بعد از تماس با روحانی؛ امیر قطر با پوتین هم تلفنی گفت وگو کرد

به گزارش کنفرانس هکا، سه روز پس از گفت وگوی تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران، او امروز با رئیس جمهور روسیه نیز در تماسی تلفنی، گفت وگو کرد.

بعد از تماس با روحانی؛ امیر قطر با پوتین هم تلفنی گفت وگو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین و تمیم بن حمد رئیس جمهور روسیه و امیر قطر امروز پنجشنبه، تلفنی گفت وگو کردند.

شبکه خبری روسیا الیوم، گزارش کرد که طرفین مسائل مربوط به امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس را آنالیز کردند.

طبق این گزارش، کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) در وبسایت اطلاع رسانی خود اعلام نموده که طرف قطری با رئیس جمهور روسیه تماس گرفته و دو طرف، همچنین مسائل همکاری مشترک دو کشور در حوزه های سیاسی، مالی و تجاری را علاوه بر مسائل فرهنگی و بشردوستانه آنالیز نموده اند.

امیر قطر سه روز پیش نیز در تماسی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، ضمن تبریک عید قربان، مسائل دوجانبه و منطقه را با او آنالیز کرد. یک روز بعد از این تماس نیز محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با سفر به دوحه، با امیر قطر دیدار کرد.

دیدار ظریف با تمیم

شبکه الجزیره در سایت خبری خود نوشت، تمیم بن حمد امیر قطر، روز دوشنبه از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران میزبانی و پیغام مکتوب حسن روحانی رئیس جمهور ایران را درباره روابط دو کشور دریافت کرد.

خبرگزاری قطر نیز اعلام نموده بود که پیغام مکتوب رئیس جمهور ایران، درباره روابط دو کشور و راه های توسعه آن و شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی است. همچنین ظریف نیز در دیدار با محمد بن عبدالرحمن همتای قطری خود، تأکید نموده بود که تأمین امنیت آب های خلیج فارس، مسئولیت کشورهای ساحلی آن است.

ق

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4833

به "بعد از تماس با روحانی؛ امیر قطر با پوتین هم تلفنی گفت وگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از تماس با روحانی؛ امیر قطر با پوتین هم تلفنی گفت وگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید