شبه نظامیان کُرد باز هم از رویکرد آمریکا در قبال سوریه انتقاد کردند

به گزارش کنفرانس هکا، یک مقام وابسته به شبه نظامیان کرد سوریه، ضمن انتقاد از تصمیم آمریکا برای عقب نشینی از مناطق تحت کنترل این شبه نظامیان، گفت این گروه به دنبال توافق سیاسی با دمشق است.

شبه نظامیان کُرد باز هم از رویکرد آمریکا در قبال سوریه انتقاد کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان کرد سوریه با انتقاد دوباره از روینمودهای متناقض آمریکا در قبال این کشور، گفته اند که آماده ادامه مذاکره با نظام سوریه برای دستیابی به توافق سیاسی و همچنین پیوستن به ارتش سوریه هستند.

الهام احمد رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه (شاخه سیاسی گروه شبه نظامی موسوم به ائتلاف دموکراتیک) در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط تصمیم اولیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه را خودسرانه و غیرمنتظره خواند و گفت که این اتفاق بر دستاوردهای حاصل از جنگ با داعش و همچنین بر ثبات منطقه شرق سوریه و مسئله بازگشت آوارگان و سرکوب هسته های خفته داعش تاثیر منفی داشت.

احمد با بیان اینکه شبه نظامیان کرد انتظار چنین تصمیمی را از سوی واشنگتن نداشتند، اضافه نمود: دیپلمات ها و نظامیان آمریکایی وعده داده بودند که تا ایجاد راه چاره سیاسی نهایی در سوریه و مبارزه با هسته های خفته داعش در سوریه باقی می مانند و از مناطق حضور آمریکایی ها دفاع می نمایند و اجازه حمله هیچ طرفی به آنجا را نمی دهند.

این شخصیت کُرد سوری درباره انصراف فعلی آمریکا از تصمیم خود برای عقب نشینی از سوریه گفت: بله آمریکا منصرف شده است، اما مدت زمان ماندن آمریکایی ها در سوریه و مأموریت هایی که در مقطع پیش رو در این کشور خواهند داشت معین نیست. آمریکایی ها می گویند برای مبارزه با داعش می مانند و اینکه از چاه های نفت سوریه محافظت نمایند.

احمد با تأیید اینکه آمریکا حالا دیگر رسما به آنها ابلاغ نموده که در سوریه می مانند، اضافه نمود: آمریکایی ها می گویند برای مبارزه با تروریسم به حضور خود ادامه می دهند و همچنین برای حفاظت از چاه های نفت تا به دست داعش و سایرین نیافتد.

نظامیان آمریکایی به سوریه بازگشتند، اما نه برای حمایت از کُردها

وی درباره اینکه آیا آمریکا پایگاه هایی در نزدیکی چاه های نفت سوریه ایجاد نموده است، گفت: پیشتر، پایگاه هایی نظامی در آنجا داشتند، اما حالا که نیروهایشان بازگشته اند حضور خود را در آنجا تقویت نموده اند. همه نظامیان آمریکایی که از سوریه خارج شده بودند بازگشتند. اما این بار حضورشان در یک وسعت جغرافیایی کم تر یعنی نصف قبل محدود شده است.

احمد گفت که در سفر به واشنگتن با مقامات وزارتخانه های دفاع و خارجه آمریکا و نمایندگان کنگره درباره تهدید ترکیه و حملات آن و همچنین تضمین حضور آنها در فرایند سیاسی حل بحران سوریه در ژنو گفت وگو نموده است.

این شخصیت کُرد اذعان داشت که دیدگاه و راهبرد دولت آمریکا در قبال آینده گروه دموکراتیک سوریه روشن نیست، اما کنگره تصمیم هایی را برای اعمال تحریم ها و مجازات هایی علیه ترکیه گرفته است.

احمد در ادامه با تاکید بر اینکه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه طبق هیچ برنامه زمانی معینی نیست، اضافه نمود: این بسته به راهبرد آنها دارد که تا کی می مانند. تاکنون دلایل ماندنشان در سوریه معین نیست. از همین رو نمی دانیم آنها یک ماه، دو ماه یا یک سال می مانند.

احمد در ادامه از کشورهای اروپایی خواست ضمن خاتمه دادن به تهدید ترکیه و مجازات آن واردات سلاح به ترکیه را متوقف و تحریم های مالی علیه این کشور تحمیل نمایند. او همچنین خواهان اعزام نیروهای بین المللی به مرزهای سوریه برای تضمین بازنگشتن داعشی ها به کشورهای اروپایی شد.

وی درباره داعشی های خارجی هم گفت: ما می خواهیم دادگاه های ویژه ای را برای داعش ترتیب دهیم و از زندان ها و اردوگاه ها با نیروهای خود برای امنیت داخلی محافظت کنیم و در حال حاضر در حال بحث با فرانسوی ها در موضوع محاکمه داعشی ها هستیم.

رئیس کمیته اجرای گروه دموکراتیک سوریه با رد تصمیم این گروه برای تحویل داعشی ها به نظام سوریه، گفت: البته اگر حمله داعش ادامه یابد ممکن است نظام سوریه یا روسیه یا ترکیه آنها را تحویل بگیرد یا این تروریست ها بگریزند. از همین رو خواهان توقف عملیات ترکیه و حمله نظامی هستیم.

احمد در پاسخ به سوال الشرق الاوسط درباره اینکه آیا انتظار دارید آمریکا به نفع شما علیه ترکیه که عضو ناتو و گروه بیست است، عمل کند، گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی می دانند که ترکیه خیلی زیاد به روسیه نزدیک شده و جانب آن را می گیرد، بنابراین تصمیم دست خودشان است که شریکشان را برگزینند.

وی ترکیه را حامل اصلی داعش خواند و گفت: اگر رابطه بین آمریکا و اروپا با ترکیه ادامه یابد یعنی آنها می خواهند با کشور حامی تروریسم رابطه داشته باشند.

احمد با رد اینکه گروه دموکراتیک سوریه به دنبال پیاده کردن یک پروژه قومی یا به تعبیر بعضی تشکیل یک کشور قومی است، گفت: ما به عنوان ملت کُرد حقوق قومی خود را داریم و به عنوان ملت سوریه هم حقوق سوری خود را داریم. این دو قضیه مکمل یکدیگرند و بدون حل مسئله کُردهای سوریه، حل بحران سوریه غیرممکن است.

رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه گفت که این گروه هرگز به دنبال ایجاد منطقه کردستان نیست، اما حقوق خودش را مطالبه می نماید.

احمد نتیجه مذاکرات بین نیروهای دموکراتیک سوریه با دمشق تحت نظارت روسیه را یک توافق نظامی خواند و گفت: نیروهای دولت سوریه و پلیس روسیه همه مرزها را تحویل گرفتند و فقط منطقه مورد توافق بین ترکیه و روسیه که مابین راس العین و تل ابیض است باقی گذاشتند که ترکیه آن را منطقه امن می خواند و ما آن را منطقه جهنم می خوانیم، زیرا ترکیه می خواهد از آنجا برای رد کردن تروریست های داعش استفاده کند.

این شخصیت کُرد سوریه از کوشش گروه متبوعش برای به رسمیت شناخته شدن خودمدیریتی شرق سوریه در قانون اساسی جدید سوریه گفت: این به معنای خودمختاری کُردها نیست. خودمدیریتی، بخشی از سوریه محسوب می گردد. به موجب چنین توافقی اختیارات بین دولت مرکزی و طرف های کُرد تقسیم می گردد. خودمدیریتی بخشی از سوریه و قانون اساسی سوریه می گردد و اداره منطقه در چارچوب اختیارات معینی انجام می گردد.

وی با بیان اینکه هنوز گروه متبوع وی در زمینه توافق سیاسی با نظارت روسیه وارد مذاکره با دمشق نشده است، گفت: ما اعلام آمادگی کردیم. آمریکایی ها هم در جریان این قضیه هستند و گفتند که شما خودتان تصمیم بگیرید و عمل کنید.

احمد در پاسخ به سوال الشرق الاوسط که یعنی آیا آمریکایی ها شماره را به مذاکره با دمشق تحت نظارت روسیه تشویق کردند، گفت: بله طبعا، همین گونه است، زیرا آنها دیگر خودشان از مرزهای سوریه عقب نشینی کردند.

وی درباره اینکه راه چاره اختلافاتشان با دمشق چیست، گفت: چارچوب کلی را گفتم، اما هنوز اقدامات عملی آغاز نشده است.

احمد شمار نیروهای دموکراتیک سوریه را هفتاد هزار نفر و با محاسبه نیروهای پلیس آنها را یکصد هزار نفر خواند.

وی حفظ این نیروها به موجب یک توافق با دمشق را خواهان شد و اضافه نمود: آنها می توانند به عنوان نیروهایی ویژه به ارتش سوریه ملحق شوند. یعنی باید خودمدیریتی عنوان اصلی این نیروها باشد و یک رابطه قانونی با وزارت دفاع سوریه وجود داشته باشد.

ق

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7313

به "شبه نظامیان کُرد باز هم از رویکرد آمریکا در قبال سوریه انتقاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان کُرد باز هم از رویکرد آمریکا در قبال سوریه انتقاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید