امتحانات نهایی مدارس از دوم دی ماه شروع می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، امتحانات نهایی کلیه رشته های تحصیلی دوره های متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای)، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه در دی ماه سال تحصیلی 99 - 1398 از دوم دی ماه شروع می گردد.

امتحانات نهایی مدارس از دوم دی ماه شروع می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دانش آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)، سال سوم متوسطه رشته های نظری شیوه نیمسالی- واحدی (بزرگ سالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد) سال سوم متوسطه رشته های فنی و حرفه ای و دوره پیش دانشگاهی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد) باید در آزمون دروسی که نهایی هستند شرکت نمایند.

دفترسلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش توصیه های تغذیه ای برای دانش آموزان در زمان امتحانات دارد:

نحوه تغذیه در زمان امتحانات نقش مهمی در کارایی وعملکرد مغز دارد. در زمان امتحانات معمولا دانش آموزان دچار اضطراب و استرس می شوند. دراثر اضطراب واسترس میزان ترشح هورمون آدرنالین وکورتیزول دربدن افزایش می یابد که به بدن یاری می نماید انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس داشته باشد.

با رعایت نکاتی در تغذیه روزانه می توان از استرس واضطراب پیشگیری کرد.

- مصرف مواد غذایی کافئین دار را محدود کنید. چای وقهوه و حتی بعضی شکلات ها دارای کافئین هستند. کافئین اگر چه در کوتاه مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می گردد، اما مصرف زیاد آن در بلند مدت باعث برهم خوردن تمرکز حواس و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می گردد.

- آبمیوه های صنعتی نیز به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی مناسب نیستند. آبمیوه های صنعتی و نوشیدنی های شیرین به این دلیل که انرژی زیادی را یک جا تخلیه و آزاد می نمایند، استرس زا هستند. مصرف آبمیوه طبیعی وتازه که در منزل تهیه می گردد مناسب است.

- مصرف روزانه دو تا سه واحد از گروه شیر و مواد لبنی (ماست، پنیر) که حاوی ویتامین های گروه ب بخصوص ویتامین ب2، ب. 12 هستند و هم چنین مصرف روزانه پنج تا سه واحد از سبزی ها و دو تا چهار واحد از گروه میوه ها به نشاط دانش آموز یاری می نماید.

- مصرف آب، شیر و لبنیات تسکین بخش هستند و می توانند در کاهش استرس دانش آموزان موثر باشند. دانش آموزان بهتر است در موقع امتحان و استرس، از غذا های سبک وزود هضم و غذا هایی که انرژی شان به مرور آزاد می گردد، استفاده نمایند. غلات و موادی حاوی کربوهیدرات های پیچیده که حاوی فیبر بیشتری هستند از جمله نان های سبوس دار مثل نان سنگک و نان جو یافت می گردد سبب کاهش استرس در افراد می گردد.

- در ایام امتحانات نباید وعده های غذایی را حذف کرد، به خصوص صبحانه در کنترل استرس نقشی اساسی دارد، زیرا در هنگام صبح، میزان ترشح کورتیزول به بیشترین حد خود می رسد و صبحانه سبب کنترل استرس می گردد.

- توصیه می گردد درایام امتحانات از مصرف غذا های چرب وشور بخصوص فست فود ها خودداری گردد، زیرا غذا های چرب و شور دیرتر هضم می شوند و در شرایط استرس زا مانند ایام امتحانات، در کارکرد دستگاه گوارش اختلالاتی مانند ا. سوءهاضمه و تهوع ایجاد می نمایند. خوردن غذای چرب و سنگین قبل از امتحان موجب خواب آلودگی در جلسه امتحان می گردد..

- مصرف انواع مغز ها به دلیل اینکه حاوی اسید های چرب ضروری امگا 3 وامگا 6 و بسیاری از املاح معدنی مثل آهن و روی هستند به یادگیری و تمرکز حواس یاری می نمایند. به عنوان میان وعده در ایام امتحانات توصیه می گردد از انواع مغز ها استفاده گردد.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7715

به "امتحانات نهایی مدارس از دوم دی ماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات نهایی مدارس از دوم دی ماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید