آنالیز انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت های دندانی

به گزارش کنفرانس هکا، پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، رابطه قطر fixture ایمپلنت دندانی و افزایش دما را که ممکن است به دمای مرگ استخوان و شکست خوردن ایمپلنت های دندانی منجر گردد آنالیز کرد.

آنالیز انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت های دندانی

به گزارش خبرنگاران، مهرناز میردهقان درباره این تحقیق شرح داد: این پژوهش که روی سیستم ایمپلنتی BioHorizons اجرا شده است، در سطح بین المللی برای اولین بار است که انجام می گردد. در این پژوهش از روش های آزمایشگاهی، اعتبارسنجی و شبیه سازی به یاری نرم افزار Abaqus برای حصول نتیجه استفاده گردیده است.

این محقق واحد علوم و تحقیقات درباره نتایج این تحقیق، اظهار کرد: در نتیجه تحقیق معین شد برای fixture های قطر سه میلیمتر، هنگام نصب fixture دما به قدری افزایش پیدا نمی کند که موجب مرگ استخوان گردد و همچنین در fixture های با قطر بالای سه میلیمتر، نگرانی برای افزایش دما وجود ندارد.

وی که این تحقیق را با همکاری مشترک اساتید دانشگاه شهید بهشتی سامان داده است، گفت: در آینده در صدد تحقیق در مورد رابطه سرعت چرخاندن fixture با شکست ایمپلنت دندانی هستیم تا بتوان در زمینه کاهش شکست در کاشت ایمپلنت به دستاورد مطلوبی دست پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، این تحقیق در قالب سرانجام نامه با موضوع انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت های دندانی توسط مهرناز میردهقان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم و فناوری های پزشکی واحد علوم و تحقیقات به هدایت دکتر سیامک خرمی مهر و جمعی از اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی انجام گردیده است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 475

به "آنالیز انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت های دندانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت های دندانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید