بایدن: اقدامات ترامپ امنیت مردم آمریکا را به خطر می اندازد

به گزارش کنفرانس هکا، جو بایدن در آستانه سفر ترامپ به فرانسه برای شرکت در نشست گروه هفت، از اقدامات شرم آور او در مورد متحدان آمریکا انتقاد کرد.

بایدن: اقدامات ترامپ امنیت مردم آمریکا را به خطر می اندازد

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که بارها بر لزوم بازگرداندن وجهه دنیای آمریکا تاکید نموده، از تمایل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خرید گرینلند، اعمال فشار بر متحدان آمریکا برای افزایش مشارکت اقتصادی در ناتو و درخواست های او برای پیوستن مجدد روسیه به گروه هفت انتقاد کرد.

بایدن در بیانیه ای اظهار کرد: او به نزدیک ترین شرکای ما توهین نموده و دانمارک را که یکی از تواناترین متحدان ما است و بارها در کنار سربازان ما جنگیده و فداکاری نموده، تحقیر نموده است. او باردیگر به ناتو تاخته و با این کار بر باورش مبنی بر این که ناتو یک ابزار زورگیری از متحدان در ازای حفظ امنیتشان با مدیریت آمریکا است، تاکید نمود.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وی اضافه نمود: ترامپ به رغم سابقه دیرینه ولادیمیر پوتین در رفتار تهاجمی و تحریک آمیز علیه آمریکا و متحدانمان در اروپا، از بازگشت او به گروه هفت دفاع نموده است.

بایدن اظهار کرد: اقدامات ترامپ فقط شرم آور نیست، بلکه امنیت مردم آمریکا را به خطر می اندازد. هر اتفاقی ما را در صحنه دنیای منزوی تر نموده و نشان می دهد که شعاراول آمریکای ترامپ یعنی تنهایی آمریکا.

معاون سابق رییس جمهور آمریکا در ادامه اظهار کرد: روش ترامپ در بیش از دو و نیم سال ریاست جمهوری اش تعیین شده است. او هرگز هیچ فرصتی را برای تحسین دیکتاتورهایی مانند پوتین و کیم جونگ اون از دست نمی دهد و از هر فرصتی برای حمله به نزدیک ترین متحدان دموکراتیکمان استفاده می نماید. به نظر می رسد او به جای رهبری در کنار دموکراسی ها، در تیم مقابل قرار گرفته است.

بایدن که در کمپین خود تاکید دارد که ریاست جمهوری ترامپ برای یک دوره دیگر می تواند به سرانجام ناتو ختم گردد، در بیانیه خود گفت: ما روح این کشور را بازخواهیم گرداند و یک بار دیگر جامعه بین الملل را به سمتی راهنمایی خواهیم کرد که با مهم ترین ارزش های ما و دیگر بخش های دنیا آزاد همسو باشد، نه اینکه علیه آن بایستد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5276

به "بایدن: اقدامات ترامپ امنیت مردم آمریکا را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: اقدامات ترامپ امنیت مردم آمریکا را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید