مذاکره فرستادگان هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

به گزارش کنفرانس هکا، مذاکره کنندگان ارشد هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در سنگاپور درباره مساله اتمی کره شمالی رایزنی کردند.

مذاکره فرستادگان هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نمایندگان ارشد هسته ای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روز آدینه در سنگاپور تشکیل جلسه دادند تا درباره راهکارهای از بین بردن بن بست فعلی در مذاکرات خلع سلاح کره شمالی بحث و گفتگو نمایند.

مقام های رسمی گفتند: در این نشست لی دو هون فرستاده ویژه کره جنوبی در امور صلح و ثبات شبه جزیره کره، استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و کینجی کاناسوگی مدیر کل امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن حضور داشتند. این نشست در هتل شانگری لی و پشت درهای بسته برگزار گردید.

آخرین نشست نمایندگان ویژه هسته ای سه کشور اوایل ماه مارس در واشنگتن برگزار گردیده بود.

فرستاده ویژه کره جنوبی در این باره به خبرنگاران گفت: نمایندگان هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره مسائل مختلف رایزنی های نزدیکی داشتند و توافق کردیم تا این جهت را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال برگزاری نشست دیگری بین آمریکا و کره شمالی، گفت: سه طرف درباره همه مسائل و موضوعات رایزنی کردند و مذاکره نمایندگان نهایت کوشش خود را برای برقراری تماس های احتمالی با کره شمالی انجام می دهند.

مذاکرات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در شهر هانوی پایتخت ویتنام بدون نتیجه به سرانجام رسیده و روابط دو طرف از آن پس به شدت متشنج شده است. کره شمالی به تازگی موشک های کوتاه برد خود را آزمایش نموده است.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4754

به "مذاکره فرستادگان هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره فرستادگان هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید