

شما می توانید به وسیله مسیر پیاده رو ساحل سینما دریا خودتان را به این پارک برسانید و چشم انداز ها سرسبز مسیر را تماشا کنید. علاوه بر این، پارک زیتون در نزدیکی مجتمع خدماتی رفاهی ایران است و بازتماشامایندگانی که پیش از پارک از این مجموعه بازدید نموده اند، می توانند به راحتی به این پارک هم مراجعه نمایند.

آدرس پارک زیتون قشم: خیابان دریا - مقابل تقاطع بلوار چهارباغ و دریا - خیابان زیتون - پارک ساحلی زیتون قشم

سرگرمیات پارک زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون که یکی از جاهای تماشای قشم محسوب می شود و دارای امکانات سرگرمیی فراوانی است؛ بازتماشامایندگان در هر سنی می توانند از این امکانات استفاده نمایند. از زمین های ورزشی و منطقه ها بازی برای بچه ها و بزرگسالان گرفته تا نیمکت های سنگی، آلاچیق ها و فضای وسیع و سرسبز فراوان، این پارک برای همه یک تفرجگاه کامل است.

در این پارک برای راحتی بیشتر خانواده ها، زمین های بازی بچه ها نزدیک به منطقه ها سرگرمیی ورزشی بزرگسالان (مثل زمین های ورزشی والیبال، بسکتبال و موارد دیگر) ساخته شده اند. سایر سرگرمیات پارک زیتون قشم شامل ورزش های آبی، سینمای 4 بعدی، غواصی و دوچرخه سواری است.

در ادامه سرگرمیات پارک زیتون قشم را بیشتر آنالیز می کنیم:

غواصی پارک زیتون قشم

غواصی پارک زیتون قشم، تجربه ای هیجان انگیز و از محبوب ترین سرگرمیات پارک زیتون قشم است. گردشگران می توانند در غواصی، شگفتی های مسحورنماینده دریا را از نزدیک تماشا نمایند. علاقه مندان به غواصی با یک سفر 15 دقیقه ای به زیر آب تجربه ای منحصربه فرد از حیات زیر آب کسب خواهند کرد.

قیمت بلیط غواصی پارک زیتون قشم بر اساس ساعات بازدید و مقدار جمعیت فرق دارد. قبل از غواصی، شرکت نمایندگان آموزش های جامعی می بینند و به وسیله متخصصان باتجربه تا عمق 18 متری زیر سطح آب راهنمایی می شوند. درضمن هنگام گشت وگذار در زیر آب از شما به صورت اختصاصی عکس و فیلم گرفته می شود تا خاطراتی ماندگار برای هر فرد ثبت شود.

البته این نکته را هم بدانید که غواصی در شرایط جوی آرام انجام می شود و در شرایط آب وهوایی طوفانی خدمات غواصی به حالت تعلیق درمی آیند.

شنا در آب های خلیج فارس

برای شنا در پارک زیتون به صورت اختصاصی طرح ویژه شنا و امکانات شنا در نظر گرفته نشده است؛ بااین حال علاقه مندان به شنا، ممنوعیتی برای آب تنی در این منطقه ندارند. اگر دوست داشتید که در ساحل پارک تنی به آب بزنید، بهتر است ساعات اولیه صبح یا عصر که شدت نور خورشید ملایم تر و دلپذیرتر است را برای شنا در نظر بگیرید. اگر ظهر یا ساعات میانی روز شنا کنید، آفتاب سوزان می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و به پوستتان آسیب برساند.

دریا در هنگام مد بیشتر برای شنا مناسب است، چرا که در این زمان احتمال برخورد با سنگ ها کمتر است. حواستان باشد که شب در دریا شنا نکنید! شنای شبانه در این منطقه به علت وجود سفره ماهی ها ممنوع است.

ورزش های آبی

در پارک ساحلی زیتون می توانید ورزش های آبی متعددی را امتحان کنید. ورزش های آبی این پارک از جت اسکی هیجان انگیز، اسکی روی آب و پاراگلایدر گرفته تا قایق سواری، بنانا و سایر ورزش های مهیج، بسیار متنوع است. این سرگرمیات پارک زیتون قشم، خاطراتی ماندگار و هیجان انگیز در سفرتان برای شما به ارمغان می آورند.

پیاده روی و دوچرخه سواری

با پیاده روی در امتداد ساحل شنی، فضای آرام پارک ساحلی زیتون قشم را در آغوش بگیرید. همچنان که در این مکان قدم می زنید، به جز تماشای چشم انداز ها دریا و طبیعت و شنیدن صداهای آهنگین امواج، به هیچ چیز دیگر فکر نکنید. اگر از راه رفتن خسته شدید، می توانید روی یکی از نیمکت های پارک بنشینید و کمی استراحت کنید.

یکی از مجذوب کننده ترین سرگرمیات پارک زیتون قشم، امکان کرایه دوچرخه است. با کرایه دوچرخه می توانید در محیط آرام این پارک رکاب بزنید و از دوچرخه سواری ساحل لذت ببرید. با رکاب زدن در امتداد خط ساحلی، نسیم ملایم را احساس کنید و از تماشای دریا لذت ببرید. البته پارک پیست دوچرخه سواری اختصاصی ندارد، بااین حال مکان های خاصی برای دوچرخه سواری و خدمات کرایه دوچرخه در دسترس هستند.

اجرای موسیقی زنده

از دیگر سرگرمیات پارک زیتون قشم این است که نوازندگان بااستعداد با اجرای موسیقی محلی در این پارک، از شما استقبال می نمایند. این هنرمندان محل اجرای خاصی در پارک ندارند و به صورت پراکنده در سراسر پارک فعالیت می نمایند. آنها ملودی های سنتی جنوبی را می نوازند و با ریتم های روح انگیز آلات موسیقی خود شما را مجذوب موسیقی سنتی جنوبی می نمایند.

سینما 4 بعدی

علاوه بر ورزش های آبی هیجان انگیز، سینمای 4 بعدی نیز می تواند یک سرگرمی مفرح برای شما و خانواده تان باشد. اگر به دنیای مهیج سینمای 4 بعدی علاقه دارید، در پارک زیتون می توانید فیلم های کوتاه مجذوب کنندهی را تماشا کنید.

امکانات پارک زیتون قشم

طی سال های اخیر، امکانات پارک زیتون قشم برای راحتی حال گردشگران ساخته شده اند و رضایت بازتماشامایندگان را جلب نموده اند. تمامی این امکانات به هر گردشگری که وارد پارک می شود، ارائه می شود. بعضی از آنها بدون هیچ هزینه ای قابل دسترس هستند، اما بعضی دیگر ممکن است احتیاج به پرداخت هزینه داشته باشند. در ادامه در خصوص امکانات پارک زیتون قشم بیشتر شرح می دهیم.

زمین ورزشی: در زمین های ورزشی اختصاصی پارک زیتون قشم می توانید به ورزش هایی مانند والیبال، فوتبال و بسکتبال بپردازید.

سرویس بهداشتی: سرویس های بهداشتی در تمام ساعات شبانه روز برای راحتی بازتماشامایندگان در دسترس هستند.

نیمکت و آلاچیق: نیمکت های سنگی در سراسر پارک در کنار آلاچیق ها پراکنده شده اند و فضاهای مناسبی برای نشستن و کمپینگ را برای اقامتی راحت در قشم پارک زیتون فراهم می نمایند.

پارکینگ: محوطه ای مخصوص به عنوان پارکینگ پارک زیتون قشم در نظر گرفته شده که به طور منظم به وسیله گشت های پلیس نظارت می شود. برای استفاده از پارکینگ باید هزینه پرداخت کنید.

مغازه و سوپرمارکت: پارک زیتون دارای سوپرمارکت های مناسبی است که می توانید به راحتی اقلام مورداحتیاج را از آنها تهیه کنید.

کافه و رستوران نزدیک پارک زیتون: رستوران زیبای شب های طلایی در پارک زیتون واقع شده است که چشم انداز ای فوق العاده از دریا را ارائه می دهد. البته بعضی از برترین رستوران های قشم هم در مجاورت پارک قرار دارند.

کمپینگ و چادرزدن: علاقه مندان به کمپینگ و چادرزدن می توانند در این پارک و در جوار محیط آرام دریا چادر بزنند. امکانات ضروری مانند سرویس بهداشتی و آب شیرین برای راحتی مسافران در پارک در دسترس است. بازتماشامایندگان می توانند در 24 ساعت شبانه روز چادر بزنند و از اقامتی امن و لذت بخش در کنار ساحل اطمینان حاصل نمایند.

چطور به پارک زیتون قشم برویم؟

نحوه دسترسی به پارک زیتون قشم بستگی به این دارد که آیا با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنید یا خیر. اگر با خرید بلیط هواپیما قشم به این جزیره سفر نموده اید می توانید برای دسترسی به پارک تاکسی کرایه کنید یا با استفاده از خطوط اتوبوس خود را به این پارک برسانید. کسانی که ماشین شخصی دارند نیز می توانند به سمت خیابان زیتون در بلوار دریا بروند تا به این پارک برسند. تماشای نخل های کهن سال و صدای آرامش بخش امواج اقیانوس، به این معنی است که به این پارک خاطره انگیز نزدیک شده اید.

برترین زمان بازدید از پارک زیتون قشم

برترین زمان برای گشت وگذار در پارک زیتون قشم، ماه های خنک سال و فصل بهار است. در این زمان ها هوا معتدل تر است و از گرمای سوزان تابستان جزیره خبری نیست. به طورکلی توصیه می شود در فروردین و اردیبهشت یا در آبان ماه راهی این جزیره شوید. بعلاوه بهتر است پیش از سفر به این جزیره با مطالعه راهنمای سفر به قشم، با زیباترین مکان های تماشای و آب وهوای جزیره در طول سال آشنا شوید.

به بازتماشامایندگانی که در تابستان به قشم سفر می نمایند توصیه می شود در نزدیکی غروب آفتاب یا هنگام شب، زمانی که دما ملایم تر است، به پارک زیتون بروند. ضمناً حتماً برای بازدید از این پارک ساحلی همراه خودتان لوازمی نظیر عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه ببرید.

اگر در زمستان راهی قشم شده اید و قصد بازدید از پارک ساحلی قشم را دارید حتماً لباس گرم هم همراه خودتان ببرید؛ نسیم سردی که از دریا به سمت ساحل می وزد می تواند برای بعضی افراد آزاردهنده باشد.

جاهای تماشای اطراف پارک زیتون

جدای از مجذوب کنندهیت پارک زیتون قشم و امکانات و سرگرمیاتی که در خود جای داده است، در نزدیکی این پارک نیز مقاصد مجذوب کنندهی برای گشت وگذار وجود دارند. جاذبه هایی که شاید نام آنها برای خیلی از بازتماشامایندگان آشنا باشد و بسیاری از گردشگران مشتاق تماشای این جاذبه ها باشند!

در ادامه به جاهای تماشای اطراف پارک زیتون می پردازیم؛ توصیه می کنیم بازدید از این جاذبه ها را در برنامه سفر قشم بگنجانید:

قلعه تاریخی پرتغالی ها

قلعه تاریخی پرتغالی ها که به وسیله پرتغالی ها ساخته شده، تنها چهار کیلومتر از پارک زیتون فاصله دارد. قلعه پرتغالی ها یکی از جاذبه های نمادین قشم است. بسیاری از گردشگران برای بازدید از این قلعه مجذوب کننده تاریخی به قشم سفر می نمایند.

ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم نیز از دیگر جاذبه های نزدیک پارک زیتون قشم است که در سراسر جزیره بسیار مشهور است. این ژئوپارک که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، جاذبه های مهم و برجسته جزیره را در خود جای داده است. آثار زمین شناسی حیرت انگیز و مسحورنماینده ای از جمله دره چاهکوه، دره مجسمه ها و دره ستارگان قشم در این ژئوپارک واقع شده اند.

غار خربس

غار خربس قشم در 11 کیلومتری پارک زیتون و در نزدیکی حرم شاه شهید واقع شده است و تنها با 13 دقیقه رانندگی از پارک زیتون می توان به آن رسید. قدمت این غار به دوران مادها بازمی شود. غار خربس تقریباً شبیه دخمه هایی است که در منطقه ها مختلف ایران مثل لرستان، آذربایجان، بوشهر، کردستان، شوشتر و اهواز یافت می شود.

زیارتگاه شاه شهید

زیارتگاه شاه شهید که در مجاورت شهر قدیمی خربس واقع شده است، به عنوان یک گوهر معماری که در امتداد سواحل جنوبی جزیره قشم، خودنمایی می نماید. این زیارتگاه منحصربه فرد، به علت اینکه ساختاری خشت و گلی دارد، نسبت به سایر آثار تاریخی جزیره متمایز است.

جزیره هرمز و جزیره لارک

این دو جزیره زیبا و تماشای در نزدیکی جزیره قشم قرار گرفته اند و با چند دقیقه قایق سواری می توانید خودتان را به آن ها برسانید. هر دو جزیره لارک و هرمز در سمت شرقی قشم قرار گرفته اند و نسبتاً به پارک زیتون نزدیک هستند. تورهای مخصوصی در قشم به مسافران ارائه می شوند که با شرکت در آن ها می توانید از جزیره هرمز و جاهای تماشای آن و بعلاوه از جاهای تماشای جزیره لارک تماشا کنید.

مراکز خرید نزدیک پارک زیتون قشم

تعدادی از برترین مراکز خرید قشم در مجاورت این پارک قرار گرفته اند. این مراکز عبارت اند از:

مراکز خرید سیتی سنتر 1 و 2

مجتمع تجاری امین قشم

بازار ستاره

مرکز خرید پردیس

مرکز خرید الماس مال

بازار فردوسی

مرکز خرید خلیج فارس

مجتمع تجاری دریا

هتل های نزدیک پارک زیتون قشم

می توان گفت اغلب هتل های قشم با چشم اندازهای تماشای دریا، برای اقامت راحت مسافران به راحتی در دسترس هستند. این اقامتگاه ها با قیمت های مختلف مطابق با ترجیحات و بودجه های گوناگون به گردشگران خدمات ارائه می نمایند.

هتل های نزدیک پارک زیتون قشم عبارت اند از:

هتل آرتا

مجتمع اقامتی غواصی پارک زیتون قشم

هتل بوتیک ایرمان

هتل آتامان

هتل ساحل سینگو قشم

هتل آرتمیس قشم

کلام آخر

پارک زیتون قشم، یکی از جاذبه ها و تفرجگاه های برتر در جزیره زیبای قشم است که محیطی ایده آل، امن و آرام برای سرگرمی خانوادگی ارائه می دهد. حتماً می دانید که یکی از دلایل معروف بودن جزیره قشم، سواحل خیره نماینده اش است؛ قشم پارک زیتون نیز به عنوان یکی از برترین مقاصد در میان این گنجینه های ساحلی می درخشد. اگر در جزیره قشم هستید، بازدید از این پارک به شدت توصیه می شود تا هم از تماشای ساحل بکر جزیره لذت ببرید و هم از سرگرمیات پارک خاطراتی ماندگار کسب کنید.

سؤالات متداول

آدرس پارک زیتون قشم کجاست؟

پارک زیتون قشم در ساحل جنوبی شهر قشم، در خیابان دریا، دقیقاً روبروی تقاطع بلوار چهارباغ و خیابان دریا واقع شده است.

سرگرمیات پارک زیتون قشم چیست؟

بازتماشامایندگان می توانند در فعالیت های مختلف پارک زیتون قشم شرکت نمایند، از جمله پیاده روی، کاوش در رستوران ها و کافه های پارک، شنا، موسیقی زنده، شرکت در ورزش های آبی، غواصی پارک زیتون قشم و دوچرخه سواری.

غواصی قشم پارک زیتون کجاست؟

برای دسترسی به خدمات غواصی پارک زیتون قشم، افراد می توانند به دو باشگاه غواصی در نزدیکی پارک زیتون قشم مراجعه نمایند. برای استعلام از فعالیت باشگاه غواصی به آدرس های زیر مراجعه کنید:

آدرس باشگاه 1: جنب سینمای چهاربعدی در پارک زیتون

آدرس باشگاه 2: پارک زیتون - مرکز غواصی نگین ساحل قشم

منبع: گردشبان
انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16508

به "پارک زیتون قشم؛ معرفی کامل امکانات و تفریحات پارک زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک زیتون قشم؛ معرفی کامل امکانات و تفریحات پارک زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید