با کار زیاد، عمرتان را کوتاه نکنید!

به گزارش کنفرانس هکا، ساعات کاری زیاد، عمرتان را کم می نماید

به گفته پزشکان کار بیش از انداره و طولانی مدت، منجر به بیماری و به خطر انداختن سلامت بدن می گردد. این تصور که با کار طاقت فرسا و طولانی مدت به پیروزیت نزدیک می شوید، در فکر همه ما نهادینه شده است ولی واقعا به این صورت نیست. شاید با خودتان فکر کنید چطور می گردد، کم کار کنید و پیروز باشید! نکته همینجاست، شما چه تعریفی از پیروزیت دارید؟ شاید این چیزی که شما در فکر دارید، به از دست دادن سلامتیتان منجر گردد، پس بهتر است تعریفتان را تغییر دهید. اما چرا کار زیاد عمر را کوتاه می نماید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با کار زیاد، عمرتان را کوتاه نکنید!

کار کردن زیاد، خطر بروز سکته مغزی را بالا می برد و 40 ساعت کار در هفته، تا 10 برابر بیشتر منجر به فوت می گردد. آنالیز ها در طی 9 سال نشان داده اند که کنار گذاشتن سرگرمی و تعطیلات احتمال حمله قلبی را 30 تا 50 درصد افزایش و طول عمر را تا 20 درصد کاهش می دهد و بعلاوه زمینه افسردگی و بیماری سرطان را فراهم می نماید. نشستن طولانی مدت مقابل کامپیوتر یا در جلسات اداری هم ابتلا به دیابت، سرطان و کاهش عمر را منجر می گردد.

سال در شرکت یاهو به کار گرفته می شد و فکر می کردند با قدرتی که دارد، می تواند برنامه ها و اهداف شرکت را بازسازی کند. او زنی بود که پا جای کارلی فیورینا، مدیرعامل اسبق شرکت هیولت پکارد و مگ ویتمن، مدیرعامل اسبق شرکت ای-بی گذاشته بود و بسیاری بر این عقیده بودند که اگر راه نجاتی برای یاهو وجود داشته باشد، کلیدش در دستان میر است.

میر به منظور ساده کردن فرآیند بروکراسی و بهبود بخشی به فرهنگ شرکت، یک برنامه آنلاین تازه را به نام PB&J راه اندازی کرد. کارمندان می توانستند شکایات و مسائل خود را با این برنامه ثبت نمایند و بعلاوه در خصوص مسائلی که شرکت با آن روبرو بود، نظر و رأی بدهند. اگر مسئله ای 50 رأی می گرفت، مدیریت آنلاین به صورت اتوماتیک تحقیقاتش را درباره آن مشکل شروع می کرد و به آنالیز موضوع می پرداخت.

اگر کارفرما یا شرکت از شما می خواهد اضافه کاری بگیرید و بیش از 40 ساعت در هفته کار کنید، این موضوع توازن سلامت و زندگی شما را به هم می زند؛ یا اگر شغل آزاد دارید و بدون استراحت و گذراندن تعطیلات، پیوسته و طولانی کار می کنید، سلامت خود را به طور جدی در خطر می اندازید.

توصیه

اگر در سازمانی کار می کنید که ساعات طولانی مشغول هستید، به فکر پیدا کردن کاری کم خطرتر یا برپایی کسب وکار خودتان باشید تا سال های محدودتری در معرض فشار شغل فعلی تان قرار گیرید. اما اگر خودتان به طولانی کار کردن وابستگی دارید، ضروری است برنامه ریزی شخصی کنید و کارتان را به 40 تا 50 ساعت در هفته کاهش دهید و با وسوسه شدن مقابله کنید. باور کنید معنای موفقیت، کار کردن تا سرحد مرگ نیست!

در فوریه سال 2013، میر تغییری در سیاست های پرسنل شرکت به وجود آورد که تمامی کارمندان دورکار را به دفتر شرکت بازگرداند. کمی بعد او قوانین مرخصی زایمان کارمندان زن را هم تغییر داد و یک یاری هزینه زایمان و یک هدیه اقتصادی برای والدین کودک را به تسهیلات موجود افزود. در این زمان میر به خاطر بسیاری از تصمیم های مدیریتی خود، بخصوص محدودیت و ممنوعیت دورکاری، تحت انتقاد شدید نشریات نیویورک تایمز و نیویورکر نهاده شد.

میر برای نجات یاهو ایده های مختلفی را امتحان کرد. در 20 می 2013، یاهو را متقاعد کرد که Tumblr را به مبلغ 1.1 میلیارد دلار بخرد. به نظر می آمد که کوشش ها به جایی نمی رسند: در جولای سال 2013 بازهم شاهد کاهش درآمدها بودند، گرچه سود نسبت به سال های گذشته کمی بالاتر رفته بود. واکنش وال استریت قابل پیش بینی بود: ارزش سهام یاهو 1.7% سقوط کرد. در سپتامبر همان سال اعلام شد که قیمت سهام یاهو از زمانی که میر مدیرعامل شده، دو برابر شده است؛ اما دلیل این افزایش به تجارت های شرکت تجاری چینی Alibaba Group با یاهو نسبت داده شد که قبل از انتصاب میر رخ داده بود.

شرکت یاهو همچنان در بحران دست وپا می زد. میر برنامه حساب شده ای برای برگرداندن یاهو به صحنه داشت. درحالی که گوگل و مایکروسافت علاقه خود را به خرید این شرکت ابراز نموده بودند،

منبع: الی گشت
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13912

به "با کار زیاد، عمرتان را کوتاه نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کار زیاد، عمرتان را کوتاه نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید