همه چیز در خصوص ویزای شینگن

به گزارش کنفرانس هکا، معاهده شینگن قراردادی است که بین چند کشور امضا شده و طبق آن، ورود ساکنین کشورهای اروپایی بدون ویزا به این کشورها آزاد است.

همه چیز در خصوص ویزای شینگن

معاهده شینگن یک قرارداد است که در سال 1985 بین چند کشور امضا شد؛ با این معاهده، ورود ساکنین کشورهای اروپایی بدون ویزا به این کشورها آزاد شد تا مسائل رفت و آمد بین مرزی برای آن ها کم گردد. بنابراینویزا شینگنبرای کسانی است که ساکن یا اتباع کشورهای محدودهشینگن نیستند و می خواهند به این محدوده وارد شوند.

کشورهای عضو شنگن

26 کشور عضو معاهده شینگن عبارتند از:ویزای شینگن آلمان،ویزای شینگن فرانسه،ویزای شینگن ایتالیا،ویزای شینگن اسپانیا،ویزای شینگن پرتغال، ویزای شینگن هلند، ویزای بلژیک، ویزای لوکزامبورگ، ویزای سوئد، ویزای نروژ، ویزای فنلاند، ویزای دانمارک، ویزای لیتوانی، ویزای لتونی، ویزای لهستان، ویزای مجارستان،ویزای شینگن اتریش، ویزای استونی، ویزای اسلواکی، ویزای اسلوانی، ویزای چک، ویزای ایسلند، ویزای مالت، ویزای یونان، ویزای لیختن اشتاین، ویزای سوئیس ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا (غیر از چند کشور معدود مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و…) و ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی احتیاجی به دریافت ویزای شینگن ندارند و می توانند به مدت حداکثر 90 روز به این کشورها وارد یا از آن ها خارج شوند.

موسسات معرفی شده در مرکز ویزای شینگن با داشتن سابقه درخشان و تجربه ای کارآمد در زمینه اخذ و دریافت ویزای شینگن اروپا، افتخار خدمت گذاری سالم و تضمین شده به شما هموطنان گرامی را در سراسر دنیا دارا است.

با راه اندازی سیستم وی آی اس در یازدهم مهرماه 1391، قوانین دریافت ویزا و ورود به شینگن یکپارچه تر شد. VIS سامانه اطلاعات ویزای کشورهای عضو شینگن است، اطلاعات جامع ویزاها در این سیستم ثبت می گردد و در مرزهای ورودی شینگن در اختیار مقامات مرزی قرار می گیرد.

انواع ویزای شینگن

چهار نوع ویزای شینگن صادر می گردد که اکثر ویزای مورد درخواست ایرانی ها، ویزای توریستی و نوع C آن است.

ویزای نوع A

ویزای ترانزیت است؛ یعنی مسافر نمی تواند از فرودگاه خارج گردد، فقط می تواند در یکی از فرودگاه های شینگن پرواز خود را عوض کند و به کشوری در خارج از شینگن برود.

ویزای نوع B

ویزای عبور است؛ یعنی مسافر می تواند از فرودگاه خارج گردد و از شینگن به عنوان منطقه عبوری استفاده کند تا به وسیله زمینی خود را به کشوری در خارج از محدوده شینگن برساند.

ویزای نوع D

ویزای بلندمدت است که معمولا تاجران و بازرگانان از آن استفاده می نمایند تا بتوانند در طی سال چندین بار به شینگن وارد و از آن خارج شوند.

کجا ویزای شینگن بگیریم و در این زمینه مشاوره کنیم؟

خبرنگاران توصیه می نماید برای اخذ ویزای شینگن به مرجع ویزای شینگن مراجعه کنید؛ زیرا این مرجع اولین و معتبرترین وب سایت احتیاجمندی در این خصوص است که با جمع آوری و معرفی کارشناسان و مشاوران متخصص در امور ویزای شینگن جهت هدایت تخصصی ویزای شینگن و انجام تمامی امور مربوط به این مقوله، نقش پل ارتباطی امن میان خدمات دهندگان امور ویزای شینگن و افرادی را بازی می نماید که به دنبال منبعی معتبر می گردند تا به تمامی فعالان مجرب این شاخه دسترسی داشته باشند و بتوانند خدمات ایشان را مقایسه نموده و در نهایت بهترین کارگزار یا خدمات دهنده ویزای شینگن را انتخاب نمایند.

مراحل دریافت ویزای شینگن

  • تماس و مشاوره رایگان با موسسات معتبر ویزای شینگن در مرجع ویزا شینگن.نت
  • ارائه مدارک مورد احتیاج ویزای شینگن که در زیر درج شده است به این موسسات.
  • دریافت وقت سفارت برای یکی از کشورهای مورد نظر حوزه شنگن به صورت آنلاین، حضوری یا به وسیله مراکز معتبر
  • مصاحبه به وسیله سفارت و افسر پرونده
  • دو هفته انتظار برای اخذ ویزا در صورت قبولی در مصاحبه

مشخص وقت سفارت و مصاحبه

بهتر است قبل از آماده کردن مدارک برای مشخص وقت سفارت اقدام کنید. درخواست مشخص وقت با توجه به سفارت کشور مورد نظر، به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی به مسافر داده می گردد. سفارت معمولا وقت عادی به مسافر می دهد، بنابراین بهتر است از 2 ماه قبل سفر برای مشخص وقت اقدام کنید.

در شرایط خیلی خاص پزشکی و... با صلاحدید خود سفارت، وقت فوری هم داده می گردد. بعد از مشخص وقت، مسافر یک روز برای مصاحبه و ارائه مدارک در سفارت حاضر می گردد. مطمئن ترین و ارزان ترین راه این است که مسافر شخصا برای مشخص وقت اقدام کند. سوال های مصاحبه سفارت معمولا سوال هایی کلی در خصوص خود شخص و دلایل سفر خواهد بود. عکس و اثر ده انگشت مسافر هم در زمان مصاحبه برای ثبت در سیستم VIS گرفته می گردد.

مدارک ویزای شینگن

مدارک ویزای شینگن مورد احتیاج برای همه کشورهای عضو شینگن شبیه به هم است، فقط در جزئیات کمی متفاوت است.

مدارکی که باید در روز مصاحبه همراه داشته باشید:

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری تکمیل فرم درخواست ویزای آن کشور است که باید از سفارت مربوطه به صورت حضوری یا اینترنتی دریافت گردد. این فرم را باید به همراه مدارک مورد احتیاج دیگر در زمان مصاحبه ارائه دهید.

توجه: هرچند که این کشورها عضو شینگن هستند و ویزای همه شان ویزای شینگن محسوب می گردد، اما فرم درخواست برای هر کشوری متفاوت است، بنابراین مثلا برای درخواست ویزای آلمان نباید به سفارت فرانسه مراجعه کرد.

شناسنامه ایرانی

ترجمه رسمی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات

باید حتماً موجود باشد. گذرنامه اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از تاریخ درخواست ویزا باشد.

کپی گذرنامه

کپی گذرنامه را تنها از صفحات یک تا پنج و همین طور صفحاتی که در آن ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید.

سه قطعه عکس رنگی

در صورتی که عکس همراهان در گذرنامه متقاضی باشد، باید برای همراهان نیز دو قطعه عکس در مدارک در نظر بگیرید. ویژگی های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، جدید که کاملا با ظاهر فعلی صاحب عکس هم خوانی داشته باشد، در ابعاد 6 در 4 باشد. طبق مقررات شنگن، عکس شما روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

اسناد رسمی شغلی و منابع اقتصادی

گواهی اشتغال به کار که روی سربرگ رسمی محل کار، با امضای مدیر عامل و ذکر سمت شغلی، حقوق ماهانه و مدت زمان اشتغال به کار باشد. ضروری است که این مدارک به همراه ترجمه شان به سفارت ارائه داده شوند.

پرینت حساب بانکی

گردش سه ماه آخر و مانده حساب که روی سربرگ انگلیسی بانک و مهر شده باشد.

بیمه

در صورت داشتن بیمه کاری، سوابق سه ماه آخر قبل درخواست ویزا، در صورت داشتن سند ملکی به نام شخص درخواست نماینده

اصل و ترجمه سند

اصل و ترجمه سند که اصل سند هنگام تحویل بقیه مدارک به مسافر بازگردانده خواهد شد.

بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد

بیمه مسافرتی برای کل مدت زمان سفر

بیمه مسافرتی برای کل مدت زمان سفر که باید حداقل هزینه 30 هزار یورو را برای هر مسافر پوشش دهد. متقاضیان ویزا باید بیمه مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه های احتاقتصادی بازگشت به میهن تحت مراقبت های پزشکی، هزینه های احتاقتصادی احتیاج به درمان یا هزینه های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا انتها طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شینگن معتبر باشد. شرکت بیمه گذار باید نماینده ای معتبر در کشور مقصد داشته باشد؛ ضمناً شخص دعوت نماینده در کشور مقصد هم می تواند بیمه مسافرتی را از یک شرکت بیمه در آن کشور بگیرد.

واچر رزرواسیون هتل

برای کل مدت اقامت و مطابق با تاریخ بلیط رفت و برگشت.

دعوت نامه

اصل دعوت نامه که شخص دعوت نماینده از کشور مقصد برای مسافر فرستاده. اگر دعوت نامه داشته باشید احتیاجی به برگه رزرواسیون هتل نخواهید داشت.

مدارک مورد احتیاج ممکن است گاهی با توجه به شرایط فرد و کشور صادرنماینده ویزا متفاوت باشد که در این صورت بهتر است به بخش ویزای توریستی مربوط به همان کشور مراجعه کنید.

توجه: مدارک ترجمه شده، احتیاج به مهر دادگستری دارند که معمولاً دارالترجمه ها خودشان پس از ترجمه مدارک، برای دریافت این مهر اقدام می نمایند.

منبع: مرجع ویزای شینگن

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: کجارو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4013

به "همه چیز در خصوص ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید