ایجاد زنجیره فراوری کلید حل بسیاری از مسائل بخش کشاورزی است

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، محمود حجتی عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه کنسانتره شاهرود بابیان اینکه تعاونی روستایی را مکلف به مشخص تکلیف این کارخانه می کنیم، ابراز داشت: این نگاه که تعاونی روستایی کارخانه کنسانتره را اجاره و در آینده بتواند بخرد یعنی ایجاد زنجیره فراوری و این مهم کلید حل بسیاری از مسائل بخش کشاورزی است.

ایجاد زنجیره فراوری کلید حل بسیاری از مسائل بخش کشاورزی است

وی اضافه نمود: کشاورز نباید نگران این باشد که محصول او با هزار مسائل قهری که وجود دارد مفت به دست دلالان این بخش برسد که ایجاد این زنجیره فراوری دست سودجویان و واسطه گران را از بازار کوتاه می نماید.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی، غذایی و تکمیلی در وزارت خانه پیگیری می گردد، ابراز داشت: در بحث سیب زمینی و سایر محصولات به دنبال این هستیم تا صنایع پایین دستی را تا عرضه مستقیم به دست مصرف کننده برسانیم.

حجتی در ادامه توضیح داد: در بحث خسارات خشک سالی و سرمازدگی که طی چند سال گذشته بخش کشاورزی را تحت تأثیر خود قرار داده، با توجه به خسارات بالای سرما در بهار سال جاری این موضوع به صورت چالش جدی مطرح است که ماه ها وزارت جهاد و ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور کار خود را به انجام رساندند و باید در سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بابیان توسعه همه جانبه بخش کشاورزی در دستور کار است، اضافه نمود: علیرغم پیگیری های مکرر هنوز استمهال وام ها توسط بانک ها ابلاغ نشده است که اگر این اتفاق رخ دهد می تواند بخش عمده ای از مسائل بهره برداران را حل نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 466

به "ایجاد زنجیره فراوری کلید حل بسیاری از مسائل بخش کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زنجیره فراوری کلید حل بسیاری از مسائل بخش کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید