افتخاری: امیدوارم میزبان خوبی برای جام جهانی اسکی روی چمن باشیم، می توانیم روی سکو برویم

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس فدراسیون اسکی از آمادگی ایران برای میزبانی مسابقات اسکی روی چمن کاپ جهانی جوانان و جام جهانی بزرگسالان اطلاع داد.

افتخاری: امیدوارم میزبان خوبی برای جام جهانی اسکی روی چمن باشیم، می توانیم روی سکو برویم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نشست خبری مسابقات اسکی چمن کاپ جوانان دنیا و جام دنیای بزرگسالان امروز (چهارشنبه) در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید. سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی و شهیار افشار، قائم مقام ستاد برگزاری بازی ها و بهره بردار پیست دیزین به عنوان میزبان مسابقات در این نشست خبری حضور داشتند.

افتخاری در این نشست گفت: مسئولان برگزاری کوشش زیادی در این سه ماه اخیر نموده اند که جای تشکر دارد. پس از سه سال قرار است میزبان مسابقات فراملی باشیم. تیم ملی از اواسط اردیبهشت تمریناتش را در اردبیل شروع کرد و تمرینات به دیزین منتقل شد. سپس انتخابی تیم ملی برگزار گردید که تیم ملی به سوئیس رفت و نتایج خوبی یه دست آمد. حالا امیدواریم در ایران نتایج خوبی رقم بخورد.

وی ادامه داد: مسابقات از دو جهت برای ما اهمیت دارد. اول اینکه فرصت خوبی برای جوانان به وجود آمده است. پس از آن فینال هفته آخر قهرمانی دنیا برگزار می گردد که در مجموع شش روز میزبانی یاری به رشد و توسعه اسکی روی چمن می نماید و فرصت خوبی فراهم می آورد. میزبانی یکی از ارکان اساسی توسعه و پیشرفت است و یاری زیادی به آینده این رشته خواهد نمود. امیدوارم میزبان شایسته ای باشیم و ملی پوشان هم روی سکو بروند.

رئیس فدراسیون اسکی درباره تیم های شرکت نماینده در رقابت ها گفت: اسکی بازانی از ایتالیا، اتریش، اسلواکی و جمهوری چک به همراه ورزشکاران ایران حضور خواهند داشت. نماینده فدراسیون دنیای از سوئیس نیز به ایران می آید. در مجموع از ایران 15 ورزشکار دختر و پسر و از دیگر کشورها نیز 20 نفر شرکت خواهند کرد.

افتخاری بیان کرد: در مجموع 7، 8 کشور در این رشته فعال هستند. زمانی که مسابقات در اروپا برگزار می گردد، ورزشکاران با اتومبیل شخصی جابجا می شوند، اما برای حضور در ایران باید سوار هواپیما شوند که این هزینه زیادی برای آنها دارد و به همین دلیل کمتر استقبال نموده اند. باید به تحریم ها هم اشاره کنم که کار را سخت کرد. در واقع بخشی از این شرایط به دلیل شایعات مربوط به عدم امنیت است که واقعیت ندارد. توقع داشتیم ژاپن هم در این مسابقات شرکت کند که عدم حضورشان برای ما جالب بود. به هر حال ایران میزبان هفته چهارم رده بزرگسالان است و میزبانی هفته آخر جوانان را بر عهده دارد.

وی در پاسخ به این سوال که این میزبانی چه دستاوردی برای ایران دارد، توضیح داد: اعزام یک تیم 12 نفره به اروپا نزدیک به 700 میلیون تومان هزینه دارد. اسکی روی چمن یکی از پنج رشته اصلی ماست و محفل آلپاین را گرم نگه می دارد. فدراسیون دنیای این رشته نگاه خاصی دارد و ما باید به دنبال توسعه این رشته باشیم که این کار با برگزاری لیگ و اردوها و در نهایت مسابقات ممکن می گردد. در این شرایط میزبانی کم هزینه تر است و می توانیم به سکو نیز برسیم. نکته دیگر این است که در زمان اعزام به خارج از کشور، فقط یک مربی می تواند برود، اما در میزبانی چندین مربی شرکت می نماید و همه می توانند رشد نمایند.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: می توانیم میزبانی خود را به رخ دیگر کشورها بکشیم. ارقام این میزبانی خیلی بالاست. بخشی را شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، بخشی را پیست، بخشی را فدراسیون و بخشی هم اسپانسر و اداره کل ورزش و جوانان البرز قول داده اند که بپردازد. فدراسیون کوشش نموده اردوها و تجهیزات را فراهم کند که هزینه آن 400 میلیون تومان است. البته هزینه اصلی مسابقات مانده است. همچنین باید هزینه پخش، اسکان، ترانزیت و جوایز مسابقات را که بالغ بر 10 هزار یورو است، باید بدهیم. در مجموع تا امروز بالغ بر یک میلیارد هزینه شده است.

شهیار افشار قائم مقام ستاد برگزاری بازی ها نیز گفت: ورزشکاران ما در اسکی روی چمن به سطح خوبی رسیده اند. ما هیچ وقت نزدیک سکو هم نبودیم، اما ورزشکاران ما در سوئیس پای سکو رفتند. در این سه ماه کوشش زیادی شده و فدراسیون نیز یاری زیادی کرد. همچنین شرکت توسعه دست ما را برای اجرای برنامه ها باز گذاشت تا با بهترین کیفیت میزبانی را داشته باشیم. تأییدیه فدراسیون دنیای را نیز گرفته ایم. وقتی میزبان می شوید، آبروی نظام و جمهوری اسلامی مطرح است، نه آبروی افراد. بنابراین نهایت کوشش خود را نموده ایم تا بتوانیم توانایی ایران را نشان دهیم. همه استانداردهای بین المللی صورت گرفته و آمادگی کامل برای این میزبانی وجود دارد.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5007

به "افتخاری: امیدوارم میزبان خوبی برای جام جهانی اسکی روی چمن باشیم، می توانیم روی سکو برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری: امیدوارم میزبان خوبی برای جام جهانی اسکی روی چمن باشیم، می توانیم روی سکو برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید