محصولات برنده و بازنده اوپو در سال 2021

به گزارش کنفرانس هکا، در حالی که اولین اعضای سری اوپو رینو 5 در سال 2020 از راه رسیدند، بعضی از آن ها بسیار دیرتر (از جمله یکی در 31 دسامبر) و بعضی دیگر در سال 2021 وارد بازار گوشی های هوشمند شدند. اوپو یکی از برندهای معروف و بسیار خوب چینی است که گوشی های خود را با قابلیت های مناسب و قیمت منطقی راهی بازار می نماید. سال جاری نیز شاهد عرضه اوپو رینو 6 و اخیراً سری رینو 7 بودیم. در سری A و F نیز اوپو از گوشی های متعددی رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم تا به برترین و بدترین محصولات اوپو در سال 2021 بپردازیم و یک جمع بندی از عملکرد کلی این شرکت چینی داشته باشیم.

محصولات برنده و بازنده اوپو در سال 2021

برنده: گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس 3 پرو

بیایید با برترین ها آغاز کنیم؛ جایی که گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس 3 پرو در صدر فهرست برترین های سال 2021 اوپو واقع شده است. این گوشی که در ماه مارس (اسفند ماه) از آن رونمایی شد، طراحی بسیار مجذوب نمایندهی دارد و سیستم دوربین قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار داده است. طرح خاص و مجذوب نماینده این گوشی هوشمند برنده جایزه Red Dot شد که البته به لطف پنل شیشه ای تخت آن کاربران را مجذوب خود نموده است.

ساختن این نوع از پنل ها اصلا کار ساده ای نیست. طبق اعلام این شرکت چینی، تهیه یک ورق شیشه ای صاف برای انطباق با قاب این گوشی فرآیندی است که 40 ساعت طول می کشد. در حالی که استفاده از شیشه در طراحی پنل این گوشی مجذوب نمایندهیت های خاص خود را دارد، اما این شرکت نسخه دیگری از این گوشی را به نام Cosmic Mocha با قابی از جنس چرم گیاهی عرضه کرد که از طراحی زیبایی بهره می برد.

اوپو فایند ایکس 3 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن QHD+ است که این نمایشگر به گوشی اجازه می دهد تا رفرش ریت را بین 5 تا 120 هرتز تغییر دهد. این گوشی بعلاوه از تاچ سمپل ریت 240 هرتز پشتیبانی می نماید. قلب تپنده این گوشی پرچم دار تراشه اسنپدراگون 888 است که کاربران می توانند از اینترنت نسل پنجم نیز در این گوشی بهره ببرند.

مودم 5G فایند ایکس 3 پرو از 13 باند پشتیبانی نموده که خبر خوبی برای کاربران محسوب می گردد. منبع انرژی این گوشی هوشمند باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ بی سیم 30 واتی پشتیبانی می نماید و در مدت 80 دقیقه از شارژ 0 به 100 درصد می رسد. کاربران در انتخاب پیکربندی این گوشی تنها یک گزینه در اختیار دارند و آن هم شامل 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 می گردد.

دوربین قدرتمند این گوشی هوشمند یکی از مقوله هایی است که بسیار مورد توجه کاربران این شرکت چینی قرار گرفته است. قبل از رونمایی این گوشی، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اوپو با سونی برای ساخت و توسعه یک حسگر سفارشی همکاری نموده که این سنسور را در اوپو فایند ایکس 3 پرو در دسترس قرار داده است. بخش دوربین این گوشی هوشمند از آرایش دوربین 4گانه بهره می برد که لنز اصلی و اولترا واید مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی هستند. این سنسور سفارشی سونی در میزان 1/1.56 اینچ از OIS ،EIS و فوکس اتوماتیک تمام پیکسل Omni-directional بهره می برد که باید فوکوس سریع و دقیق را در همه شرایط نوری در اختیار کاربران قرار دهد.

سنسور IMX766 سونی علاوه بر این گوشی، در گوشی های هوشمند شرکت های دیگری نظیر ریلمی، وان پلاس و ویوو نیز استفاده شده است. دیگر لنز های سیستم دوربین این گوشی هوشمند را یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 5 برابری و یک دوربین کوچک 3 مگاپیکسلی تشکیل می دهد. لنز تله فوتوی این گوشی دارای فاصله کانونی موثر 52 میلی متری (حدود 2 برابر زوم اپتیکال) است که بقیه آن به وسیله زوم دیجیتال پوشانده می شوند. دوربین ماکروی این گوشی نیز زوم 60 برابری دارد که همگی این قابلیت ها نشان از قدرت بالای سیستم دوربین اوپو فایند ایکس 3 پرو است. بعلاوه باید به قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080P این گوشی نیز اشاره کنیم.

در پنل جلویی یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی به چشم می خورد که این لنز نیز از کیفیت خوبی برای عکاسی سلفی و برقراری تماس های ویدیویی برخوردار است. این شرکت چینی نسخه های محدودی از این گوشی را نظیر Mars Exploration Edition روانه بازار نموده، اما موردی که می خواهیم به طور خلاصه به آن اشاره کنیم، نسخه محدود الهام گرفته شده از کداک با طراحی مبتنی بر دوربین کداک 35 است. این گوشی خاص که با موضوع دوربین روانه بازار شده، با نسخه اصلی اوپو فایند ایکس 3 پرو به لحاظ سخت افزاری تفاوتی ندارد.

بیشترین تغییر مربوط به بخش دوربین است؛ جایی که ما شاهد یک سیستم دوربین 4 گانه با چنیش 3+13+50+50 مگاپیکسل هستیم. موارد بیشتری در خصوص فایند ایکس 3 پرو وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم، اما این موارد به بخش بعدی یعنی رابط کاربری ColorOS تعلق دارد.

برنده: رابط کاربری ColorOS

اندروید 12 در تاریخ 18 می (28 اردیبهست ماه) وارد فاز بتا شد و درست در همان روز اوپو گفت که یک سیستم عامل بتا برای گوشی هوشمند فایند ایکس 3 پرو در نظر دارد. اگر بخواهیم منصف باشیم، این رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال زیبا است. اما همین اقدام اوپو تعهد این شرکت را نسبت به به روز رسانی به موقع سیستم عامل اندروید نشان می دهد. رابط کاربری ColorOS 12 در اواسط سپتامبر در کشور چین معرفی گردید و گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس 3 پرو اولین گوشی بود که نسخه تازه این رابط کاربری را در سطح دنیای دریافت کرد.

اوپو گفت که سری فایند ایکس 3 سه سال پشتیبانی نرم افزاری خواهد داشت و این یعنی یک سال بیشتر از بیشتر مدل های اوپو. به بیانی دیگر کاربران سری پرچم دار فایند ایکس 3 اوپو دو سال به روزرسانی سیستم عامل، به علاوه یک سال اضافی پک های امنیتی را دریافت خواهند کرد. این امکان نیز وجود دارد که شرکت بسته به نحوه انجام آزمایشات داخلی، این مدت را تا چهار سال نیز افزایش دهد.

اوپو در رابط کاربری ColorOS 12، توجه ویژه ای به مقوله های امنیت، عملکرد و ظاهر پیشرفته داشته است. این شرکت چینی از موتور یادگیری ماشینی تازهی بهره گرفته که می تواند پردازش های مختلف را اولویت بندی کند. بعلاوه با تقسیم وظایف پردازشی، موجب کاهش افت عملکرد در طولانی مدت خواهد شد. برای ارائه یک ظاهر پیشرفته تر و در عین حال تازه، اوپو فضای این رابط کاربری را کمی بازتر و روشن تر نموده تا کاربران محتواهای دلخواه خود را بهتر مشاهده نمایند. قابلیت بسیار کاربردی مالتی تسکینگ نیز به این رابط کاربری اضافه شده که کاربران با آن می توانند به صورت یکپارچه به کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز متصل شوند و از آن بهره ببرند.

بد نیست اشاره کنیم که تغییرات عمده ای برای اینکه نرم افزار آینده گوشی های اوپو چگونه خواهد بود، اتفاق افتاده است. یک شرکت تازه به نام Oplus تشکیل شده که مالک 100٪ اوپو و بیشتریت سهام وان پلاس (به علاوه سهام ریلمی) است. این شرکت به اوپو و وان پلاس اجازه می دهد تا از منابع برای توسعه محصولات خود بهره ببرند. اولین قدم مهم شرکت Oplus، پیوستن به بخش تحقیق و توسعه اوپو و وان پلاس بود که در ژانویه انجام شد. قدم بعد ادغام شدن ColorOS و OxygenOS بود (HydrogenOS برای چین قبلاً با ColorOS جایگزین شده بود). دو تیم نرم افزاری برای کار روی بخش های داخلی با هم ترکیب شدند (به مدیریت رئیس OxygenOS)، اما قسمت های ظاهری نرم افزار همچنان مطابق با احتیاجهای مشتریان مختلف اوپو و وان پلاس سفارشی سازی می شوند.

بازنده: سری گوشی های هوشمند اوپو رینو 7

همانطور که در پاراگراف ابتدایی این مطلب به آن اشاره کردیم، اوپو سال جاری گوشی های سری رینو را در سه مدل عرضه نموده و به غیر از ایجاد سردرگمی برای خرید مشتریان، این گوشی ها چندان تفاوتی با یک دیگر ندارد. برای مثال گوشی هوشمند اوپو رینو 7 پرو 5G را در نظر بگیرید. به هیچ وجه گوشی بدی نیست، اما آیا این گوشی بهتر از اوپو رینو 6 پرو 5G با تراشه اسنپدراگون است؟ داشتن دو گوشی مختلف با نام یکسان تنها سردرگمی بیشتری را ایجاد می نماید، اما بدتر از این موضوع پاسخ سوال فوق است؛ یعنی نه.

برای مقایسه این گوشی ها باید بگوییم که رینو پرو 6 دارای صفحه نمایش AMOLED روشن تری است، به غیر از این هر دوی این گوشی ها از پنل یک میزان، با وضوح یکسان، رزولوشن 90 هرتزی و HDR10+ بهره می برند و این در خصوص ظرفیت باتری ها نیز (4500 میلی آمپر ساعت) صدق می نماید. سیستم دوربین این گوشی ها نیز تقریبا یکسان است، به جز اینکه رینو پرو 6 دارای لرزش گیر اپتیکال OIS در دوربین اصلی خود و لنز تله فوتو با زوم 2x است و می تواند ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند، در حالی که مدل تازهتر با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری می نماید. تنها مزیتی که پرو 7 دارد لنز عریض تر و سنسور تازه دوربین سلفی آن است.

تفاوت اصلی این دو گوشی در قسمت پردازنده نمایان می گردد؛ جایی که تراشه اسنپدراگون 870 برای رینو 6 پرو و پردازنده Dimensity 1200 Max برای رینو 7 پرو به عنوان قلب تپنده انجام وظیفه می نمایند. اما در عمل، این دو تراشه تقریباً برابر هستند. بنابراین مدل قدیمی تر به خوبی از خود در این مقوله دفاع می نماید. نکته دیگری که در مقایسه این دو گوشی وجود دارد، دسترسی کاربران به گوشی رینو 6 پرو است که تنها در چند منطقه در دسترس است. به عنوان مثال، در اندونزی و هلند یافت می گردد، اما در آلمان در دسترس نیست. اوپو در کشور آلمان فقط رینو 6 5G را ارائه می دهد و هنوز هم بعضی از مدل های رینو 4 در حال فروش هستند.

ما همین انتظار را در مقوله عرضه به بازار گوشی های سری رینو 7 داریم، اما بدمان نمی آید که در این مورد غافلگیر شویم. گوشی رینو 6 5G در منطقه ها بیشتری از اروپا در حال فروش است و می توانید آن را در هند و اندونزی نیز پیدا کنید. با این حال، سری رینو 7 رکوردهای فروش را در چین شکست، بنابراین احتمالاً در بازار دنیای نیز خوب عمل خواهد نمود.

باید خاطر نشان کنیم که سری اوپو رینو 7 شامل 3 مدل اوپو رینو 7، رینو 7 پرو و رینو 7 SE می گردد. در خصوص نسخه پیشرفته این سری صحبت شد، اما در خصوص دو گوشی دیگر این خانواده باید گفت که رینو 7 که نسخه ارزان تر از نسخه پرو محسوب می گردد، از حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی و سیستم دوربین 3 گانه پشتی بهره می برد. این گوشی هوشمند بر خلاف نسخه پرو از چیپست اسنپدراگون 778G و یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می نماید که از قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی را دارد. نمایشگر این گوشی از نرخ رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد و لنز اصلی دوربین این گوشی نیز سنسور 64 مگاپیکسلی آمنی ویژن OV64B است.

نسخه مالی و مقرون به صرفه اوپو رینو 7 یعنی SE، همچون نسخه پایه اوپو رینو 7 از حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی و سیستم دوربین 3گانه پشتی بهره می برد. در مقایسه با نسخه پایه اوپو 7، مدل SE حاشیه نمایشگر بیشتر و آرایش دوربین متفاوتی دارد. سیستم دوربین 3گانه آن، متشکل از سنسورهای 48+2+2 مگاپیکسل است که از تراشه Dimensity 900 به عنوان قلب تپنده استفاده می نماید. در دیگر موارد، این نسخه مالی از سری رینو 7 با برادران بزرگ تر خود تفاوتی ندارد.

برنده: گوشی هوشمند اوپو Find N

گوشی های هوشمند رده بالا با نمایشگر کوچک مدتی است که دیگر فراوری نمی شوند، بنابراین شنیدن خبر یک پرچم دار تازه با صفحه نمایش 5.49 اینچی باعث ایجاد تعجب بسیاری از کاربران می گردد. گوشی تاشوی اوپو Find N ممکن است که از نظر قابل حمل بودن کوچک به نظر برسد، اما نمایشگر بیرونی آن برای کار با یک دست به راحتی قابل استفاده است. نسبت تصویر نمایشگر بیرونی به 18:9 می رسد و نمایشگر اصلی هم از نسبت تصویر 8.4:9 بهره می برد و این یعنی اندکی باریک تر از یک مربع محسوب می گردد.

نسبت تصویر در گوشی های تاشو مختلف است. برای مثال گلکسی زد فولد 3 سامسونگ دارای نسبت تصویر 25:9 است، می میکس فولد آن را تا 27:9 توسعه می دهد و میت X2 آن را در نسبت 21:9 نگه می دارد. بیشتر اپلیکیشن ها در چنین نمایشگرهای باریکی ظاهر خوبی ندارند و اساساً دسترسی به قسمت بالای آن ها با انگشت شست غیرممکن است. Find N با میزان نمایشگرهایش بین دسته بندی تاشوهای کوچک و تاشوهای افقی بزرگ قرار می گیرد، اما اوپو با عرضه این مدل یک برد دیگر به دست آورده که آن لولای این گوشی هوشمند است.

لولای Flexion این گوشی طبق اعلام اوپو، از 136 قطعه تشکیل شده و دو وظیفه مهم را بر عهده دارد. اول از همه این لولا طوری ساخته شده که چین خوردگی نمایشگر را تا 80 درصد کاهش می دهد. بعلاوه به لطف استفاده از این لولای پیشرفته، بعد از بسته شدن گوشی دیگر شکافی بین دو بخش نمایشگر اصلی دیده نمی گردد. این لولا هنگام تا کردن صفحه نمایش عملکرد نرم تری دارد و باعث می گردد چین و چروک آن بسیار کمتر دیده گردد. لولای Flexion بعلاوه می تواند در هر زاویه ای بین 50 درجه و 120 درجه ثابت بماند، که کاربران می توانند از این قابلیت در انجام کارهای مختلف نظیر تماس تصویری استفاده نمایند.

گوشی هوشمند تاشوی اوپو Find N هم ایراداتی دارد و قطعا کامل نیست. به عنوان مثال، صفحه نمایش داخلی 7.1 اینچی در مقایسه با سایر تاشوهای افقی در سمت کوچک گوشی واقع شده است. بعلاوه در خصوص وزن این گوشی باید گفت که حتی از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ که ابعادی بزرگ تر دارد هم سنگین تر است. ظرفیت باتری این گوشی که 4500 میلی آمپر ساعت است بیشتر از ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ است و از شارژ سیمی و بی سیم سریع تری نسبت به سامسونگ پشتیبانی می نماید.

نمایشگر این گوشی تاشو از فناوری LTPO بهره می برد و این یعنی با توجه به محتوای در حال نمایش، نرخ رفرش ریت آن بین 1 تا 120 هرتز قرار می گیرد. بر اساس اعلام اوپو، نمایشگر اصلی و بیرونی برای نمایشگر رنگ و روشنایی کالیبره شده اند تا در شرایط مختلف برترین عملکرد را داشته باشند. حدبیشتر روشنایی نمایشگر اصلی به 1000 نیت می رسد. قلب تپنده این گوشی تاشو پردازنده اسنپدراگون 888 است که 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند.

دوربین های اوپو Find N پیشرفته نیستند، اما این تقریباً برای همه گوشی های تاشو صدق می نماید. سیستم دوربین 3گانه این گوشی در قاب پشتی متشکل از لنز اصلی 50 مگاپیکسلی سونی، لنر اولترا واید 16 مگاپیکسلی و تله فوتوی 13 مگاپیکسلی است. دو دوربین سلفی نیز در نمایشگر های این گوشی به چشم می خورد که دقت آن ها 32 مگاپیکسل است اما با توجه به تاشو بودن گوشی از دوربین های پشتی نیز می توان برای گرفتن سلفی بهره برد.

در مجموع می توان گفت که گوشی تاشوی اوپو Find N جزو برندگان سال 2021 این شرکت به علت سخت افزار قدرتمند و قابلیت های آن قرار نگرفته، بلکه به علت طراحی کلی و جمع و جورش در این فهرست قرار داده شده است. می توان گفت که بازار گوشی های تاشو واقعا به یک تاشو افقی کوچک تر احتیاج داشت. بعلاوه کاهش چین و چروک و بسته شدن بدون شکاف نمایشگر های این گوشی زیبایی خاصی به آن داده است. اما ایرادی که می توان از شرکت اوپو گرفت آن است که چرا هیچ برنامه ای برای عرضه این محصول در خارج از چین اعلام ننموده و تنها کاربران چینی قادر به دریافت آن هستند.

برنده: ایربادز اوپو TWS

سال جاری این شرکت چینی از چندین مدل از ایربادزهای Enco X ،Enco W51 و Enco M31 رونمایی کرد که همه این محصولات کیفیت صدای عالی را ارائه می دهند، به راحتی در گوش جای می گیرند و در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. Enco X به وضوح برترین انتخاب در بین این سه دستگاه است اما طبیعتا قیمت بالایی نیز دارد. این ایربادز 149.45 دلاری در رنگ بندی سفید و مشکی در اختیار کاربران قرار گرفته است. ایربادز Enco X از روگوشی های سیلیکونی بهره می برد که از متریال باکیفیتی ساخته شده و حس خوبی به کاربران در هنگام استفاده القا می نماید.

طبق اعلام شرکت اوپو، ایربادز Enco X از طراحی دوگانه کواکسیال در درون هر ایرباد بهره می برد. در ایربادز Enco X از یک درایور 11 میلی متری به همراه یک اسپیکر 6 میلی متری و برای کاهش نویز٬ غول چینی فناوری از یک تراشه دو هسته ای استفاده نموده است. اما طبیعتا ایراداتی در این سری از محصولات اوپو وجود دارد. اپلیکیشن این ایربادز ها عمدتا برای کاربران iOS در دسترس نیست، در گوشی گلکسی M31 کار نمی نماید و کنترل های لمسی این ایربادز ها چندان خوب نیستند. با این حال، هدست های True Wireless بخش عمده ای از بازار گجت های پوشیدنی را تشکیل می دهند و اوپو نیز برای ادامه فرایند خوب خود رقبای زیادی دارد.

بازنده: ساعت هوشمند اوپو واچ 2

وقتی صحبت از گجت های پوشیدنی اوپو می گردد، ساعت هوشمند اوپو واچ 2 کجاست؟ این ساعت هوشمند اولین بار در چین رونمایی شد و هرگز مانند نسخه قبلی خود به بازار دنیای گجت های هوشمند راه پیدا نکرد. اکنون اما طبق آنالیز های انجام شده تعیین شده که در بازار چین هم اوپو واچ 2 دیگر یافت نمی گردد.

ساعت هوشمند اوپو واچ 2 مجهز به نمایشگر منحنی شکل 1.75 اینچی AMOLED است که از تراکم پیکسلی 326 و نرخ رفرش ریت 60 هرتز بهره می برد. اوپو این ساعت را در دو سایز 42 و 46 میلی متری عرضه نموده است. چیپست اسنپدراگون ویر 4100 در این ساعت انجام وظیفه می نماید و قابلیت پشتیبانی از نسل تازه سیم کارت ها (eSIM) را نیز دارد. این ساعت هوشمند که از ردیابی 100 حالت ورزشی پشتیبانی می نماید، ضدآب است و سنسور های پایش 24 ساعته ضربان قلب و اکسیژن خون (SpO2) آن نیز از دقت خوبی برخوردار هستند.

اوپو در بازار ساعت های هوشمند عقب افتاده است و در واقع، حتی به سختی در آن شرکت می نماید. مچ بند هوشمند OPPO Band Style مورد استقبال کاربران واقع شد اما باز هم جا برای بهتر شدن دارد. این مچ بند با قابلیت هایی نظیر نمایشگر AMOLED، سنسور نظارت بر ضربان قلب و از همه مهم تر سسنور نظارت مداوم بر اکسیژن خون در دسترس کاربران واقع شده است.

برنده: شرکت اوپو

اوپو سال خوبی را پشت سر گذاشته و به نظر می رسد که این شرکت رتبه چهارم را از نظر عرضه گوشی های هوشمند در سطح دنیا کسب نموده است. شرکت کانالیس گزارش داده که اوپو در سه ماهه اول سال 2021 37.6 میلیون گوشی به فروش رساند که نسبت به سه ماه اول سال گذشته 60 درصد رشد داشته است. سپس در سه ماهه دوم، این شرکت 32.8 میلیون گوشی را به فروش رساند که 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش فروش داشته و در سه ماهه سوم با اینکه 18 درصد رشد داشته، اما پیروز شد تا 36.7 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند.

با توجه به مسائل ناشی از پاندمی کرونا و کمبود دنیای و شدید تراشه در سال 2021، قطعا افزایش سهم بازار برای شرکت اوپو کار ساده ای نبوده است. شیائومی نسبت به این شرکت همچنان شرایط بهتری دارد، اما این اختلاف در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه قبلی کمتر بوده است. بعلاوه باید خاطر نشان کنیم که اوپو منابع تحقیق و توسعه خود را با وان پلاس ادغام نموده که یکی از معدود شرکت های چینی است که در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش گوشی های هوشمند خود می پردازد.

شرکت ریلمی نیز در بعضی منطقه ها مانند هند از اوپو پیشی گرفته، اما مانند وان پلاس، ریلمی نیز کوشش می نماید تا توسعه های سخت افزاری و نرم افزاری تازهی را برای کاربران خود ارائه دهد. در این مطلب ما به آنالیز محصولات برنده و بازنده اوپو در سال 2021 پرداختیم و امیدواریم که شما از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13104

به "محصولات برنده و بازنده اوپو در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده اوپو در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید