توکیو دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی را رد کرد

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر دفاع ژاپن تاکید نمود توکیو هیچ مدرک و اطلاعاتی که نشان دهد ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی دست دارد، ندیده است.

توکیو دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع جدید ژاپن روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران تاکید نمود که توکیو هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی دست داشته است ندیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تارو کونو که به تازگی از وزات خارجه به وزارت دفاع ژاپن رفته است در ادامه اضافه کرد: ما هیچ اطلاعاتی که به ایران درباره این حملات اشاره کند نداریم. ما معتقدیم که حوثی های یمن این حملات را انجام داده اند و خودشان نیز مسئولیت آن را پذیرفته اند.

تارو کونو روز دوشنبه نیز درباره مشارکت ژاپن در ائتلاف دریایی آمریکا گفته بود که توکیو به خاطر محدودیتهای قانون اساسی و همچنین این مساله که به دنبال راهکار دیپلماتیک برای کاهش تنشها در غرب آسیا است در این ائتلاف مشارکت نخواهد کرد.

وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه نیز ضمن محکوم کردن حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، تاکید نموده بود که حوثیها عامل حمله به تاسیسات نفتی سعودی هستند.

رسانه های ژاپنی این اظهارات تارو کونو را رد فرضیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره دست داشتن ایران در این حملات خوانده اند.

شنبه هفته جاری (23 شهریورماه) یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن بیان کرد، یگان پهپادی یمن با 10 پهپاد پالایشگا ه های بقیق و خریص شرکت آرامکو در منطقه شرقیه عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

در پی این حمله دست کم نیمی از فراوری نفت عربستان متوقف شد و سعودی ها 5 میلیون بشکه صادرات نفت خود را از دست دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش از این بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی ها بوده اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5671

به "توکیو دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید