دروغ پراکنی و شایعه سازی درباره کرونا تازه ترین بازی کثیف ورشکستگان سیاسی

به گزارش کنفرانس هکا، دشمنان ایران برای قطع پیوند ملت با انقلاب و ساختار های مبتنی بر مردم سالاری دینی، به هر دستاویزی متوسل می شوند. دروغ پردازی و شایعه سازی درباره ویروس کرونا تازه ترین بازی احمقانه ورشکستگان سیاسی است.

دروغ پراکنی و شایعه سازی درباره کرونا تازه ترین بازی کثیف ورشکستگان سیاسی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بالاخره ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده و خطرناک آن طور که پیش بینی می شد وارد ایران شد. ویروسی که اگرچه نزدیک به 30 کشور مختلف جهان را درگیر کرده است، اما به نظر می رسد طی روز های اخیر امیدواری ها برای مهار آن افزایش یافته است. آن طور که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در حساب توییتری خود اعلام کرده است به دنبال پیک بیماری های حاد تنفسی ظرف روز های اخیر در قم دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند که متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت کردند.

نکته قابل تأمل اینکه از همان روز های نخست شیوع این بیماری در چین و برخی کشور های جهان شایعاتی از سوی رسانه های معاند و ضد انقلاب و متاسفانه برخی چهره ها و رسانه های داخلی در شبکه های اجتماعی مبنی بر وجود این ویروس در ایران هم منتشر شد که گذشته از خطر ها و پیامد های روانی آن برای مردم، این خط را القا کرد که مسئولان در این زمینه پنهان کاری می کنند و برخی شبکه های خارجی و کانال های خبری شایعه پرور نیز با تکیه بر تجربه نه چندان خوشایند جامعه در سقوط هواپیمای اوکراینی و اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت و رویه طی شده پس از آن، سعی کردند اتهاماتی را به نظام وارد کنند.

از رسانه های معاند و ضد انقلاب نمی توان انتظار داشت که اطلاع رسانی را با هراس آفرینی یکی نکنند. تجربه نشان داده برای این رسانه ها، هر خوراک و مواد اولیه خبری که امکان ایجاد جو رعب و وحشت و القای ناامنی در داخل کشور را داشته باشد یک غنیمت بزرگ به حساب می آید بنابراین آن ها متاسفانه چندان در قید و بند رفتار اخلاقی نیستند و نوع فضا آفرینی آن ها در تولید خبرها، گزارش ها و کلیپ هایی که منتشر می کنند حاوی بزرگ نمایی، پروپاگاندا و القای ترس و وحشت در میان مخاطبان است.

بر اساس گزارشی که جوان نوشت، همچنانکه از همان ساعت اول مثبت اعلام شدن ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا خط خبری این رسانه ها نشان می داد که تا چه اندازه با عنوان خبر های فوری و لحظه به لحظه بر حواشی ویروس کرونا در ایران متمرکز شده و جو را به گونه ای نشان داده که انگار لحظه به لحظه بر آمار مبتلایان اضافه می شود یا قرار است این اتفاق به زودی بیفتد، هنوز چند ساعتی از خبر رسمی ابتلای 2 شهروند ایرانی به کرونا نگذشته بود که این رسانه ها از کمبود ماسک در داروخانه ها خبر دادند.

اگر به راهپیمایی 22 بهمن بروید، کرونا می گیرید!

دشمنان ایران برای قطع پیوند ملت با انقلاب و ساختار های مبتنی بر مردم سالاری دینی، به هر دستاویزی متوسل می شوند؛ عادتی که گاه با احمقانه ترین شیوه ممکن صورت می پذیرد. امروز کمتر کسی در داخل کشور به نیات پلید این رسانه ها در هراس افکنی در جامعه با ادعای دلسوزی برای مردم پی برده اند، چه آنکه هر زمان روح وحدت و همبستگی و اتحاد به طرفداری از نظام اسلامی در کشور دمیده می شود، این رسانه ها برای به انحراف کشاندن آن به تکاپو می افتند و تلاش می کنند با ابزار دروغ و شایعه پراکنی مردم را از مسیری که انتخاب کرده اند منصرف سازند.

تروریست های رسانه ای شبکه های معاند و ضد انقلاب در آستانه برگزاری راهپیمایی باشکوه و عظیم ملت ایران در 22 بهمن و در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع به شایعه سازی درباره احتمال سرایت ویروس کرونا در جمع راهپیمایان کردند تا به خیال خود مردم را از حضور در این مراسم منصرف سازند، ادعای مضحکی که با حضور پر شور و کم سابقه مردم در این جشن ملی رنگ باخت و ناکام ماند.

اصرار ضدانقلاب بر شایعه پراکنی با ویروس کرونا

از سوی دیگر با اقدام وزارت بهداشت مبنی بر بازگرداندن دانشجویان ایرانی در ووهان چین و قرنطینه 2 هفته ای آن ها برای انجام آزمایشات، دور جدیدی از شایعات در رسانه های معاند و فضای مجازی شکل گرفت. در این میان حتی رسانه هایی که مسئولان را به دلیل بی توجهی و دانشجویان گرفتار در ووهان مذمت می کردند، این بار بازگرداندن این دانشجویان به میهن برای انجام آزمایشات را مورد انتقاد قرار دادند! این بازو های رسانه ای دشمن بر اساس گزارشی که فارس نوشت، پس از بازگشت دانشجویان ابتدا شایعه کردند که دانشجویان اصلاً قرنطینه نشدند! اما پس از انتشار تصاویر و عکس های دانشجویان و رو شدن دستشان، سناریوی جدیدی را کلید زدند.

همچنین عده ای از رسانه های این جریان، نظام را به عدم آموزش در برابر ویروس کرونا و پنهان کاری متهم کردند. درحالی که هشدار های لازم در این باره توسط مسئولان به کرات داده شده بود. در همین باره شبکه ایران اینترنشنال و رسانه های ضدانقلاب مدعی نگهداری دانشجویان در شرایط نامناسب شدند و حتی ادعا کردند شیشه های محل قرنطینه را دودی و برای پنجره ها محافظ و نرده گذاشتند تا جو را امنیتی نشان دهند، درحالی که فیلم منتشر شده از داخل محل اسکان دانشجویان، دست آن ها را مجدداً رو کرد. گزارش کریستف هملمن کننده سازمان جهانی بهداشت در ایران از شرایط دانشجویان قرنطینه شده در هتل هم برعکس ادعا های رسانه های ضدانقلاب را نشان می داد.

اما با این تفاسیر رسانه های ضدانقلاب از شایعه پراکنی دست بر نداشتند. این رسانه ها سعی کردند تا اهالی اطراف محل قرنطینه را تحریک کنند و اسکان دانشجویان را خطرناک جلوه دهند درحالی که اساساً اثبات نشده بود که این دانشجویان مبتلا به کرونا هستند و حتی نشانه های این بیماری را هم ندارند و فقط برای آزمایشات و خطر احتمالی در قرنطینه هستند. نکته بعدی آنکه این افراد در مدت قرنطینه ارتباطی با محیط بیرون ندارند که بخواهد ویروس منتقل شود.

انتخابات ایران و رسانه های مبتلا به کرونا!

شبکه ها و سایت ها و کانال هایی که در این دو ماه، بیش از حد در شیپور تحریم انتخابات می دمیدند، در آستانه برگزاری انتخابات دست از شایعه سازی برنداشتند.

رسانه های ماهواره ای معاند پس از بالا دریافت موج اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات در سراسر کشور دست به دامن شایع شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم حضور در تجمع ها شدند!

این درحالی است که شایعه های مضحک در آستانه انتخابات یعنی اعتراف دشمن به تشکیل صفوف طولانی اخذ رأی و طراحی دروغ برای کاهش حضور. در حالی که همین رسانه ها فراخوان های اعتراضی مصنوعی برای روز های پیش رو را تبلیغ می کنند و از مبتلا شدن افراد به کرونا در این صورت نگرانی ندارند. این درحالی است که در شهر قم که اتفاقاً اولین موارد مبتلا به این بیماری در این شهر مشاهده شد، مردم با حضور پر شور در انتخابات نشان دادن که اندک توجه به دروغ پردازی و شایعه پراکنی معاندین و ورشکستگان سیاسی ندارند. مردم شهر قم در صفوف منسجم و طولانی خود در شعب اخذ رأی پلاکارد هایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: کرونا که سهل است اگر تمام ویروس ها و بیماری ها واگیردار بر قم نازل می شد نمی توانست ما را از شرکت در انتخابات منصرف کند. ما ملت شهادتیم. ما ملت امام حسینیم.

نکته مهم، اما تلاش برخی مسئولین از جمله کنندگان اصلاح طلب و همچنین رسانه های زنجیره ای این جریان و اصرار عجیب برخی کانال های پر مخاطب برای تبدیل کردن بیماری کرونا و القای هراس از آن به خط اول خبری است.

محمود صادقی کننده حاشیه ساز اصلاح طلب که سابقه مشعشعی در موضع گیری های بی اساس، شایعه پراکنی و کاسبکاری سیاسی با موضوعات مختلف را در کارنامه خود دارد از جمله کسانی است که فرصت را برای تصفیه حساب و عقده گشایی از رد صلاحیت خود در انتخابات را مغتنم شمرده و در صفحه توئیتر خود ضمن متهم کردن نظام به دروغگویی و پنهانکاری، در پاسخ کامنت یکی از کاربران که مدعی فوت فردی از بستگانش بدلیل ابتلا به ویروس کرونا شده بود نوشت: تسلیت می گویم و واقعاً متاسفم؛ پس از پنهان کاری درباره جان باختگان حوادث فجیع آبان و سه روز دروغگویی درباره علت شلیک به هواپیمای مسافربری، حالا بروز و شیوع یک بیماری مسری را پنهان می کنند! چرا اینقدر به اعتماد عمومی ضربه می زنید؟!

یا خبرگزاری دولتی پانا که از بودجه عمومی و بیت المال ارتزاق می کند، با انتشار یک مصاحبه جعلی به نقل از فردی به نام دکتر مولایی مدعی شد که برادر یکی از درگذشتگان بر اثر کرونا و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان گفته پس از یک هفته، با اصرار من از برادرم تست کرونا دریافتد. این رسانه دولتی البته پس از ساعاتی این مصاحبه جعلی را از خروجی خود حذف کرد.

در چنین شرایطی این پرسش مطرح می شود که آیا بین تحریم رسانه ای انتخابات و ابتلا به کرونا، رابطه مستقیمی وجود دارد؟! کرونا خطرناک است، اما آیا این جماعتی که سلامت جسمی و روحی شهروندان را بازیچه مطاع سیاسی خود قرار می دهند خطرناکتر نیستند؟ و آیا چنین افرادی و همچنین گردانندگان چنین رسانه هایی را نباید قرنطینه و بستری کرد و از آن ها تست سلامت روانی گرفت؟

به هر ترتیب ویروس خطرناک کرونا هم مانند هر بحرانی در جهان و ایران کنترل و حتی درمان و پیشگیری خواهد شد، اما آنچه دروغ شنیدن مردم از زبان کسانی که برای صداقت و شفافیت از سوی مردم کنندگی دارند نه قابل درمان و نه حتی پیشگیری است.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8726

به "دروغ پراکنی و شایعه سازی درباره کرونا تازه ترین بازی کثیف ورشکستگان سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروغ پراکنی و شایعه سازی درباره کرونا تازه ترین بازی کثیف ورشکستگان سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید