آمریکا و کره جنوبی رزمایش های مشترک کوچک برگزار می نمایند

به گزارش کنفرانس هکا، تهران - خبرنگاران - مقامات آمریکا از صرفنظر کردن واشنگتن و سئول از برگزاری رزمایشی عظیم در بهار سال جاری و بسنده کردن آنها به برگزاری رزمایش های کوچک تر خبر دادند.

آمریکا و کره جنوبی رزمایش های مشترک کوچک برگزار می نمایند

روزنامه ژاپن تایمز امروز(شنبه) به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، برگزاری رزمایشی کوچک تر از مدت ها پیش در مد نظر قرار گرفته است و انتظار می رود در روزهای آینده این مساله به طور رسمی اعلام گردد.

به گفته این مقامات، از مدت ها پیش درباره این موضوع گفت وگو می گردد و کوچک کردن ابعاد این رزمایش ارتباطی به نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام ندارد.

رزمایش Foal Eagle/ فل ایگل معمولا بهار هر سال با شرکت هزاران تن از سربازان نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و ویژه برگزار می گردد.

پس از نشست اول ترامپ و کیم در سنگاپور، به منظور ترغیب پیونگ یانگ به ادامه گفت وگو، آمریکا و کره جنوبی بعضی رزمایش های مشترک را به حال تعلیق درآوردند.

نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش در هانوی بدون امضای توافقنامه و یا برنامه ای برای نشست بعدی این دو به انتها رسید.

ترامپ که پس از دیدار پنجشنبه با کیم به خبرنگاران گفت، برگزاری رزمایش ها بسیار بسیار هزینه بر است ، خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را منتفی دانست.

آمریکا با هدف دفاع از کره جنوبی در برابر کره شمالی، 28 هزار و 500 نیرو در کره جنوبی مستقر نموده است.

بعضی کارشناسان معتقدند، تعلیق یا توقف رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی به پیشبرد برنامه های چین و روسیه یاری می نماید و بر آمادگی های رزمی آمریکا و کره جنوبی تاثیر معکوس می گذارد.

آساق**1088**1663**

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2106

به "آمریکا و کره جنوبی رزمایش های مشترک کوچک برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و کره جنوبی رزمایش های مشترک کوچک برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید