کاخ سفید زمان ملاقات دوم ترامپ و کیم جونگ اون را اواخر فوریه گفت

به گزارش کنفرانس هکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر اساس اعلام کاخ سفید اواخر ماه فوریه دومین ملاقات خود را با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام می دهد. هر چند که در این بیانیه اشاره ای به مکان یا زمان دقیق این ملاقات نشده است.

کاخ سفید زمان ملاقات دوم ترامپ و کیم جونگ اون را اواخر فوریه گفت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعلام این خبر بعد از آن انجام شد که دونالد ترامپ با کیم یونگ چول، فرستاده کره شمالی در کاخ سفید به منظور مذاکره از جمله درباره وعده کامل نشده رهبر کره شمالی برای بر چیدن برنامه هسته ای این کشور ملاقات کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت : دونالد ترامپ ملاقاتی یک ساعت و نیمه با کیم یونگ چول به منظور بحث درباره مساله خلع سلاح هسته ای و دومین ملاقات رهبران دو کشور داشت و این ملاقات دوم در اواخر ماه فوریه صورت خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: رئیس جمهوری آمریکا مشتاق به ملاقات با کیم جونگ اون در مکانی است که بعدا اعلام خواهد شد.

کیم یونگ چول بعد از ملاقاتی پشت درهای بسته با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین استفان بیه گون، فرستاده ویژه آمریکا به کره شمالی وارد کاخ سفید شد.

این سه نفر صبح آدینه برای تقریبا یک ساعت در هتل دوپون سیرکل در مرکز واشنگتن ملاقات کردند. آنها به سوالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

گزارش شد که مذاکره کننده کره شمالی حامل یک نامه از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ بوده است. پامپئو پیش از ظهر هتل را ترک نموده و مستقیما به کاخ سفید که قرار بود در آنجا به ملاقات کیم یونگ چول و ترامپ ملحق گردد، رفت.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: نشست پامپئو پیشرفت حاصل نموده است اما تحولی را رقم نزده است.

او اعلام کرد: پامپئو، بیه گون و کیم یونگ چول بحث خوبی با یکدیگر درباره کوشش ها برای پیشرفت بر سر تعهدات ترامپ و کیم جونگ اون در نشست شان در سنگاپور داشتند.

پامپئو بعد از ظهر کاخ سفید را بدون اظهارنظری ترک کرد. بعدا پالادینو، گفت : پامپئو از مقام کره شمالی بعد از ملاقات در کاخ سفید برای شرکت در ناهار دعوت نموده است.

ترامپ و کیم جونگ اون به صورت علنی درباره احتمال یک نشست بعدی میان خود بعد از نشست ژوئن گذشته در سنگاپور صحبت نموده اند.

همچنین یک خبرگزاری سوئدی گزارش داد که نشستی در سطح بالا میان دیپلمات های آمریکا و کره شمالی در شهر استکهلم برگزار می گردد.

در هفته های اخیر، تیم های دولت های آمریکا و کره شمالی به آنالیز مکان های احتمالی برای نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون پرداخته اند که شامل پایتخت های ویتنام و تایلند بوده است.

اخیرا نگوین شوان پهوک، نخست وزیر ویتنام به تلویزیون بلومبرگ گفت ، کشور او متمایل به میزبانی از ملاقات دوم ترامپ و کیم جونگ اون است.

وی اعلام کرد: ما تصمیم نهایی را نمی دانیم اما اگر این ملاقات در اینجا رخ دهد، بهترین کوشش مان را برای تسهیل آن انجام خواهیم داد.

مترجم: علی مدنی

دبیر: زهرا موسوی

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7970

به "کاخ سفید زمان ملاقات دوم ترامپ و کیم جونگ اون را اواخر فوریه گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید زمان ملاقات دوم ترامپ و کیم جونگ اون را اواخر فوریه گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید