افزایش حملات سایبری در دنیا با دو استثنا

به گزارش کنفرانس هکا، گزارش جدید مؤسسه امنیتی سونیک وال نشان می دهد میزان حملات سایبری در دنیا در سال 2018 افزایش یافت. این شرکت به عنوان نمونه به افزایش 53 درصدی حملات بدافزاری اشاره نموده است.

افزایش حملات سایبری در دنیا با دو استثنا

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از آسین ایج، در گزارش تهدیدات سایبری سال 2019 این مؤسسه که با آنالیز اطلاعات جمع آوری شده به وسیله بیش از یک میلیون حسگر سونیک وال تهیه شده، تصریح شده که میزان حملات باج افزاری در دنیا هم در سال 2018 نسبت به سال قبل از آن 49 درصد افزایش یافته است.

در حالی که حملات سایبری در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا در حال افزایش است، هند و انگلیس از معدود کشورهایی هستند که با اقدامات اجرا شده پیروز شده اند میزان حملات سایبری را در داخل کشورهای خود کاهش دهند.

سونیک وال 3.9 تریلیون حمله سایبری مختلف را در بیش از 215 کشور دنیا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و روزانه بیش از 200 هزار نوع بدافزار مختلف را شناسایی و با نمونه های قبلی مقایسه نموده تا از شدت فعالیت های مخرب در این حوزه آگاه گردد.

آنالیز های این شرکت نشان داده علت کاهش حملات سایبری در بعضی کشورها عبارت است از تمهیدات اندیشیده شده توسط شرکت های بزرگ تجاری به منظور ایمن سازی شبکه های رایانه ای و جلوگیری از نفوذ بدافزارها و باج افزارها به درون رایانه ها و گوشی ها، استفاده از فناوری های هوشمند برای پیش بینی فعالیت های بدافزاری و جلوگیری از غافلگیری و مسدود کردن راه های نفوذ آنها و در نهایت ارائه آموزش های گسترده عمومی.

از جمله دیگر یافته های این گزارش می توان به بلوکه شدن 10.52 میلیارد حمله بدافزاری در سال 2018، افزایش 217.5 درصدی حملات سایبری به زیرساخت های اینترنت اشیا، بلوکه شدن 2.8 میلیون حمله بدافزاری رمزگذاری شده که نسبت به سال 2017 حدود 27 درصد افزایش یافته و افزایش 56 درصدی حمله به اپلیکیشن های تحت وب اشاره نمود.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2539

به "افزایش حملات سایبری در دنیا با دو استثنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حملات سایبری در دنیا با دو استثنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید