خبرنگاران سلطانی فر: از ظرفیت دیپلماسی برای تغییر تصمیم AFC استفاده می کنیم

به گزارش کنفرانس هکا، تهران- خبرنگاران- وزیر ورزش و جوانان گفت: از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور برای تغییر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده می کنیم.

خبرنگاران سلطانی فر: از ظرفیت دیپلماسی برای تغییر تصمیم AFC استفاده می کنیم

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نمود که هیچکدام از باشگاه های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میزبان نخواهند بود و مسابقات انتخابی جام جهانی هم به صورت متمرکز و به میزبانی کشور بحرین برگزار می گردد.

امروز برای آنالیز این موضوع جلسه ای با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش وجوانان، شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و محمدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه برگزار گردید.

در این نشست تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات انتخابی جام جهانی آنالیز و تصمیمات سیاسی و غیر ورزشی AFC محکوم و مقرر شد از همه ظرفیت های دیپلماتیک و حقوقی کشور برای تغییر این تصمیمات بهره گیری گردد.

همه اعضا بر حفظ منافع جمهوری اسلامی و احقاق حق فوتبال ایران تاکید کردند و عنوان شد که کشور شرایط کامل را برای میزبانی از 2 رویداد مسابقات انتخابی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا دارد و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا ناعادلانه و غیرورزشی است.

سلطانی فر در این جلسه از ایران به عنوان کشوری امن نام برد و گفت: برای ما مهم است که در این مسابقات میزبان باشیم چرا که باور داریم ایران هیچ گونه مسئله ای برای میزبانی این رویدادها ندارد. در واقع تصمیم سیاسی و غیرسیاسی کنفدراسیون آسیا بخشی از پازل تحریم ها علیه ایران است که AFC روی آن دست گذاشته است.

وی با تاکید بر کارشکنی های کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامهربانی های AFC با ایران را خاتمه ناپذیر توصیف کرد و گفت: از تمام ظرفیت دیپلماسی، حقوقی و ورزشی برای تغییر تصمیم کنفدراسیون فوتبال اسیا بهره می گیریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: در چند سال گذشته به خاطر شرایطی که ایجاد شده بود تیم های عربستانی به ایران نمی آمدند و تیم های ایرانی نیز در عربستان حاضر نمی شدند و بازی های این 2 کشور در کشور ثالث برگزار می شد. حالا که AFC میزبانی برگزاری یک دوره مسابقات متمرکز را در عربستان قرار داده معنایش این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از این تصمیم عدول نموده و باید تیم های سعودی نیز به ایران بیایند.

وی ادامه داد: همیشه بازی هایی که بین نمایندگان ایران و عربستان برگزار گردیده با حساسیت خاصی همراه بوده است. با 2 تصمیم ناعادلانه و غیرقابل پیش بینی روبرو شدیم. در مورد برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی هنگ کنگ، کامبوج و عراق متقاضی میزبانی نبودند و فقط ایران و بحرین متقاضی بودند که در یک تصمیم چالش برانگیز AFC میزبانی را به کشور بحرین داد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه میزبانی حق ایران است گفت: یک هفته قبل مکاتبه ای را با جیوانی اینفانتینو رییس فیفا و شیخ سلمان رییس AFC داشتم و صندلی فوتبال ایران را برای آنها روشن کردم.

وی گفت: درباره مسائل پیش آمده را به جواد ظریف وزیر امور خارجه اطلاع دادیم. رییس فدراسیون فوتبال نیز دیداری را با وزیر امور خارجه داشت و توضیحات لازم را ارائه داد. وی نیز اقداماتی را در این خصوص انجام داد و مکاتباتی را با رییس فیفا و AFC داشت.

سلطانی فر در خاتمه گفت: با وجود همه تصمیماتی که اتخاذ شده باید از موضع قدرت در مسابقات حاضر شویم چون قدرت فوتبال ایران بیشتر از دیگر کشورهای همگروه است و بازیکنان تیم ملی باید این موضوع را بدانند که می توانند با قدرت از این گروه به مرحله بعدی صعود نمایند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12671

به "خبرنگاران سلطانی فر: از ظرفیت دیپلماسی برای تغییر تصمیم AFC استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلطانی فر: از ظرفیت دیپلماسی برای تغییر تصمیم AFC استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید