بیمار مصروع باید 3 سال تحت درمان باشد، تبعات قطع ناگهانی درمان

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، دکتر پرویز بهرامی در نشست خبری یازدهمین کنگره بین المللی صرع که قرار است در روزهای 8 تا 10 بهمن ماه جاری در مرکز همایش های رازی برگزار شود، گفت: از یک سال گذشته اقدامات مربوط به برگزاری کنگره را انجام دادیم. برخلاف سال های گذشته که کنگره را در مهر و آبان برگزار می کردیم، امسال به دلیل مصادف شدن محرم در آبان و روز جهانی صرع در بیستم بهمن، در این تاریخ کنگره را برگزار می کنیم.

بیمار مصروع باید 3 سال تحت درمان باشد، تبعات قطع ناگهانی درمان

وی اضافه کرد: در این کنگره 180 مقاله از سراسر کشور و مقالاتی نیز از کشورهای خارجی داریم و همچنین 40 سخنرانی را برای این کنگره تدارک دیده ایم. هدف این کنگره ارتقای سطح علمی پزشکان به خصوص در مورد بیماران مغز و اعصاب و نورولوژی است؛ مانند متخصصان اطفال، پزشکان عمومی، نورولوژی و... همچنین برنامه ای برای کارگاه های آموزشی نیز داریم تا بتوانیم سطح علمی پزشکان را بالا ببریم.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی صرع ادامه داد: نکته اول در بیماری صرع تشخیص زودهنگام است و بعد از آن به ترتیب ارتقای کیفیت زندگی بیماران، انتقال اطلاعات و افزایش اطلاعات است. در این کنگره ضمن استفاده از دانش و تجربیات اساتید داخلی، میهمانانی از کشورهای آمریکا، لبنان، کانادا و اروپا نیز خواهیم داشت. هدف ما در این جهت این است که ضمن ارتقای دانش و تجربیات پزشکان، بتوانیم تجهیزات و وسایل نوین را در کشور داشته باشیم.

وی در همین مورد شرح داد: هرچند که برخی از تجهیزات نوین را در کشور داریم، اما باید قبول کنیم که باید سایر تجهیزات جدید را نیز داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم با دولت تدبیر و امید، مراکز جامع صرع را در سطح کشور راه اندازی کنیم.

بهرامی ادامه داد: از وزارت بهداشت انتظار داریم از دانشگاه ها و انجمن های صرع و مغز و اعصاب حمایت کرده تا بتوانیم سطح خود را ارتقاء داده و دردی از دردهای این بیماران را تسکین دهیم.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی صرع همچنین گفت: امیدواریم که این بیماری نیز مانند ام اس، دیابت، هموفیلی و... جزو بیماری های خاص قرار گیرد، زیرا هزینه های این بیماری بسیار بالاست و امید است تا بتوانیم با این کار کمی از دردهای این بیماران را تسکین دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمار مبتلا به صرع باید سه سال تحت درمان باشد، گفت: قطع ناگهانی درمان باعث می شود که صدمات جبران ناپذیری به بیمار وارد شود. بنابراین بیماران باید درمان را جدی بگیرند. حدود 70 درصد این بیماران با دارو کنترل می شوند، اما حدود 30 درصد ممکن است نسبت به درمان دارویی مقاوم باشند. در این صورت برای کنترل درمان آنها جراحی مقدم بر دارو است. این امر یکی از بحث هایی است که باید در ایران راه اندازی شود.

بهرامی اضافه کرد: بحث جراحی در حال حاضر به ندرت در یک یا دو مرکز انجام می شود، اما به دنبال این هستیم که در دانشگاه های معتبر و درست این کار را انجام دهیم. ما در ایران کلینیک صرع داریم اما مرکز جامع صرع نداریم که ایجاد این مراکز جامع در کشور یک ضرورت است.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی صرع در انتها با تاکید بر لزوم قانون گذاری در زمینه بیماران مبتلا به صرع گفت: لازم است قوانینی از نظر رانندگی، کار، ازدواج و... برای بیماران مبتلا به صرع داشته باشیم که متاسفانه در ایران چنین قوانینی وجود ندارد. مساله مهم دیگر این است که در نوجوانان و جوانان این است که سوءمصرف مواد می تواند حملات صرع را در آنها تشدید کرده و تشنج های آنها را از کنترل خارج کند. بنابراین باید تبلیغاتی مبنی بر اینکه سوءمصرف این مواد می تواند تلفات جانی برای این افراد در برداشته باشد را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6046

به "بیمار مصروع باید 3 سال تحت درمان باشد، تبعات قطع ناگهانی درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمار مصروع باید 3 سال تحت درمان باشد، تبعات قطع ناگهانی درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید