الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد

به گزارش کنفرانس هکا، بحث اخراج کارمندان و تعدیل نیرو حدود چند ماه است که در دنیای گیمینگ جاری شده است. مسائل مالی و عدم استقبال گیمرها از برخی بازی ها باعث شده تا ما شاهد تضعیف شرکت های مختلف بشویم و در نتیجه افراد زیادی از این شرکت ها خارج شوند. حال این موضوع به شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) نیز راه پیدا کرده و این شرکت نیز قصد دارد 5 درصد از کارمندان خود را اخراج کند.

الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد

در سال 2023 این شرکت اعلام کرد که حدود 13400 نفر کارمند داشته است. در نتیجه 5 درصد این افراد معادل 670 نفر است که باعث می شود سهم زیادی از کارمندان شرکت الکترونیک آرتز از این شرکت جدا شوند. طبق چیزی که اعلام شده شرکت الکترونیک آرتز قرار است از ساخت عناوینی که برای آن ها موفقیتی در آینده نمی بیند فاصله بگیرد. به همین دلیل روند این شرکت کمی تغییر کرده است.

طبق چیزی که رسانه های مختلف اعلام کرده اند چند بازی از مجموعه های مختلف الکترونیک آرتز منحل شده و کارمندان آن نیز به قسمت های دیگر این شرکت منتقل شده اند. نکته اینجاست که هنوز دو بازی بلک پنتر (Black Panther) و مرد آهنی (Iron Man) در حال ساخت هستند و در این دو پروژه تغییری ایجاد نشده است.

در سال 2022 شرکت الکترونیک آرتز و ریسپاون (Respawn) اعلام کردند که در حال ساخت دو بازی مختلف از جهانی جنگ ستارگان هستند. یکی از این عناوین در سبک استراتژی بوده و مورد دیگر در سبک اول شخص است. حال اینطور که به نظر می رسد یکی از بازی های منحل شده همین عنوان اول شخص جنگ ستارگان بوده و کارمندان آن به بخش های دیگر انتقال پیدا کرده اند.

این جنبش و تغییرات در شرکت الکترونیک آرتز باعث شده تا این شرکت تمرکز بیشتری روی پروژه های ارزشمند خود داشته باشد. در اصل این شرکت قصد دارد تا بازی های ورزشی خود را بیشتر توسعه داده و تمرکز زیادی روی عناوین آنلاین داشته باشد. همینطور اینکه الکترونیک آرتز بیشتر به نظر کاربران توجه خواهد کرد تا طرفداران خود را راضی نگه دارد.

تغییرات شرکت الکترونیک آرتز

رئیس شرکت الکترونیک آرتز به نام اندرو ویلسون (Andrew Wilson) در یک نامه اعلام کرده که تمام تلاش خود را کرده تا کمترین آسیب را به تیم شرکت وارد کند. با این حال برخی افراد از این تغییرات در شرکت الکترونیک آرتز آسیب دیده و همین موضوع باعث شده که یک تعدیل نیروی گسترده در شرکت الکترونیک آرتز ایجاد شود.

در نامه ویلسون ذکر شده که برنامه های شرکت الکترونیک آرتز به طور کامل تغییر کرده است. در اصل برای پیشرفت این شرکت نیاز دارد تا به نظر کاربران توجه کند و در حال حاضر جهانی گیمینگ بیشتر به سمت عناوین سرویس آنلاین و جهان باز است. در نتیجه این شرکت نیز تصمیم گرفته تا کمتر به بازی هایی که مورد استقبال نیستند توجه کند و بیشتر به سمت ساخت عناوینی حرکت کند که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.

تغییر در شرکت ریسپاون

زمانی که شرکت الکترونیک آرتز به شرایط شرکت ریسپاون توجه کرده متوجه شده که بیشتر عناوینی که مورد استقبال قرار می گیرند عناوین جدای (Jedi) و بازی های خود شرکت ریسپاون است. در نتیجه الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا ساخت بازی اول شخص جنگ ستارگان را منحل کرده تا تمرکز شرکت بیشتر روی بازی های حال حاضر و پروژه های دیگر باشد. نکته اینجاست که منحل کردن یک پروژه آسیب زیادی به یک شرکت می زند. بسیاری از افراد ناامید شده و حتی انرژی بسیاری از آن ها نیز از دست می رود.

با این حال اینطور که به نظر می رسد تمرکز شرکت الکترونیک آرتز روی این بازی نیست. نکته اینجاست که دو عنوان اول شخص جنگ ستارگان قبلی سری بتل فرانت (Battlefront) بودند که به دلیل سیاست های اشتباه الکترونیک آرتز از بین رفتند. مگرنه شرکت سازنده این دو بازی یعنی دایس (Dice) عملکرد خوبی در زمینه طراحی اینن عناوین داشت.

تغییرات استودیوی بتلفیلد

مجموعه بتلفیلد برای شرکت الکترونیک آرتز اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصاً اینکه عناوین این شرکت قالباً با استقباال بسیار خوبی روبرو شده و تنها مورد آخر بود که اصلاً عملکرد جالبی نداشت. حال با توجه به اینکه مدیران این بخش تغییر کرده و وینس زمپلا (Vince Zampella) و بایرون بید (Byron Beede) اداره این بخش را در دست گرفته اند، بتلفیلد قرار است دوباره به دوران اوج خود بازشود.

نکته جالب اینجاست که الکترونیک آرتز تمام تمرکز خود را روی این بخش گذاشته و تصمیم گرفته بزرگترین تیم تاریخ بتلفیلد را بسازد. پس از اینکه مدیر قبلی بتلفیلد از این پروژه جدا شد، شرکت الکترونیک آرتز به سرعت آن را با مدیر بخش کرایتریون (Criterion) جایگزین رده تا بخش تک نفره بتلفیلد نیز نسبت به قبل بهبود داشته باشد. نکته جالب اینجاست که سه بخش دایس، ریپل و کرایتریون با یکدیگر برای ساخت بازی بعدی بتلفیلد همکاری خواهند کرد.

تغییرات بخش موبایل

بخش موبایل بتلفیلد همیشه اهمیت بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه موبایل همچنان پرمخاطب ترین پلتفرم گیمینگ بوده و فرصت زیادی برای رشد در آن وجود دارد. حال با این تغییرات نو در الکترونیک آرتز تیم سازنده به شدت روی این بخش متمرکز بوده و اولویت های مشخص تری دارد. در 6 ماه گذشته الکترونیک آرتز بخش HD و موبایل را با یکدیگر ادغام کرده تا کیفیت عناوین موبایل الکترونیک آرتز بیشتر بشود.

در ادامه این شرکت قصد دارد تا یک رزومه قدرتمند برای خود در جهانی گیمینگ روی موبایل طراحی کند. در نتیجه بسیاری از عناوین قبلی این شرکت مثل F1 موبایل و ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) قرار است متوقف شده و تنها به شکل رزومه در تاریخچه شرکت الکترونیک آرتز باقی بمانند.

تغییرات دیگری نیز در این شرکت ایجاد شده که باعث می شود الکترونیک آرتز از همیشه متمرکزتر باشد. در این چند سال اخیر این غول جهانی گیمینگ اصلاً عملکرد خوبی نداشت و به ندرت بازی های با کیفیت عرضه می کرد. همین موضوع باعث عدم استقبال کاربران و مسائل داخلی در شرکت شد. در نتیجه الکترونیک آرتز نیز تصمیم به تغییر کامل گرفته و این موضوع یک نکته مثبت است.

البته مشکل اینجاست که به بهانه تغییر دیدگاه و موارد دیگر چندین شرکت گیمینگ در حال اخراج کارمندان خود هستند. این تعدیل نیرو باعث شده که این شرکت های بزرگ ضعیف شده و البته فرصت برای شرکت های مستقل ایجاد شود. امکان دارد که در آینده و به زودی ما شاهد قوی شدن شرکت های مستقل باشیم که از نیروهای قدیمی و با تجربه شرکت های بزرگ مثل الکترونیک آرتز و مایکروسافت یا حتی سونی استفاده می کنند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اسفند 1402 بروزرسانی: 12 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15594

به "الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید